Tips, ervaringen & aanraders #6

Sowieso is kleding toch zo persoonlijk. Ik zie regelmatig kinderen lopen of aankopen (van dure merken, goed koor merken, alles er op en aan) waarvan ik denk: oké. Ja. You do you. Niks voor mij.
Maarja, ik zie ook collega’s in kleding waarvan ik denk: nop.

Ennnnn dat zullen mensen vast ook van mij en mijn kinderen denken :cold_face::face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Misschien dat daarom mijn eerste bericht ook wat lomp overkwam. Ik vind namelijk helemaal niets van kleding die andere kinderen/mensen aan hebben. Ik zie niet of iemand de hele tijd hetzelfde draagt, of iemand dure kleren aan heeft. Kleding (en uiterlijk) heeft amper waarde voor mij.

Ben daar ook niet mee opgevoed, mijn ouders geven niets om hun uiterlijk. Heb dus ook pas later geleerd dat anderen uiterlijk wel belangrijk vinden en daar op letten.
Mijn moeders enige regels waren was dat het heel moest zijn en het mocht niet vloeken :laughing:

Ik vind het zelf nu dus wel leuk om mijn zoontje wat leuks aan te trekken, maar het moet dus ook allemaal niet teveel moeite kosten.
Maar ik begrijp dat ik ook daarin wel uit privilege praat. Als je de keuze niet hebt is dat natuurlijk ook anders.

Nja, ik vind het rot dat hele discussie is ontstaan na mijn bericht. Voor mij was het iig weer een eyeopener.

1 like

Jup hier ook team zeeman en wibra :+1:t4:

1 like

Is het zo erg dat ik die vraag stel? Als je het een domme vraag vindt reageer je toch lekker niet. Volgens mij heb ik duidelijk genoeg toelichting gegeven en vaak genoeg gezegd dat ik gewoon benieuwd ben. Het was helemaal niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken.

2 likes

Dank je @Koda, @Karl_Lagerfeld en @Suikerklontje en @Yzile. Fijn om te horen dat een kledingkast niet per se een must is. Maar ik hou idd wel van dingen ophangen (jasjes, jurkjes), dus ik ga dit weekend maar eens met kranten aan de slag denk ik :grinning: Even meubeltjes knippen en passen. Misschien zou een Pax van 50cm nog een optie zijn. Al wil ik het niet helemaal volbouwen.

1 like

Als je graag een hangkast wil hebben en ruimte beperkt is, overweeg dan ook de Malm van Ikea als commode.

Wij hebben de versie met vier lades, past precies een kussen op en een pak billendoekjes naast. Je luiers etc kan je er dus niet bovenop kwijt maar dat heb ik nooit als een gemis ervaren.

Enige is dat je naar de hoogte moet kijken. Wij zijn vrij lang en voor ons was het perfect, maar als je kleiner bent zou ik er wel even naar kijken.

3 likes

@Kaasvlinder wat wij persoonlijk een nadeel vonden aan de Malm als commode is dat die tot op de grond komt en je dus niet net de voorkant van je voeten eronder kan. Is natuurlijk heel persoonlijk, maar zou zeker in de winkel er even vanuit alle kanten aan gaan staan en doen alsof je wat dingen bovenop om te kijken wat je fijn vindt.

Lases vd Malm zijn wel ook heerlijk groot :ok_hand:t3:

3 likes

Ik heb dit gekocht en staat op haar kleine kamer naast de commode en ledikant:

Daar staan manden op en mooiste kleding zoals de jasjes en bepaalde boxpakjes heb ik opgehangen. Knuffels er bovenop.

4 likes

Wat grappig, ik heb hier bij de Malm nooit bij stilgestaan, misschien ook omdat we niet beter wisten.

Nou moet ik zeggen dat wij na de eerste x aantal weken 80% van de luiers en het aankleden op een kussen op de grond in de woonkamer doen.

3 likes

Dat vond ik inderdaad ook, KOPPANG is een mooi alternatief vind ik!

3 likes

Daar hebben wij inderdaad ook naar gekeken bij R., omdat er toen wat leverproblemen waren met de hemnes die we voor haar wilden. Alleen mijn man is best lang en die 3cm hoogteverschil maakte voor hem heel veel uit (voor mij met mn 1m70 was het beiden prima).

Maar is idd een mooie om ook naar te kijken in de winkel :relaxed:

7 likes

Oh ja, wij zijn hobbits want ik ben 1.57m en partner 1.75m door Spaanse en Indische roots dusja. :joy:
Hoogte is voor ons nooit zo’n issue haha.

2 likes

Het ging hier gister ook over, volgens mij in dit topic! Maar de conclusie was dat een dekentje prima was en dat als je slaapzakje of inbakerdoek besteld het toch binnen 24 uur binnen is, dus dat dat altijd nog kan.

1 like

Die van mij is nu 3 maanden en slaapt nog onder een laken + deken. We willen nu wel gaan oefenen met slaapzakken, want hij is steeds beweeglijker. Wel jammer, want die armpjes kun je zo mooi wegstoppen onder zo’n strak opgemaakt bedje :joy:

2 likes

Haha dat zou wat zijn! Ik zou het idd even afwachten. Het is ook zonde van je geld als het niet nodig blijkt te zijn.

3 likes

Mijn nieuwe baby (die inmiddels alweer 10 dagen is) slaapt ook echt beter en langer in de puckababy. Wat een life saver is dat ding.

3 likes

Is dit een idee?

Wij hebben deze ook net aangeschaft omdat we, naast de commode, ook kleertjes willen ophangen maar nog niet overtuigd waren van een kast. Neemt ook helemaal niet zoveel ruimte in beslag :blush:

11 likes

@Tubing Weet niet of je die andere mat al hebt besteld maar ik heb dit net meegenomen bij de action voor 8 euro. Niet heel erg dik maar voor nu goed genoeg.

1 like

Dit vind ik er op plaatjes altijd mooi uitzien met die matchende kledingstukken, maar ik vrees dat het bij ons een kakafonie van allerlei non-matchende kledingstukken zou worden :sweat_smile:

3 likes

Ooh die is mooi :star_struck:

1 like