Mijn dochter heeft dit ook in haar nek en ik ging dit daarom googlen in mijn kraamweek, en ik schrok me rot want dacht dat dit een van de bijwerkingen was ofzo, tot ik me besefte dat het gewoon zo bewerkt is.
Wij hebben het wel gedaan. De school die wij in ons hoofd al hadden gekozen, had een prachtig verhaal en mooie rondleiding, maar weinig oog en aandacht voor onze zoon. De school die wij bekeken (voor de vorm zodat we konden zeggen dat we 2 scholen hadden bekeken) was heel attent naar zoon, hij mocht even mee spelen met groep 1 en de stagiaire ging een boekje met hem lezen. Vonden dat zoveel kind gerichter ogen dat we toch, tegen de verwachting in, voor die school zijn gegaan
Edit: volgens mij heb ik op de verkeerde gereageerd, sorry😬
Klopt haha, maar wel fijn dat jullie een fijne school voor hem hebben gevonden!
Onze zoon heeft een bij oortje. Daarvoor werd toen de kinderarts erbij gehaald. En ik was natuurlijk helemaal hormonaal en “och wat is ie prachtig “ etc. En toen zei ze: “oh kijk, een bijkomende. Nou dat kunnen we gewoon wegsnijden tzt hoor!”
En ik was helemaal razend van binnen: hoe durfde ze te suggereren om te snijden in mijn prachtige kind etc …
Tips voor zwangerschapbroek maar 42-44 maar amper een kont. Eentje die niet afzakt en lekker om de buik gaat.
Ik droeg heel lang nog de oysho flared sportbroek, is geen zwangerschapsbroek, maar heeft een hele brede en rekbare buikband. Kon ik tot zeker 6/7 maanden deagen, missschien ook wel later. En zit erna ook heerlijk. Is trouwens überhaupt een hele fijne broek, ook als je niet zwanger bent.
https://www.zalando.nl/oysho_sport-legging-black-oy241e03i-q11.html
Als mijn baby 4mnd is, gaan wij op vakantie. Ik heb al zo’n swimtrainer, maar ik kwam ook het onderstaande tegen. Het is eigenlijk voor in bad, maar het lijkt mij ook heel handig voor in het peuterbadje… iemand ervaring hiermee? De ene is opblaasbaar met mesh en de andere is volgens mij echt een matrasje.
Geen ervaring mee maar ik zou er een voor kiezen waarbij de oortjes niet onder water gaan (oorontsteking). Vanaf 4 maanden werd onze kleine veel beweeglijker, zeker in bad wil ze graag veel rond spartelen zeg maar, maar het ziet er op de plaatjes wel chill uit moet ik zeggen haha.
Ik had die eerste maar mijn kind zonk gewoon? Terwijl hij niet te zwaar ofzo was. Geen idee wat ik fout deed haha
Edit: had hem niet van dit merk trouwens maar 1 of ander Deens merk. Had hem van mijn Deense buurvrouw gekregen die hem voor haar kind gebruikt had. Misschien werkt dit merk wel goed!
Ja over dat koud worden had ik ook nagedacht … we mogen sowieso nog niet te lang in het zwembad en het is een verwarmd binnenbad. Denk dat ik dan voor die opblaasbare ga. Daar ligt ze volgens mij echt in het water en is ook makkelijker meenemen haha
@Tubing Het zou toch echt lekker voor haar zijn als ze zo kon chillen haha. We gaan het beleven!
Ik ga voor de opblaasbare, maar toch bedankt!
Welke maat heb jij normaal en van deze broek?
N. moet dus echt altijd huilen in de auto, zo sneu. Zijn er hier meer wiens baby niet van autorijden hield en wanneer ging dat beter? Wij willen als ze 6 maanden is eigenlijk naar Noord Frankrijk maar als het dan nog zo erg is als nu (ze is nu 2 maanden) dan zie ik dat echt niet zitten.
Die van mij had echt hekel aan de maxi cosy. Helemaal een plank worden als ze erin moest. Toen ze kroop/soort van klimmen, mocht ze binnen beetje spelen met de maxi, er zelf in kruipen of een swing geven.
Is later wel bijgetrokken, met bijna 7 maanden op vakantie naar Duitsland geweest. De tussenstop was even pittig, ze wilde er niet meer in. Half uur gehuild en toen sliep ze weer.
Iemand zat naast haar en was veel afleiden als ze niet sliep. Zo’n spiegel was ook fijn.
Nu vind ze niet zo erg meer 2 jaar. Maar eigenlijk sinds ze naar buiten kan kijken vooruit is het beter. En een knabbeltje/boekje/frustel vasthouden.
In het begin was het hier ook altijd krijsen in de auto. Ik vond het vreselijk, kwam ook altijd helemaal overstuur ergens aan. En mijn schoonmoeder dan altijd maar met haar ‘nee hoor alle baby’s zijn altijd rustig in de auto, ze gaat zo zeker slapen’ , dacht op een gegeven moment echt dat ik gewoon iets verkeerd deed ofzo.
Rond drie maanden kwam hier een kantelpunt in, maar geen idee hoe dat precies kwam, dus dat helpt je niet echt… Behalve dan dat ik er nu nog niet vanuit zou gaan dat zo een trip tegen dan niet kan! Kan je ervoor zorgen dat er iemand eventueel achterin bij kan zitten?
Normaal 42 - 44 en van deze broek een L. Hij rekt heel lekker mee, maar zit tegelijkertijd ook goed strak, omdat het best stevig materiaal is. Lijkt ook helemaal niet op een sportbroek vind ik.
Sommige auto’s zijn statisch geladen en daar kunnen sommige baby’s niet tegen. Een oplossing is zo’n rubber lapje wat van de auto naar de grond gaat. Het is misschien het proberen waard?
Bij ons was het met 6 maanden ineens beter, daarvoor altijd krijsen, we vonden het echt niet leuk om ergens heen te gaan want de rit erheen was verschrikkelijk.
Maar ineens was het prima en met 7 of 8 maanden zijn we naar Duitsland gegaan en dat was wel te doen. Hier ook dat ie na de stop niet terug wilde, ik denk omdat het verwarrend was om er tussentijds uit te moeten.
Shoesme