Tips, ervaringen & aanraders #6

Iets anders dan alle buggy’s, wij zijn met 1 baby van 11 maanden toen helemaal zonder buggy of kinderwagen gegaan, maar alleen met de draagzak. Ik vond dat echt ideaal. We konden de hele dag op pad, ze sliep in de zak, waardoor we tussendoor ook niet terug hoefden naar het appartement.
Als wij deze zomer op vakantie gaan is onze baby ook 9 maanden. Denk dat wij dan voor hem ook alleen de doek/zak meenemen. Misschien voor de 3 jarige nog een buggy of de peuterdraagzak.

4 likes

@Mexi Wij zijn ook fan vd chico liteway! Ben er nu achtergekomen dat als die helemaal plat is ze er ook samen in kunnen zitten hahahaha (voor kleine stukjes). Alleen ff opletten als de voorste eruit stapt :joy:

En idd gecombineerd met draagdoek/draagzak vind ik zelf heel fijn (ook bv voor na de vlucht als je je buggy nog niet hebt, niet overal krijg je die meteen uit het vliegtuig weer terug maar ook vaak bij de bagageband).

1 like

Ik heb zo’n ding idd! Werkt wel prima. Oh edit: bij mij past hij alleen niet in het badje, ik zet hem onder de douche of gewoon in het grote bad.

Iets anders: heeft iemand een tip voor bordjes en kommetjes met zuignap die op de Tripp Trapp tray passen en die ook goed blijven zitten? Ik had ze van de Zeeman meegenomen maar die schieten steeds los

3 likes

Geen… die tray is niet 100% glad en onze oudste kreeg zelfs djngen eraf waarvan wij dachten dat zit goed vast. Die speciale placemat ervoor van etzt ofzo trok ze er in de winkel binnen 10 seconden af ook.

3 likes

Ik vind Twist & Shake wel oké. Nog steeds niet perfect en als mijn kind boos is krijgt hij het er echt wel af, maar gewoon voor eten vind ik het heel handig.

Wij hebben 1 onderkant met drie bordjes.

1 like

De osteopaat zelf of je baby? :joy:
Scheten nog gekker dan boeren.

2 likes

Zijn er hier ook mensen die geen geboortekaartjes hebben gedaan?

Bij mijn eerste heb ik het wel gedaan en laten ontwerpen door mijn beste vriend die illustrator is. En dan laten afdrukken.
Hij is alleen erg depressief nu en gewoon niet lekker in zijn vel dat ik hem niet wil lastig vallen hiermee. Óok vind ik het eigenlijk zonde van het geld.
Ik zou zo’n simpel kaartje kunnen laten drukken bij bepaalde sites, met de naam voorop en alle info, maar ja ik wil eigenlijk ook maar naar max 20 close mensen wat sturen maar die krijgen het sowieso echt wel te horen IRL. Mensen ver af van ons willen we niets sturen, kan gewoon via telefoon of appje.
Zelfs zo’n kaartje kost al gauw 1,50-2,00 of meer ps en dan nog envelop en postzegels. Zit je toch al op de 50-60 euro denk ik. Ik heb het idee dat mensen die kaartjes toch weggooien, vooral als het niet een speciaal handgedrukt kaartje is ofzo. Dus waarom zou ik het doen, omdat het hoort?
Nou ja iig… ik vind het dus eigenlijk maar zonde van ons geld (kost al zoveel, een baby…) en niet echt boeiend.

1 like

Eerste keer hadden we uitbundig gedaan met traditionele zoetigheid erbij en m’n man was met m’n broer bij iedereen aan deur geweest ( is traditie bij ons). Kaartjes zijn toen door m’n broer gemaakt en was alles goedkoop. Nou dit keer heb ik alleen 20 kaartjes laten maken want idd 1) echt prijzig en 2) vond het beetje zonde. Mensen kijken er 1 of 2 keer naar eh klaar. Ik heb ze vooral laten maken voor m’n (schoon)familie en voor in de boeken.

3 likes

Als je het bij de eerste wel gedaan hebt zou ik persoonlijk nu weer iets doen, al zijn het maar 10 kaartjes. Ik ben de jongste thuis en heb als enige geen babyplakboek, en dat steekt soms wel (ookal weet ik heus wel hoe het komt en heb ik daar alle begrip voor). Iig, om gelijk op te gaan zou ik dus wel iets doen. Eventueel verstuur je ze niet maar geef je ze aan die mensen als ze op kraambezoek komen?

7 likes

Bedoel je dat er anders door de kinderen zelf ongelijkheid ervaren wordt? Want de eerste is mv beperkt dus die geeft er niks om. De 2e is dat hopelijk niet naar ja ik weet ook niet hoe die er indd later op terug kijkt maar ja. Kan voor haar dan wel iets van een ingelijste poster maken ofzo met naam. Of een gratis proefkaartje af drukken voor in het fotoboek :sweat_smile:

Nee maar uhm…ik weet ook nog niet zeker wat ik doe. Het lijkt me ook wel leuk in zekere zin maar dan wil ik eigenlijk wel weer een uniek ontwerp zoals bij mn eerste maar ja… want (no offense) maar zo’n template kaartje van een site is ook niet uniek behalve natuurlijk haar naam erop die nog nooit in NL voorkomt en dat ws ook niet gaat zijn.

