Mijn dochter had dit ook. De hele dag door, na de fles, vlak voor de volgende fles, we zaten er allemaal helemaal onder (werd er echt gek van ) sinds ze regelmatig vast voedsel eet is het sterk verminderd en kan ik haar na de laatste fles direct in bed leggen zonder dat ze spuugt, nu 7 maand.
Ja helemaal mee eens! Echt vervelend die indelingen, maakt dat ik vaak dubbel zo lang bezig ben want dan moet ik de jongens en de meisjes 1 voor 1 bekijken.
Anders doe je toch iets onder het matras leggen (dus echt eronder op het bodem) zodat de hoofdkant war omhoog komt. Of je koopt speciale ledikantverhogers,m.
K. geeft steeds vaker aan dat ze zonder luier wil slapen. Ik kijk er wat tegen op vanwege het gedoe als ze toch plast (en dat we al geen topnachten hebben, anderzijds we hebben toch al slechte nachten).
Maar hoe doen jullie dat met het dekbed? Matrasbeschermer, hoeslakens, dekbedovertrek hebben we allemaal dubbel. Maar ze heeft dus 1x overdag in bes geplast en toen had ik het dekbed zelfs met droogtrommel met moeite droog voor het slapengaan in de avond. Hebben jullie dan een 2e erbij gekocht? Wij hebben verder alleen ons eigen dekbed en een 2 persoonsdekbed op het logeerbedâŠ
Ik neig echt naar nog een paar maanden wachten, tot het warm genoeg is om onder alleen een laken te slapen maarja past zo niet bij onze visie van kind volgen in wat het aangeeft én ze heeft al maanden ergens last van waar het helemaal luiervrij zijn wellicht ook nog wat verlichting kan geven.
En verder tips? Ze drinkt na het avondeten minimaal, hoogsten 2-3 slokjes nog. Denk laten plassen als we zelf gaan slapen ook?
Gewoon een extra dekbed bijkopen. Komt altijd wel van pas als er een keer een kind kotst of een ongelukje heeft en bij Hema oid ben je voor 20/30 euro wel klaar.
Wij zijn hier nu mee bezig voor in de nacht. Dat laatste passen wij nu inderdaad toe, als wij gaan slapen (rond 10 uur / half 11) gaat zij nog 1x plassen en dan pas weer in de ochtend. We moeten haar wel helpen dat te onthouden s ochtends. We hebben inderdaad gaande weg wel een extra set van de molton, hoeslaken en matrasbeschermer gekocht dus daar hebben we er nu 3 van, puur om het onszelf makkelijker te maken. Als ze s nachts in bed plast, dan plast ze nooit op haar deken, maar alrijd naar beneden. De deken hebben we dan ook niet dubbel, de dekbedhoes hadden we al dubbel en dat is genoeg. S. is een meisje en we hebben er voor gekozen om haar een nachthemd aan te geven, zodat het s nachts alleen droog-/schoonmaken is en daarna een alleen schone onderbroek (+ eventueel nachthemd als die ook nat is geworden) en dan kan ze weer verder slapen.
Ik las ook nog ergens de tip om het bedje dubbel op te maken zodat je s nachts alleen 1 laag af te hoeft te halen en ze dan weer door kan slapen, maar bij ons werkt dat niet omdat ze dan 2 lagen nat maakt en we dus eigenlijk dubbel moeten wassen.
Is er nu bij prenatal iets in de mega mazzeldagen korting dat je normaal gesproken niet echt/heel zelden met korting ziet?
We hebben een heel ritueel voor het slapen, tanden poetsen, gezicht wassen, slaapkleding aan, plassen en dan naar bed. Nog even verhaaltje lezen. En verder weet hij ons wel te vinden als hij in de nacht moet plassen. Meestal gaat hij zelf maar nu met ziek zijn ijlt hij (met nare dromen) dus gaat een van ons mee.
