Dus dat laatste maakt het oke om dan vooral nog even door te gaan en te benadrukken dat het een kwestie van keuzes maken is? Dat jij zeker niet veel verdiend vergeleken met het merendeel hier (sorry kan je precieze bewoording even niet vinden, de helft van de meeste hier ofzo) maar ook jij buiten de sale kan shoppen? Lekkere trap na voor de mensen die bewust een kinderaankopentopic op negeer hebben staan en vervolgens in een heel ander topic ermee worden geconfronteerd.
Omdat anderen in het verleden op een manier hebben gereageerd die voor jou rot was, is dat toch niet opeens oke? Lekker volwassen. Ik ben in een heel ander topic/gedeelte ook wel eens gewezen op hoe een bepaalde uitspraak van mij over kwam. Dan ga je het gesprek aan, leer je ervan en ga je niet nog even trappen na geven.
Ps. hoor ik ook bij het kliekje van Cadeaupapier? Dat zou wel een jeugdtrauma van nooit bij het kliekje worden oplossen namelijk.
Edit; sorry wil nog even iets kwijt erover dus even hier ipv nieuwe post. Maar jezelf omschrijven als het niet breed hebben en ondertussen wel de keuze kunnen maken om je geld uit te geven aan kleding of (te sparen voor) luxe verwenmomenten voor jezelf is écht niet hetzelfde als die keuze niet hebben. Omdat je dan je boodschappen, huur of energierekening niet meer kan betalen. Je zult dit vast ook niet zo hebben bedoeld, maar als iemand die zelf in een huishouden is opgegroeid waar de keuze er vaak niet eens was of er grote stress was als een paar schoenen te snel kapot ging en iemand die weet dat er ook nu veel mensen in zo’n soort situatie zitten wil ik wel even benadrukken dat je echt op moet passen met jezelf zo weg zetten en vervolgens zeggen dat het een keuze is die je maakt.