2 likes

Ik vind die gratis proefdruk echt een heel goed idee hahah. Die kan je dan ook via WhatsApp evt verzenden om het aan te kondigen.
Ik bedoelde idd dat ik me als jongste achtergesteld voel tov m’n broer en zus omdat m’n moeder bij hen wel de tijd heeft genomen om de foto’s en anekdotes om te zetten in een boek en bij mij niet. En dat ik zo’n gevoel ook wel kan begrijpen met iets als een geboortekaartje.

1 like

Je kunt bij bv Madeformoments je eigen kaart ontwerpen. Je start met een template en dan kun je allerlei figuren, teksten toevoegen of weghalen. Goudfolie erover. Ziet er professioneel uit :sweat_smile: je kunt dan ook een geboorteposter van laten maken.

2 likes

Ik heb het wel gedaan bij de tweede en heb net zo’n mooi kaartje (in de zin van niet simpeler/eenvoudiger) gemaakt als bij de eerste. Ik zou het zelf best een beetje zuur vinden als je als kind later ziet dat je ouders bij de oudere sibling wel iets hebben gedaan en bij jou niet of maar minimaal.

In mijn tweede zwangerschap/na de geboorte vond ik het soms echt een beetje sneu voor mijn tweede kindje dat er duidelijk minder aandacht voor haar was vanuit familie/vrienden. Snap dat bij de tweede het ‘nieuwtje’ er een beetje af is, maar toch…

2 likes

Ik zou idd wel iets doen, voor de jongste. Lijkt mij niet leuk om er later achter te komen dat de ander het wel heeft en jij niet. Maar idd desnoods 1 of 5 ofzo bestellen voor in het boek en jullie zelf :wink:

Je zeker niet verplicht voelen omdat het zo hoort iig.

2 likes

Ja dat kan ik wel begrijpen. Ik vind het alleen stom om het alleen maar te doen omdat het hoort en iedereen het doet ofzo. Voor het kind zelf is het indd wel leuk om iets te hebben later denk ik. Dus daarom vroeg ik me af of er meerdere mensen zijn die zoals niet hebben gedaan.

@Suikerklontje Ja het is indd vooral het 20 kaartjes laten drukken voor €40 en dan €20 verzendkosten idee wat ik zo overdreven veel vind. Ik kan indd wel wat laten drukken en dan geven aan wat mensen of bewaren voor het kind. Goed idee van @Kusjessoldaat

Moet ook nog even overleggen met mijn man trouwens. Had het wel al gezegd dat ik er geen zin in had maar hij vind het volgens mij wel nodig haha. Maar dan kunnen we indd misschien zonder het verzenden doen.

1 like

Wij hebben het bij de tweede niet gedaan, niet heel bewust. Heb zelf sowieso niet veel met geboortekaartjes en het kwam er gewoon niet van. Ik heb toen later wel 1 kaartje voor haar zelf besteld.
Ze is nu 2 jaar en mijn moeder begint er nog steeds vaak over dat het zoooo zielig is voor haar (haar = ‘mijn dochter haha niet mijn moeder).

1 like

Nou dit, mijn moeder vond het voor de 3de keer ook allemaal onzin en zonde van het geld etc en had ook geen tijd meer om alles bij te houden.Heb mij daar vroeger wel rot om gevoeld, want bij mijn broers was het dus niet zonde van het geld?? :rofl: Steekt toch al snap ik het ergens ook wel, maar dat zit toch diep
tussen broers/zussen blijkbaar!

4 likes

gelukkig wel mijn baby die scheten liet!
haha ik dacht serieus dat er stond dat de baby boeren liet, lijkt mij dan nog normaal hehe

maar wie weet was het een soort jomanda achtige osteopaat, die alles namens de baby uit

2 likes

Bij mij thuis ook. Heel veel foto’s van mijn sibling. Dat boek is ook voller en meerdere jaren en van mij maar uit 1 periode. Heb vroeger zelf mn boek bijgewerkt en ga nu weer doen nadat we bij mn oma foto’s van mij vonden van andere leeftijd.
Ik ga zelf bij tweede wel proberen voor beide. Maar loop bij eerste al 1.5 jaar met foto’s achter :grimacing:

1 like

Toen ik ging trouwens kreeg ik van mijn vader een boek met foto’s van geboorte tot het uitzoeken van mijn trouwjurk aan toe. Super leuk en waardevol én sindsdien is dat het boek wat ik er het vaakste bij pak.

Ik zit er dus aan te denken om voor alle kinderen een boek te maken als ze 18 worden ofzo. Dat zal dan wel 1 dik boek worden, maar wat moet je met straks 18 dikke boeken. We maken zo veel meer foto’s tegenwoordig…

Ik sorteer alles per jaar en dan maand en ga daar ook al doorheen om dubbele dingen enzo te wissen. Kunnen ze later gewoon een kopie van die schijf krijgen :stuck_out_tongue:

6 likes