Dat lijkt me ook heel irritant zeg. ik krijg ook super vaak een luierzakje met ondergepoepte of vol gespuugde kleding mee. Maar zijn wel altijd de kleren die ik ze in de ochtend heb aan gedaan.
Wel echt jammer, want is maar de vraag of je die kleren ooit nog terug krijgt.
Je kan van die naam labels er in strijken maarja,
om dat nou in alle kleren te doen, lijkt me ook zoveel gedoe. Misschien kun je vragen of alle ouders van de groep een berichtje krijgen in het ouder portaal / app met een foto van de trui die weg is? Ik zou wel tegen de opvang zeggen dat het een dure trui was. Misschien zet dat wat meer druk erachter ofzo.
Ik heb ook nog een out of the box alternatief. We hebben van die gym matten van IKEA Plufsig
Is lekker dik zodat ze zich geen pijn doen. Maar nu H. meer begint te bewegen, merken we dat ze gefrustreerd is omdat die matten wel redelijk glad zijn. En toevallig kwam ik afgelopen week bij Action een Antislip mat tegen. Die heb ik over de matjes heen gelegd en werkt echt super goed want ze heeft heel veel grip erdoor! Dus nog een beetje vreemde oplossing misschien, maar kun je overal overheen leggen als je denkt dat het oppervlak toch te glad is
Ik wil iedereen nog bedanken voor de reacties op de kraamzorg! Gister met mān man alles doorgenomen.
Conclusie is dat rokers prima zijn, stagiaires ook (ook tijdens bevalling) maar geen stagiaire die zelfstandig staat, we willen iemand die open minded is (en vooral geen commentaar levert op dat ik veganistisch eet), en daarbij hoop ik dat we iemand hebben die onze fiets wil lenen en dan op de gratis parkeerplek wil staan, want dat scheelt ons 100⬠aan parkeerkosten
Ooh en mān man heeft helemaal geregeld dat de collegaās met wie die meerijdt een kwartier eerder weggaan vanmiddag zodat die sowieso op tijd is. En als ik nog vragen bedacht moest ik hem maar bellen (normaal is tijdens werk bellen echt uit den boze). Zo blij met hoe die zo betrokken is, al vindt die dat zelf heel logisch.
Huh? Nee dit hebben we ook nog nooit gehad. Wij krijgen vieze kleding altijd goed uitgespoeld in een plastic tasje mee omdat ze dat op de opvang niet willen wassen ( ivm risico op beschadigen/ kwijtraken / krimpen). Vind dat zelf wel een goede oplossing.
Verder hebben ze bij ons super veel reserve kleding, geef zelf ook wel eens oude kleding mee voor hun reservebak.
Wat vervelend!
Baby shaming
Een winterbaby vond ik maxicosi wel echt handig. Dan draag je de baby incl warm dekentje of hoes zo naar binnen zonder al te veel moeite. De eerste stoel vind ik draaibaar geen must. Wij hebben dat pas voor de vervolgstoel en dan is het wel nodig (baby is zwaarder dan). Zonnekap vind ik nodig voor regen/zon. En we haalden hem wel vaak uit de wagen met maxicosi (en dan rustig warm binnen de baby eruit halen of binnen hem er al lekker goed in stoppen en de riempjes rustig kunnen aantrekken etc.).
Dus voor mij:
- lichte maxi cosi (met baby is het al snel zwaar)
- draaibaar niet nodig
- zonnekap wel nodig.
Ik had eerst naam stickers. Maar zet nu shabby met pen of stift in die labels haar naam. Die kan ik er altijd nog uitknippen als ik ooit wil verkopen oid. Zou er wel iets in zetten mbt naam.
Geef ook alleen kleding mee waar ik niet teveel waarde aan hecht.
1x had ze verkeerde romper aan, wel juiste mee naar huis. Maar was een invaller ivm tekort en moet toegeven, meisje waarmee ze verward was lijken erg op elkaar.
zonnekap vond ik ook chill om dār even af te sluiten van de prikkels!
merkte bv dat ik dr veel makkelijker vanuit de auto over kon tillen en met maxi cosi en al slapend in de woonkamer kon zetten als de kap er op zat, omdat je dan niet zoān verschil in licht hebt ofzo
Volgens mij beginnen zaterdag de mega mazzeldagen bij Prenatal. Ik heb geen idee hoe de kortingen zijn? Maar ik hoop dat we de Stokke stoel met korting kunnen scorenš
Tip, kijk op dat moment ook bij de andere baby winkels, die hebben op dat moment ook goede (of betere) aanbiedingen.
Op Stokke stoelen en accessoires zit dan meestal geen extreme kortingen, maar rond de 10-15%
Goede tip! Vaak is Prenatal sowieso al iets duurder. Die kortingen had ik al een beetje verwacht, maargoed het is toch mooi meegenomenš
Ohh ik trek ze naar de opvang juist wat minder mooie (of zegmaar echt lelijke ) kleding aan die ik zelf 2e/3e/4e hands heb gekregen.
