En wat is het dan, want ik kom met mijn rondje google uit op registratiekamer?
Edit: never mind al gevonden haha
En wat is het dan, want ik kom met mijn rondje google uit op registratiekamer?
Edit: never mind al gevonden haha
Haha kom ik weer met een vraag. (Autostoel saga is mede door al jullie antwoorden bijna opgelost, echt super!!)
We zijn een beetje aan het kijken voor meubeltjes voor in de babykamer en nu komen we er niet helemaal uit. Het is een vrij klein kamertje (2.15 x 2.60) en nu twijfel ik of we (naast een bedje) beter voor een HUGE commode kunnen gaan (zoals de Ikea Hemnes) of voor een kleinere commode (max 90cm ofzo) en een kledingkast(je) met o.a. een hanggedeelte.
In het begin heb je geen hangkast nodig natuurlijk. Maar vanaf wanneer is het fijn om wel een hogere kledingkast te hebben? Vanaf 1 jaar ofzo? Ook zonde als dan de Hemnes alweer weg zou moeten. Maar die lijkt me zo fijn met alle lades en groot werkblad.
Wat adviseren jullie?
Huh maar dit is toch heel relatief? Smaak is zoiets persoonlijks, dat jij in de sale naar jouw mening niks leuks kunt vinden wil toch niet zeggen dat een ander kind, waarbij de kleding wél in de sale is gekocht er minder leuk bij loopt?
Edit; oke spuit 11 zie ik
Die kenko olie misschien?
Ik heb zelf de kleine hemnes en heb best veel kleding en alles past er makkelijk in!
Haha, ik las Hermes en moest echt ff terugklikken omnte kijken waar dit over ging
@Kaasvlinder wij hadden voor K. die Hemnesladekast met 8 lades en daar paste echt alles in. Kleding, pyjamas, luiers (inc voorraadje), beddengoed, slaapzakken etc en dan had ik nog een grote lade over. Op een gegeven moment heb ik aan de zijkant van de kast 5 plakhaakjes gemaakt voor vestjes/jurkjes. Vanaf maat 86 begon ik het qua kleding wel te missen dat ik geen hanggedeelte had, ook omdat er minder per la pastte. K. heeft sinds de verhuizing (toen was ze net 2) een pax-kast van 1 meter breed met 2 lades, hangdeel laag (dan kan ze er zelf bij) en daarboven planken waar alles in ligt.
Ladekast staat op onze nieuwe slaapkamer nu met ons beddengoed, pyjama’s etc. Als we niet waren verhuisd was de ladekast op haar kamer gebleven en hadden we er bv nog een smalle paxkast van 50cm bij gezet op haar kamer.
Pff vermoeiend, zo’n dooddoener ‘gelukkig is iedereen anders’. Ik vroeg het gewoon uit interesse omdat ik het zelf op een heel andere manier doe en nog nooit in 1x een hele seizoensgarderobe heb gekocht.
Had ik maar een kleine hermes ja
Als je veel jurken en blousjes neemt zou ik wel een kastje met hanggedeelte nemen. Anders raakt alles weet gekreukt als je het moet opvouwen denk ik.
Maar je brengt zelf deze nuance niet aan in je originele reactie he. Mensen kunnen niet ruiken wat je nog meer denkt of bedoelt als je het er niet bij zet.
En ja ik las er ook wat oordelends in, door het ontbreken van die nuance.
Ik wil heel veel schrijven, maar kan de juiste woorden niet vinden. Ik vind het heel rot dat je je zo voelt door sommige berichten/topics en kan me goed voorstellen waarom. Mijn moeder had het in onze jeugd ook absoluut niet breed en kwam vaak aan het einde vd maand een stukje te kort. Maar als ik terugdenk aan mijn kinderjaren, denk ik niet zozeer terug aan welke kleding of schoenen ik droeg (behalve met schoenen aan wat een feest het was dat we 1x per jaar met opa en oma naar zo’n hele grote schoenenwinkel mochten en dan werden je voeten opgemeten!) , wel aan alle momenten samen met mijn zusje, moeder, het spelen in de tuin, het zwemmen, het overal naartoe fietsen en mijn zusje die dan weer achterop in slaap viel in de meest gekke houdingen. De uitjes met mijn moeder die juist extra bijzonder waren omdat ze niet regelmatig voor kwamen. Dat we op vrijdagavond samen 1 fles frisdrank en zak snoep uit mochten kiezen in de supermarkt en daar dan het weekend mee deden om er zo lang mogelijk van te genieten, terwijl we laat op bleven en film mochten kijken.
