Tips, ervaringen & aanraders #6

Werkt het ook bij volwassenen? Zou best een uitvinding zijn als je het bij jezelf er gewoon uit zou kunnen zuigen met iets. Zelfs zo’n rhino spoeling werkt niet bij mij als mijn neus potdicht zit. Ik weet niet of het anatomisch gezien mogelijk is dat bij jezelf te zuigen omdat t dezelfde luchtweg is zeg maar, lijkt me geen succes om bij je partner te moeten doen :scream:
Oke bedtijd denk ik.

2 likes

Ik denk dat je het wel bij jezelf kunt eigenlijk! Misschien beetje onhandig omdat je ook een neusgat moet dichthouden met een vinger maar alles beter dan je vriend vragen denk ik :joy::joy:

Ik gebruik een neuspeertje van de hema icm de otrivin ampullen. Twijfel nu door jullie berichten of zo’n zuigding misschien ook beter werkt dan dat peertje. Iemand toevallig beiden uitgeprobeerd?

Ja, zo’n neuspeer is echt geen vergelijk. Snotzuiger werkt veel beter!

4 likes

Ik vind het beiden niks… mijn voorkeur gaat toch naar gedurende de hele dag regelmatig even een zoutoplossing geven, veel drinken en dan loopt het er voor mij al sneller uit zichzelf uit.

En heb op de een of andere manier kinderen die al vanaf een maand of 8 zelf snapten hoe ze moesten snuiten :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja! Een neuspeer doet vergeleken met de uitzuigen praktisch niks

1 like

Ik dacht altijd toen ik nog zwanger was: NO WAY dat ik de neus van m’n kind ga uitzuigen. Nou wel dus. Wat een top uitvinding dat ding!

5 likes

Heeft iemand hier kindertablet aanraders? Of specifieke ervaring met deze?

Voor een kind van 2 jaar (opa en oma willen dat voor haar verjaardag geven)

Otrivin neusspray (ik wilde de ampullen maar m’n schoonmoeder had de verkeerde gehaald) en de neuszuiger van Otrivin.
Van te voren hebben we gestoomd in de douche zodat het allemaal al wat losser kwam te zitten (voor ons gevoel).

Met de neuszuiger moet je wel lang genoeg doorgaan. Bij ons kwam er eerst alleen maar vloeibaar snot uit en net toen we wilden stoppen en de laatste zuigpoging (wat klinkt dit goor :joy:) deden kwam er een heel erg groot en hard stuk snot vrij.

1 like

Ja dat is waar maar omdat die reviewe zo wisselend zijn dacht ik misschien heeft iemand er ervaring mee.
Een gewone tablet is al gauw nog duurder en vinden we verder niet echt nodig

3 likes

Vriendin van mij is tevreden over deze Studio 100

Edit. Net zelf besteld, eindelijk was de prijs wat lager.

3 likes

Haha nou ja in elk geval niet als cadeau van opa en oma. Iets te duur :sweat_smile:

1 like

Ik zou persoonlijk wel voor een gewone tablet gaan met kinderhoes en dan met een ouderlijk toezicht blokkade erop (kun je max schermtijd instellen, dat ze geen andere apps kunnen installeren, tijden waarop hij het sowieso niet doet etc). Vooral omdat je er dan denk ik langer plezier van hebt. Ik heb mijn iPad bv al 7-8 jaar (gebruikte ik toen ik nog studeerde ook voor aantekeningen en mail, nu vooral nog voor youtube/videoland/netflix en staan paar kinderspelletjes op) en die doet het echt nog prima.

Als K. nu op de ipad zit (mag ze af en toe om spelletjes te spelen) zet ik begeleide toegang aan trouwens, super handig dan kan ze niet uit de app waar ze op dat moment in zit en dus niet ineens filmpjes gaan kijken ofzo. Aanrader voor iedereen met een apple device (bij ons mogen ze niet op onze iphones, alleen dus af en toe de ipad): Super handig: zó maak je je iPad of iPhone peuterproof!.

Androidtablets zijn volgens mij wel iets goedkoper dan Apple toch? Geen idee wat die kosten en hoe die levensduur verder is. Maar denk dat je daar ook wel opties als ouderijk toezicht of begeleide toegang op hebt.

5 likes

Wellicht tweedehands?

Wij hebben nu een heel oude van mijn schoonouders die het nog prima doet. Zo’n hoes eromheen en ik hoef ook niet bang te zijn dat er krasjes op komen.

2 likes

Wij kopen ook altijd tweedehands ipad voor de kids. Of een oude van ons zelf. Mooie hoes erom, extra ‘glasplaatje’ op het scherm en ze hebben er heel lang plezier van.

Volgens mij is deze serie precies de Hamilton buggy’s?

Jammer dat de review precies uitkomt nadat ik hem heb gekocht, maar misschien handig voor mensen die nog twijfelen.

Edit: ik zie dat deze ook in Nederland te koop is voor twee keer zoveel als de Hamilton… Maar ik zie echt weinig verschil tussen de twee merken.

Ik wil best een keer voor je kijken. En zal meteen mijn nummer 1 frustratie delen: het indelen van babykleding op jongen/meisje. Gewoon indelen op kledingsoort (trui, vest, broek, jurk, rok, boxpakje, korte broek etc.), dan bepaal ik lekker zelf wel of ik het voor mijn kind koop :wink:

En de categorie uniseks, naast jongen meisje al helemaal arghhhhh. En dan vooral dat daar andere dingen in staan dan in de jongen/meisjecategorie terwijl veel items uit die categorie ook echt prima voor beiden kunnen.

Verder vind ik het heel fijn om op maat te kunnen filteren en dat je dan alleen dingen ziet die nog beschikbaar zijn in die maat :wink:

18 likes

Ik wil ook wel kijken!

1 like

Ik wil ook wel voor je kijken. Stuur maar een berichtje.

2 likes

dit!!! als ik op vinted naar rompers oid zoek is het ZO irritant dat ik uit jongens/meisjes rompers moet kiezen. of laatst ook met zonnehoedjes, hou op zeg

7 likes