Ook de reservesetjes die daar liggen zijn lelijk, anders is het toch zonde? Hangt t daar maar in een tasjeā¦
En ook bang dat mooie dingen gejat worden uit de tasjes. Ja je wil er niet vanuit gaan maar het gebeurt.
Wat doen jullie kindjes vandaag aan naar school? Het is s ochtends nog best fris maar nu echt wel warm. Ze spelen veel buiten als het mooi weer is maar het is elke dag verschillend of dat s ochtends of s middags is. Een legging met een lange mouwen top? Of juist korte mouwen en een jasje?
Naar opvang (spelen ze met dit weer bijna heel de dag buiten) lange broek, tshirt met klrte mouwen en een vest. Op nog warmere dagen korte broek mee. Of rok/jurk + legging.
Wij zijn op zoek naar een smalle autostoel groep 2/3 (meestal is dat van 4-12jr) zonder isofix en zonder al te brede basis/niet te diep. Ze is nog geen 3, maar ze zit echt niet meer goed in de Axxis(fix). Gordels zitten te laag en duwen haar schouders vervelend naar beneden als ze strak genoeg zit, haar oren komen er in hoogste stand hoofdsteun bijna bovenuit. Net in de winkel zeiden ze ook toen ze haar zagen huh ze past echt nog niet in een groep 2/3 stoel, maar de conclusie was dat ze echt meer dan prima erin zit en in een stoel tot 4jaar inderdaad niet meer.
We hadden de Maxi Cosi Nomad op het oog, maar daar heeft ze met de gordels hetzelfde probleem als ze nu bij de Axxis krijgt (is ook groep 1 stoel). De dame in de winkel had het over een stoel van chico, maar die hadden zij dat net weer niet. Ze zou in het midden zonder stoel mogen zitten, als er links en rechts een goedgekeurde autostoel staan. Maar zowel de maxicosi als de axxis passen niet achter de bestuurdersstoel in die auto (vandaar ook oa keuze nomad), dus los van dat we dat ook minder prettig vinden kan het niet. Het is waarschijnlijk maar voor incidenteel (als mn man ze ophaalt bij de opvang), dus evt kunnen we haar of de maxicosi voorin plaatsen. Maar qua flexibiliteit is een smalle stoel wel het fijnste en we willen het wel zo veilig mogelijk.
Tldr: welke smalle autostoel groep 2/3 is fijn als 3e stoel in de auto en kan zonder isofix worden bevestigd?
Maxi cosi rodifix?
Die kan met en zonder isofix en is vrij smal.
Je kan (in mijn ervaring) deze specifieke vragen via direct bericht op facebook stellen bij de maatschappij waar je mee vliegt. Ze antwoorden meestal heel snel en dan ben je zeker. Het kan van je maatschappij, ticket of vlucht (korte/lange afstand) afhangen in mijn ervaring. Ook kan het verschillend zijn of je kind eigen bagage heeft (en dus eigen stoel) of niet. Dan ben je zeker.
Oh wat erg, ik realiseer me nu dat wij deze volgens mij op zolder hebben staan! Van de buren gekregen, maar nu niet aangedacht omdat we die zolang op zolder hebben gezet met idee āvoor over paar jaarā. Ga dat straks even checken of het inderdaad een stoel is die al vanaf groep 2 kan
Edit; nou dankjewel @Spaties , inderdaad de rodi die we op zolder hadden staan! En past ze ook prima in! Dus voor nu is het probleem opgelost en kan ze in mijn man zijn auto in de rodi en de nu nog jongste in haar oude stoel. Moeten we alleen even puzzelen hoe we dat vanaf september gaan doen of we er daar 3 achterin krijgen of dat we zeggen zijn auto echt alleen voor ophalen bij opvang (met dan dus airbag uit en maxicosi voorin voor dat kleine stukje) en alleen mijn auto als we als gezin weg gaan.
Tot welke leeftijd gebruikten jullie een voetenzak voor in de kinderwagen?
Is het echt de moeite waard om er eentje aan te schaffen?
Hier zit ze er met anderhalf nog steeds in, er is niks cosyer dan in een teddy gevoerde zak zitten lijkt me
En bespaart me een hoop drama als ze 20 keer dr sokken/sloffen uit schopt boeit het niet in de voetenzak
En ze draagt vaak wat dunnige broeken (legging ofzo), het lijkt me zo koud als de wind daar op staat
Ze zit zoals deze er in, beetje loeren en lekker warm
Als ze volgend jaar nog in die kar past ga ik hem gewoon weer gebruiken
Ik vind het heel fijn, een dekentje is echt ruk als ze beweeglijk zijn en een lange wandeling wordt anders best koud.
Ik zou gewoon voor een universele gaan, die bij de wagen horen zijn vaak zo duur.