Tips, ervaringen & aanraders #6

Mijn neefje zat er deze winter met bijna 2,5 nog in. Eigk denk ik dat als je je kind in de herfst/winter vervoert met een kinderwagen het handig is. Want het lijkt mij best fris als kind zonder zo’n zak, omdat ze natuurlijk zelf ook niet bewegen.
Edit : ik ken ook mensen in scootmobiels die een soort slaapzak gebruiken om hun benen warm te houden.

2 likes

Mijn kind is 2,5 en zit er nog steeds in. Ik vind het wel echt de moeite waard. Het lijkt me toch snel koud voor een kindje wat zo stil in de wagen zit en dit blijft gewoon goed zitten in tegenstelling tot een dekentje.

2 likes

Nooit gebruikt, altijd de wollen pakken van Engel en Disana

2 likes

Over niet al te lange tijd is onze baby uit de ‘bak’ van de kinderwagen gegroeid ( :sob: de enige plek waar ze overdag lang slaapt :sob: ). Volgende stap zou dus zijn om het ‘zitje’ op de kinderwagen te monteren. Maar nu is onze kinderwagen 2ehands en is zij het vierde kindje erin. Dat ding, en zeker het zitje is eigenlijk gewoon op.

Maar ze kan nog (lang) niet zelfstandig zitten, dus een buggy lijkt me eigenlijk niet verantwoord.

Is er iets tussen een kinderwagen en een buggy in? Hoeft dus niet compact te zijn als een buggy en ook wat meer comfort (voor alle partijen) dan een buggy.

Wil er niet teveel geld aan uitgeven, want over enkele maanden zou ze langzaamaan wel naar een buggy kunnen. Hoewel tweedehands ook een optie is :slight_smile:

Hier ook met 15 maanden nog steeds in gebruik en ik denk volgende winter ook weer gewoon :). Ik vind het wel echt de moeite, veel warmer dan dekentjes en ik vind die skipakken teveel gedoe om armpjes en beentjes in te wurmen.

2 likes

K. Past er nu niet meer in (wordt 3 in juli) maar de winter nog veel gebruikt. Wij hebben die met teddy van binnen van Little Dutch, niet zo mega duur.

@Keroppi je hebt ook buggy’s die helemaal plat kunnen. Of evt kijken of je een nieuw zitje ervoor aan kan schaffen? Is vaak goedkoper dan een hele nieuwe wagen / buggy.

3 likes

Ik denk dat dit model zo oud is dat ze er geen zitjes meer voor verkopen :slight_smile: En de wielen zijn ook niet helemaal lekker meer.

Maar zelfs buggy’s die helemaal plat kunnen lijken me voor een circa 6 maanden oude baby toch nog wat oncomfortabel omdat het niet echt een zitje met steun is. Maar misschien moet ik toch maar eens wat modellen bekijken. En in eerste instantie zullen we waarschijnlijk nog een voetenzak gebruiken, dat helpt vast ook wel.

Edit: Bedenk me wel dat buggy’s meestal van je af gericht zijn. Vond het in het begin juist wel fijn als ze naar je toe kijken :slight_smile:

2 likes

Ik wil zomerkleding bestellen maar ik vind het zo lastig qua maten? Hij zwemt nu nog in z’n broeken maat 80, vooral in de lengte. Truien en shirts zijn redelijk op maat nu. Maar hij zit dus al sinds januari in deze maat.
Ik ben echt nog niet gewend dat hij nu dus langer in één maat blijft zitten :sweat_smile:

Zoveel opties zijn er natuurlijk niet. (Op de gok te groot en dan misschien een beetje baggy of niet te veel vooruit kopen en dan bijkopen wanneer nodig.) Maar hoe doen jullie dit?

Vind ik wel. Mijn dochter is 2,5 en elke ochtend met de wandeling naar school zit ze er nog in. Veel te koud anders

1 like

Op de gok wat vooruit kopen zodat er wat is en dan evt bijkopen als ik het beter in kan schatten.

Korte broeken maakt niet zo veel uit is mijn ervaring, bij onze kinderen is de lengte meestal het probleem waarom een broek te klein wordt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hier zaten ze er vanaf maat 80 wel langer in idd, als in aantal maanden. Dus zou zelf nu een paar dingen in maat 80 kopen voor als het warm is en dan even kijken als dat krap wordt bijkppen in 86. R. zit nu al zeker sinds november ergens in 80 en begint er nu uit te groeien, maar veel past nog prima.

1 like

Wij hadden tot ongeveer tot 1.5 jaar gebruikt. Maar ze wilt überhaupt niet meer in de kinderwagen of buggy, anders hadden we het wel gebruikt met 2 jaar.

2 likes

Ik gebruik ze nu al 2 winters en dat gaan er zeker 3 worden. Zij zitten natuurlijk stil terwijl jij wandelt en dan is het echt wel snel koud.
Ik heb er 1 over die ik te koop ga zetten trouwens van Bugaboo

1 like

Ze belde me gister op en heb as woensdag de intake :joy::+1:

1 like

Ik snap eigenlijk niet waarom sommigen kleding die niet in de sale is op de groei kopen? :smile:

1 like

Bedoel je in plaats van de kleding kopen wanneer ze er in passen?

3 likes

Nee niet zozeer, ik koop ook wel kleding op de groei maar alleen als het lekker in de sale is. Wat schiet je er mee op om vooruit te kopen als je er de volle pond voor betaalt? Geen oordeel trouwens, gewoon interesse :grin:

1 like

Haha waarom moet alles in de sale zijn? Iets kopen dat niet in de sale is kan toch net zo goed de keus ziin? Ongeacht wanneer je het aan doet?

Ja tuurlijk, alles kan en moet iedereen lekker zelf weten. Maar ik snap niet waarom je nu al een hele garderobe voor de zomer koopt, terwijl die kleding (die ze dan nog steeds niet gedragen hebben) over een maandje of 2 in de sale is. Haha volgens mij praten we langs elkaar heen maar wellicht begrijp je mn punt nu ondanks mn vage uitleg :joy: sorry slaapgebrek

2 likes

Ik doe het soms met kledingstukken die ik echt heel tof vind, omdat ik anders bang ben dat het met de sale al weg is! Maar doe het idd niet heel veel/vaak.

4 likes

Jaa precies zo doe ik het ook, maar het idee van een hele garderobe in het vooruit kopen begrijp ik niet zo goed

5 likes