We hebben dekbed wel dubbel. Meerder hoeslakens ook.
Scheelt zoveel stress in de nacht en opruimen.
Mocht nood echt hoog zijn geven we hem zoân fleecedeken ( zoiets heeft iedereen wel thuis liggen).
Ik heb wel 5 reserve dekbedden. Van de IKEA, altijd genoeg reserve. (Er zitten er nu 4 in verpakking mar het voelt fijn om te hebben)
Ja, laten plassen als je zelf gaat slapen en idd een extra dekbed bijhalen (of een kinderslaapzak van bijv decathlon, die kun je dan op een ander moment weer gebruiken).
Wat @SemM ook zegt, meestal is de deken niet nat, alleen hoeslaken en (waterdichte) molton.
Thanks @Broodrooster @SemM @hetty @itakepictures Ga gewoon hetzelfde dekbed nog een keer bestellen . Sowieso als de jongste naar een groot bed gaat dat we het dan ook voor haar kunnen gebruiken natuurlijk.
Kinderslaapzak zal ik ook eens naar kijken, wellicht wel handig om als extra reserve nog te hebben idd.
Ze heeft nu overdag een keer in bed geplast en een keer in ons bed en beiden keren zat echt alles onder de plas, dus vandaar dat ik het niet helemaal vertrouw met maar 1 dekbed. Was wel allebei dat mijn man haar in bed had gelegd overdag en was vergeten haar eerst te laten plassen⊠Rest hebben we allemaal dubbel en ga dan idd ook weer dubbel opmaken (doen we nu ook bijv ziekte, scheelt echt veel geklooi snachts) en dekbed + overtrek eroverheen kunnen we natuurlijk al als 1 geheel klaarleggen in de kast.
S heeft na onze wintersport ook gezegd dat ze s nachts geen luier meer wilde. Dus we zijn het maar gewoon gaan proberen en het gaat echt super goed!! We laten haar als wij naar bed gaan nog plassen en echt nauwelijks ongelukjes nog gehad
Edit: geen extra deken gekocht hier. Eronder ligt wel een matrasbeschermer van Ikea, dus matras blijft gespaard
Dat had een goede geweest!
Gelukkig heeft er een wonder plaatsgevonden, en is de stoel hersteld. Meubeline heeft alle witte uitgebeten plekken zo goed als compleet weggehaald. Heel ieniemini zie je nog een beetje iets, maar dan moet je het wel weten. Wat een gigantische opluchtingâŠ
Lekker crea middagje (oke 15minuten maar wel leuk)
Geef ik als cadeau aan de omaâs en tante.
Canvasjes zijn van xenos. Ookleuk om er een handafdruk op te maken!
Mijn baby van 2 mnd heeft Corona en ze heeft het goed te pakken!
Nu zeiden ze in het ziekenhuis dat ze genoeg moest blijven drinken, maar ik ben vergeten te vragen hoeveel âgenoegâ is. Ik weet dat je normaal moet uitgaan van 150ml per kg, maar dat drinkt ze niet. Ze heeft tot nu toe zoân 100ml per kg gedronken (ene keer 145ml, andere keer maar 75ml)
Dat is wel âgenoegâ toch?
Goed in de gaten houden of ze genoeg plast, dan zit je wel goed. Wat sneu voor zoân kleintje! Beterschap!
Ah ja natuurlijk! Tot nu toe heeft ze goede plasluiers. Thanks, hopelijk knapt ze snel op!
Natte plasluiers, bij huilen tranen in de ogen. Goed wakker te krijgen. Daar moet je opletten. Als je twijfelt kun je de luiers ook per dag even opsparen of direct ergens noteren icl wat ze precies drinkt. Sterkte!
Goeie tips! Dankjewel!
Huilen met tranen is bij 2 maanden toch nog niet perse een teken? Mijn zoontje is bijna 4 maanden en heeft pas sinds kort af en toe een traan.