Ze heeft net heel hard gehuild met tranen, dus het kan al wel
Ik weet dat het kan, maar ik bedoelde het juist de andere kant op. Dat je je niet meteen zorgen hoeft te maken als je kindje nog niet met tranen huilt
Wel echt rot voor jullie. Hopelijk knapt je kindje snel op!
Ook @Suikerklontje Ik dacht dat je juist niet moest laten plassen als je zelf naar bed gaat, omdat het dan kan zijn dat ze nog niet helemaal wakker zijn en juist in bed gaan plassen.
Hier was op een gegeven moment gewoon de luier steeds droog ‘s nachts, dus toen over gegaan. Ik denk dat we daarna nog een keer of 4-5 een ongelukje hadden. Ik heb toen een keer een volwassen dekbed gebruikt toen haar eigen peuter dekbed vies was.
Nee het is en en en. Stel je kindje huilt altijd wel zo en nu met ziek zijn niet is dat mogelijk wel een teken dat er meer aan de hand is.
Kun je zelfstandig zitten stimuleren door iets? Of is dat iets wat ze opeens kunnen
Ja uiteraard!
Geen idee of het de manier is, maar ik liet m’n kind zittend tussen mijn benen spelen.
Hij mopperde als hij op z’n rug of buik moest spelen en zo was ie helemaal tevreden. Licht geklemd tussen m’n benen.
Ohja goeie!! Ga ik eens proberen
De periodes dat hij rechtop kon spelen werden steeds langer. In het begin lette ik wel op dat hij niet ingezakt begon te zitten zodra z’n spieren moe werden
Ohja dat klinkt ergens ook wel logisch! Ze gaat nu sowieso altijd al plassen voor luier & pyjama aangaan.
Ga dit weekend even extra dekbed halen en dan gaan we het denk ik volgende week gewoon proberen als ze het dan nog aangeeft (mn man heeft dan late dienst ook haha dus wel fijner met nachten verdelen evt)
Ik weet niet of het echt handig is, maar ik heb ooit de tip gehoord om (bij regelmatig ongelukjes) het bed dubbel op te maken. Dan hoef je alleen het natte spul af te halen als het misgaat en ligt er een droge set onder (bij gebruik van een waterdichte molton), zodat je 's nachts niet zit te kloten met een bed opmaken. Maar misschien slaat doe tip wel nergens op, zelf nog geen ervaring mee.
Ja dat gaan we sowieso doen! Gebruik dat nu ook al als ze bv ziek zijn. Zeker bij flink spugen aan te raden haha. In het ledikant kan ik max 3x opmaken haha. En dat is echt chill als in de nacht alles onder gespuugd is
Even kijken of dat nu ook handig werkt bij haar grotere bed, maar lijkt me dat 2 lagen wel moet lukken.
Volgens mij zegt men eigenlijk dat je je kind niet in posities moet zetten waar hij zelf niet in kan komen. Maar ik merkte dat m’n kind het veel leuker vond om zittend te spelen dus dat deed ik af en toe, net zoals @turbs .
Wat helpt om het te leren is om je baby’tje te laten helpen bij het in zit gaan. Moet je even op YouTube kijken hoe. Want dan leren ze ook zelfstandig tot zit te komen uiteindelijk, want ze weten wat ze moeten doen.
Wij zijn vandaag bij een osteopaat geweest. Baby was de rest van de dag naar mijn idee rustiger dan normaal en de osteopaat werd aangeraden op een ander forum. Maar ik twijfel een beetje over of ik de volgende afspraak door moet laten gaan. Achteraf heb ik het idee dat ze niet zoveel gedaan heeft ofzo en ze gaf aan dat het erbij hoorde, maar zij boerde dus tijdens de hele behandeling. Doen alle osteopaten dit of was die van mij gewoon wat vreemd? Zijn trouwens gegaan vanwege voorkeurshouding baby en ik was benieuwd omdat ik zoveel goede ervaringen heb gehoord.
Edit: als iemand nog een aanrader heeft voor Amsterdam en omgeving, hoor ik het ook graag!
Huh boerde je baby of de osteopaat zelf? Want dat deed mijne niet (gelukkig). Dat was ook totaal geen zweverig type oid. Maar had ook wel zoiets van ja wat heb je nou gedaan? Mijn baby heeft toen wel echt heerlijk en makkelijk geslapen voor 1,5 dag. Daarna merkte ik niet meer echt iets van de behandeling.
Ja, de osteopaat dus. Dan ging ze bijvoorbeeld haar nekje rekken en daarbij ging ze steeds boeren laten. M’n man en ik keken elkaar na afloop echt aan van wtf was dat
Wtf haha. Nee, dat is niet normaal lijkt me. Hier was de voorkeurshouding weg na een behandeling.
Hahahaha dat heb ik echt nog nooit gehoord maar ik moet ook zeggen dat het mij nog steeds niet echt duidelijk is wat een osteopaat nou precies is/doet.
Ik zou eigenlijk gewoon een kinder fysio inschakelen als het echt om voorkeurshouding gaat. Dan krijg je ook oefeningen om evt de spieren te trainen en om de voorkeurshouding te laten af nemen.
Wij hebben afgelopen week het traject met de fysio (vanwege voorkeurshouding) afgesloten. Ik vond het altijd heel prettig, ze kwam ook gewoon aan huis, heel handig.
Je hebt deze van davitamon:
Die is er ook in smelttabletjesvorm! En dan hoef je dus ook geen extra vitamine D meer te geven.
Er is weinig bewijs dat de behandeling door osteopaten effectief is… er is wel bewijs dat in sommige gevallen zo’n behandeling schadelijk is. Mij werd toen J klein was ook meermaals de osteopaat aangeraden, maar ik heb het nooit aangedurfd en ging naar een fysio