Nouja, nu betrek ik het heel erg op mijzelf maar weet dat je een goede moeder bent en dat juist die herinneringen en dingen die je samen met je kind doet ontzettend waardevol zijn en een leven lang blijven hangen
Spijt me je te vermoeien! Ik begrijp oprecht je verbazing niet en je ‘wat schiet je ermee op’ bericht klonk ook niet heel open minded.
Hopelijl begrijp je het nu beter!
Misschien moet je het zelf even “suck it uppen”???
Oh en om even in het Engels te blijven: hate to burst your bubble, maar ook Zeeman doet aan sale. Primark ook trouwens.
Ja ik vond het om te beginnen al een rare vraag waarvan je de antwoorden ook wel zelf had kunnen bedenken.
Jawel, bij ons wel. Heb echt onwijs veel voor mn aankomende baby voor 1 euro, 1.50, 2 euro enz gekocht paar weken terug. En ook echt wel leuke dingen.
Of mis ik iets in jullie communicatie…
Matching pyjama’s is als kind toch het meest fantastische wat er is!
Heb echt de beste herinneringen aan logeerpartijtjes bij mijn oma waarbij ik een pyjama bij de wibra mocht kiezen. En die matchte nieteens.
Je dochter gaat daar echt wel mooie herinneringen aan overhouden!
Dus dat laatste maakt het oke om dan vooral nog even door te gaan en te benadrukken dat het een kwestie van keuzes maken is? Dat jij zeker niet veel verdiend vergeleken met het merendeel hier (sorry kan je precieze bewoording even niet vinden, de helft van de meeste hier ofzo) maar ook jij buiten de sale kan shoppen? Lekkere trap na voor de mensen die bewust een kinderaankopentopic op negeer hebben staan en vervolgens in een heel ander topic ermee worden geconfronteerd.
Omdat anderen in het verleden op een manier hebben gereageerd die voor jou rot was, is dat toch niet opeens oke? Lekker volwassen. Ik ben in een heel ander topic/gedeelte ook wel eens gewezen op hoe een bepaalde uitspraak van mij over kwam. Dan ga je het gesprek aan, leer je ervan en ga je niet nog even trappen na geven.
Ps. hoor ik ook bij het kliekje van Cadeaupapier? Dat zou wel een jeugdtrauma van nooit bij het kliekje worden oplossen namelijk.
Edit; sorry wil nog even iets kwijt erover dus even hier ipv nieuwe post. Maar jezelf omschrijven als het niet breed hebben en ondertussen wel de keuze kunnen maken om je geld uit te geven aan kleding of (te sparen voor) luxe verwenmomenten voor jezelf is écht niet hetzelfde als die keuze niet hebben. Omdat je dan je boodschappen, huur of energierekening niet meer kan betalen. Je zult dit vast ook niet zo hebben bedoeld, maar als iemand die zelf in een huishouden is opgegroeid waar de keuze er vaak niet eens was of er grote stress was als een paar schoenen te snel kapot ging en iemand die weet dat er ook nu veel mensen in zo’n soort situatie zitten wil ik wel even benadrukken dat je echt op moet passen met jezelf zo weg zetten en vervolgens zeggen dat het een keuze is die je maakt.
Reguliere kleding komt uiteindelijk toch ook in de sale. Althans meestal ja. Dan word je reguliere kleding toch ook niet opeens minder leuk, of wel? Dat stukje over regulier = leuk en sale =niet leuk, klopt dan niet helemaal.
@Gato mijn ouders hadden ook weinig te besteden toen we klein waren, maar we zijn wel heel liefdevol opgegroeid. Ik denk zelf met meer liefde wat ik mijn kinderen geef … het is in deze tijd (vind ik) toch snel materialistisch en probeer daar wel rekening mee te houden.
Ik kan wel ‘dure’ kleren kopen maar sorry hoor ik vind mijn stormram dat niet waard… Er zit binnen 5 minuten een vlek of gat in. Sale shoppen en Zeeman.
Ojaaa en ik ben skeer en koop ook mooi geen dure kleren voor mezelf.
Oooh wat heerlijk die matching pyjama’s. Dat is zo leuk.
K. en ik hadden laatst allebei witte schoenen aan, hele andere verder maar ze heeft dagenlang trots aan iedereen verteld “kijk ikke witte sneakers, mama ook!! Wij zelfde!!”