mijn kind gaat hier heeeeel raar op doen en niet ontspannen liggen. ongeveer zo:
en dan heel intens naar me kijken
mijn kind gaat hier heeeeel raar op doen en niet ontspannen liggen. ongeveer zo:
en dan heel intens naar me kijken
Kinderen hebben sowieso vaak mad buikspieren
Dat je denkt, hoe hou jij deze houding zo lang dn casual vol???
Ik heb wel eens dat flappen met die beentjes nagedaan. Onmogelijk. Nu heb ik sowieso amper buikspieren maar men, als ik aan hem kon vragen om ze aan te spannen had ie vast een sixpackje laten zien.
Ik deed in het begin gewoon in de melkfles en later zo’n rietjesbeker
Ik denk dat hierin m’n baby zich de hele tijd omhoog wilt werken en er niets relaxed is aan het badderen.
Edit: haha ja zoals de baby van @Yzile
Uit een open beker drinken is geloof ik het beste voor de mond motoriek. Wij hebben de eerste tijd water in een flexibele open beker aangeboden. Ik hield de beker dan vast, beetje induwen zodat ie beter aansloot. Dat snapte ze eigenlijk meteen al.
Sinds ze ongeveer 7 maanden was zijn we een rietjesbeker gaan proberen (Philips Avent SCF796/02 Drinkbeker met rietje - 9m+ - 1 stuk - Paars/Blauw | bol.com deze hebben we). De eerste dag kauwde ze alleen wat op het rietje maar de dag erna had ze het al door! Ze drinkt er echt goed uit.
Ik bied eigenlijk altijd water aan. Ook een paar keer thee geprobeerd maar dat vond ze toch minder lekker denk ik. Ze wordt echt helemaal wild van water hahaha zo schattig.
De rietjesbeker van Philips Avent begreep hij hier als eerste! Top ding, drinkt er nu met 11 maanden nog steeds uit.
Wat trouwens hier wel werkt is tummytub. Door de emmervorm kan je kind niet naar voren of achter zakken en zitten ze een beetje klem. Ik deed dan meestal m’n hand nog onder haar billetjes om haar te kunnen laten bouncen in het water. Nu past m’n hand er niet meer bij maar ze zit er nog wel graag in. Is wel meer voor het leuk dan voor het wassen want je kan niet zo makkelijk overal bij om schoon te maken zegmaar. Kan je natuurlijk wel van te voren op het waskussen doen.
Ja toevallig heb ik die vanmiddag weer eens gebruikt. Heb alleen de variant die pas vanaf een maand of 9 (geloof ik) is en daar zit ie nog niet heel mooi in maar t ging redelijk!
Maar misschien moet ik nog een beetje geduld hebben en dan kan hij sowieso in t badje zitten zonder ondersteuning.
Okee, dit is vast al tig keer besproken, maar toch weer advies gevraagd. We hebben maandag een gesprek bij een basisschool. Nouja ‘we’… mijn vriend heeft een agenda fout gemaakt en er is dus ook een kans dat ik alleen ga.
Wat zijn goede vragen om te stellen of belangrijke dingen om op te letten?
Hebben jullie nog tips hoe je kind de zazu slaaptrainer gaat snappen? Of nouja, er iets mee doet 's Avonds ziet m’n zoontje wel echt dat het rood wordt en benoemt hij ook dat het schaap slaapt, maar 's nachts of 's ochtends kijkt hij er niet naar en begint bijv om 6u al te roepen, hij ligt dan ook met z’n gezicht de andere kant op. Wel vrij jammer
Hoe oud is hij?
Wij hebben hier we even moeten oefenen voirdat ze het concept begreep maar vooral er naar handelde. Vaak herhaald, ook overdag: Als de pinguïn groen is, dan mag je uit bed/roepen.
En als ze ons riep terwijl hij nog oranje was, zeiden we ook dat ze nog heel even moest wachten tot hij groen was geworden.
Geloof dat ze het nu snapt, want soms hoor ik dat ze al wakker is, maar roept ze nog niet om ons.
Hij is ruim 2 jaar!
Goeie om het ook overdag te herhalen.
En als ze jullie riep terwijl hij oranje was, gingen jullie dan haar kamer in om te zeggen dat ze moest wachten of vanuit jullie kamer? Want binnengaan heeft hier niet een goed effect in ieder geval
Wat ik zelf heel belangrijk vond:
Uiteraard kun je vragen o per mail vragen, maar ik vind in zoiets non-verbale communicatie ook heel belangrijk. We hebben 2 basisscholen bekeken waarbij de communicatie door de directeur van een van de twee veel beter was en ons als ouders een betere gevoel gaf.
Wij hebben een aap en wat wij doen als K. Naar ons toekomt of ons roept voor de aap wakker is, is er wel naar toe maar het benoemen. Is de aap al wakker? Ze weet dan prima zelf dat het niet zo is en dan benoemen we dus dat ze nog even op haar kamer mag blijven tot de aap wakker is. Heeft wel even wat herhaling gekost hoor.
Gaat nog niet altijd 100% goed, vanochtend stond ze een kwartier voor de aap wakker werd langs ons bed “aapklok slaapt nog, ikke bij jullie liggen tot aapklok wakker?” Maar goed, die klok had ze op haar kamer gelaten (ze sleept hem ook wel eens mee) en uiteindelijk sliep ze weer tot veel later dan de klok (en ik ook nog ff) dus prima
@Keroppi je kunt ook nog vragen naar het instroommoment. Op 2 vd 3 acholen in ons dorp hanteren ze na iedere vakantie een instroommoment en als de vakanties verder uit elkaar liggen ook er tussenin een keer. Op de andere school stromen kindjes constant in in groep 1. Zijn voor beiden voor- en nadelen te verzinnen natuurlijk. In ons geval wordt K. 2 weken voor start grote vakantie 4 en R. een week voor kerst, dus die zouden we allebei na de vakantie willen laten starten en dat kan dus prima.
@Spaties @appa @Karl_Lagerfeld @Peyton @Pop.deluxe @Botsautobob @fullmoon
Bedankt voor de tips! Ik heb een paar weken geleden een open beker geprobeerd, toen geen succes maar wellicht moeten we meer oefenen. En zo’n rietjesbeker lijkt me heel handig! Ook voor onderweg.
Wij gaan/gingen er wel naar toe, maar verschilt misschien per kind wat handig is.
Wij zitten hier ook middenin en doen dus maar wat tijdens zo’n bezoek. De directrice vertelt eerst vaak over de school en dan komen er vanzelf wel vragen. Ik vind het zelf ook wel belangrijk hoe mijn gevoel is bij school en de personen.
Wat wij wel als aandachtspunten hadden:
Ik vond scholen waar kinderen tijdens het fruit eten voor een filmpje op het digibord werden gezet ook een dikke nee persoonlijk.
Wij vonden belangrijk hoe ons kind er zich voelde. Welk onderwijs er gegeven werd.
Uiteindelijk gekozen voor de school waar hij direct (al tijdens de rondleiding) in de groep werd opgenomen, waar passend onderwijs is, dus op eigen tempo.
We waren ook op een school: 200+ leerlingen en grote klassen met 40+ kinderen en super ouderwets onderwijs. (Zoals ik het had, ik ben 36)
Heel blij met de school die we nu hebben! Heel persoonlijk, veel aandacht.