Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij hebben een vergelijkbare wipstoel. De eerste 3 maanden ofzo poepte mijn baby niet zo vaak, maar als we die tril functie aan deden, poepte ze binnen een kwartier :joy: dus daar vond ik het wel handig voor haha.

10 likes

Oh, dank voor jullie reacties! Heel fijn, ik ga gelijk op onderzoek uit.

@Freedom , @Sproetjes, @Ketel, @Karl_Lagerfeld en @Krekel welke Nuna leaf hebben jullie? Die vind ik zelf heel prijzig maar als ie heel fijn is en dus ook te gebruiken als peuter, tja… dan wil ik het wel denk ik… maar zoals altijd zijn er zoveel verschillende versies ervan.

3 likes

Deze hebben wij!
En ik heb die voor 50,- op marktplaats gekocht. Vind 220 euro ook wel echt duur.

2 likes

Ach als die voeten uitsteken is niet zo erg, als het hoofdje maar niet uitsteekt :relaxed:

1 like

Ik heb deze Nuna Leaf Curv Dusk wipstoel

Net als @Karl_Lagerfeld ook voor 50eur van marktplaats. Die dingen zijn zo degelijk, zonde om nieuw te kopen. Ik weet ook niet goed het verschil tussen de modellen trouwens, die v ons heet de Curv. Volgens mij is er wel een model dat elektrisch wiegt, dat is die v ons niet. Die moet je gewoon een zetje geven.

2 likes

Good old Hema :slight_smile: alhoewel dat misschien meer een peutermaatje is.

Overigens ben ik erg benieuwd wie de designer is op de Philips Avent spenen afdeling. De baby vond Difrax maar niks en die van Avent wel. Maar waarom zijn ze zo lelijk? Waarom zijn er maar zo weinig en ontzettend genderspecifieke designs (blauw en bootje, roze en zwaantje) maar vooral: WAAROM zijn ze in een soort semitransparante pasteltinten? :rage:

Dat is de ultieme speen-camouflage-kleur in een donkere/schemerige ruimte :rage: Echt niet te doen.

4 likes

En ook nooit bij Kruidvat of Etos in glow in the dark te krijgen. Wat heb je aan een speen als hij niet glow in the dark is :sob: (hier ook een kind dat niks anders wil dan Philips Avent, en ook alleen in de kleinste maat - heb zijn beugel alvast besteld)

2 likes

Heeft iemand tips voor goede neusspray e.d. die baby’s van 5 weken oud mogen gebruiken? Of andere goede tips bij verkoudheid?

We hebben net al “gestoomd” in de badkamer en ze ligt bovenop ons te slapen zodat ze wat rechterop ligt. Haar bedje hadden we al wat omhoog gezet maar dat hielp minimaal.

We hebben Corona en ze is zo verkouden. Ze kan bijna niet drinken omdat haar neus zo verstopt zit. :cry:

Schoonmoeder gaat straks naar de winkel voor ons om wat spulletjes op te halen maar er is best wel veel keuze vind ik.

Als je borstvoeding geeft; borstvoeding in een spuitje doen (zo’n 5 of 10ml spuitje) en in de neus spuiten. Komt het goed lls van en is zacht voor de neus.

Physiomer Baby Spray maakt het ook goed los, verkopen ze bij kruidvat gewoon en op de verpakking die ik hier heb liggen staat dat dat vanaf 15 dagen mag. Vind die zelfs iets makkelijker in gebruik dan een zoutspray. Wij hebben day tijdje voor het slapen gaan gebruikt bij R. op aanraden huisarts en zelfs als ze niet heel verstopt klonk kwam er een hoop zooi uit daarmee.

En idd stomen, stomen, stomen. Beterschap!

1 like

De baby neusspray van Ortivin of elk willekeurig huismerk kan prima (is gewoon een zoutoplossing) maar ik vind de ampullen met zoutoplossing (zoals Otrivin monodose) evt gecombineerd met de snotzuiger het beste werken.

(Bereid je alleen mentaal voor op een BOZE baby :wink: )

3 likes

Wat vervelend, veel beterschap! Wij gebruiken van otrivin van die ampullen met zoutoplossing. Heb het idee dat dat effectiever is dan neusspray. De huisarts zei ooit dat we ook best meerdere sprays mochten doen, want 1 spray per neusgat doet niet zo veel. Maar sinds we die ampullen gebruiken, hebben we nooit meer spray gebruikt. Heb het idee dat je het met die ampullen echt beter wegspoelt ofzo.

En verder gebruiken wij zo’n neus zuiger, die heb je ook van otrivin. Wij gebruiken een andere omdat die van otrivin heel snel het filter vervangen moet worden en dan wordt dat erg duur. Maar dat is wel echt ideaal om de neus leeg te zuigen zodat ze kan drinken!

3 likes

Bij de Wehkamp hebben ze hem wel!

1 like

Held!

2 likes

Deze idd @Howth, ik had hem voor €30 van marktplaats.

En wat betreft de buggy/kinderwagen, wij hebben een nogal smalle duowagen dus mijn baby past al niet meer in de reiswieg. Er zit niet zo’n zitje bij dat je naar je toe kunt plaatsen dus ze ligt nu op de platste stand in het buggy zitje. Net als in de maxicosi laat ik haar geen uren liggen maar het gaat prima zo! Ze is 6 maanden trouwens.

2 likes

Thanks, heb meteen 4 verpakkingen besteld want 3+1 gratis. Alsnog zo duur :sob:

2 likes

Iedereen heel erg bedankt voor de tips. We gaan het zo uitproberen, ik hoop zo dat het werkt. :crossed_fingers:t2:
Dat we zelf ziek zijn en ons kut voelen maakt me geen fuck uit. Maar dat kleine meisje. :disappointed:

Het werkte echt heel erg goed! Wat een troep kwam eruit, heb het idee dat ze een kilo lichter is. :joy: Ze kan nu weer lekker vrij ademen.

9 likes

En via de huisarts xylometalozine erbij.
Eerst de zoutoplossing spuiten en dan een spray hiervan.
Beterschap!

—-

Pff denk niet dat mn zoon Corona heeft maar de griep. Blijft koorts houden met koude rillingen. Blijft morgen uiteraard thuis van school. Word wat in mn eentje 2 kids.

1 like

Aaah welke combi werkte nu het beste voor je? Ik wil denk ik ook zo’n zuigertje aanschaffen.
Lijkt me wel een eng idee, hoe weet je of je daarmee niet de hersenen vacuüm trekt ofzo? :see_no_evil:

1 like

Nee dat niet maar het is wel confronterend voor jezelf :joy: ik vond dat wel echt een nieuw dieptepunt in mijn leven. Snot uitzuigen

3 likes