Tips, ervaringen & aanraders #6

Over 2 maanden gaan we 2 weken op vakantie. En we moeten echt een shitload aan baby spullen mee nemen natuurlijk :sweat_smile:
We hebben 2 hoge wipstoelen (model zoals je ook wel op een kinderdagverblijf ziet) die kunnen we inklappen. Maar neemt wel veel ruimte in.
Dus in het kader van ruimtebesparing in de kofferbak, vraag ik mij af:
is er een alternatief voor het mee slepen van een complete kinderstoel / wipstoel naar vakantie bestemming? Iets heel compacts waar ik ze in zou kunnen zetten? Gaat voornamelijk om een plek om te zitten voor als ze een fruit/groente hap krijgen. Of voor als ze eventjes niet meer op de grond willen liggen en wij vrije handen nodig hebben. (Ze kunnen nu nog niet geheel zelfstandig zitten. Maar als ik ze tussen mijn benen klem dan blijven ze bijvoorbeeld wel al best goed zitten.)

Mijn nichtje was ook altijd huilen in de auto. Toen ze langere tijd bij ons was zat ze dagelijks in de auto en toen ging het steeds beter. Met korte stukjes waren onze kinderen naast haar natuurlijk erg interessant, maar na een week of 2-3 ging het ook alleen goed en ook langere stukken zonder huilen (vaak begon het na 5-10 minuten) en ging ze ook rustig slapen in de auto ipv er tegen vechten.

Heb je zo’n autospiegel? Los van dat ik dat zelf fijn vind (want kun je via de achteruitkijkspiegel hun gezicht zien dus als ze huilen ook v of er iets is waarvoor je meteen moet stoppen), vinden baby’s dat vaak als ze wat meer kunnen zien erg interessant.

@appa zo’n stoeltje die je aan de tafel klemt of zo’n tuigje om ze op een gewone stoel te zetten?

@Mexi wij vinden shoesme fijn als eerste schoentjes maar scapino en vanharen hebben ook fijnere (en iets vriendelijker qua prijs, koop shoesme eigenlijk altijd in de sale). Elefanten of cupcake couture hebben geloof ik van die goede flexibele zolen bij die winkels.

3 likes

Je hebt wel van die kinderstoelen die aan een tafel kunnen hangen? Weet niet of dat echt ruimte bespaart, maar het is een idee.

3 likes

Kan je op je vakantieadres niks huren? Dat deden wij met de stoel. En later gewoon op schoot (wel onhandig soms)
Je hebt ook van die zitjes, soortje potje, maar moet je misschien eerst nog kopen.
Wij hadden zo’n baby zwemband/floater voor in het zwembad, en daar wilde ze ook in zitten, dat was meer toeval.

2 likes

Kunnen je kinderen niet in hun kinderwagen zitten? En Als ze nu al bijna zelfstandig kunnen zitten, kunnen ze het misschien over 2 maanden wel helemaal!!

@appa op wat voor soort vakantie ga je?

1 like

We gaan in een chalet op een camping, en daarna een paar dagen all inclusive bij mijn schoonouders in huis;:face_with_hand_over_mouth: Dus er is wel overal gewoon meubilair aanwezig, alleen geen baby meubilair.

@Suikerklontje @Dr.Watson ah ja zoiets is misschien wel handig inderdaad! Tegen die tijd zitten ze vast nog wat stabieler dus dan kunnen ze misschien wel even in zo’n hangstoel of tuigje.

@Lichtknopje helaas geen optie tot huren (kleinschalige camping) maar zo’n potjes zitje is ook wel klein en dan zitten ze ook stevig, dus die houd ik ook in mijn achterhoofd.

@Yzile ja ze kunnen wel in de kinderwagen zitten (zijn een soort hangzitjes, nu nog heel schuin en die zetten we dan steeds meer rechtop), alleen dat is voor ons echt totaal niet ergonomisch als we ze daarin moeten voeren haha. Dan heb ik denk ik een kromme rug aan het einde van de vakantie :sweat_smile: maar ik hoop inderdaad dat ze tegen die tijd nog wat steviger zitten en dat we weg komen met een van de bovengenoemde opties :grin:

1 like

Mijn baby heeft ook een tijdje gehuild in de maxi cosi. Is vanzelf over gegaan naarmate hij ouder werd.

Wat hier wel hielp, was de baby insert eruit halen. Toen zat hij beter. En dat zonnescherm niet uitklappen, zodat hij meer om zich heen kon kijken. Iets te spelen ophangen. En bij lange ritten ging ik er gewoon naast zitten en dan was ‘t wel goed.

1 like

Ik heb als kraamcadeau een studio noos mombag gekregen. Vind hem prachtig! Maar niet erg praktisch haha. Heeft iemand tips voor de inhoud zo organiseren dat ik niet steeds de hele tas op de kop hoef te horen als ik iets nodig heb?

2 likes

Ik heb hier op het forum een keer de Sack 'n Seat gezien. Opgeslagen want leek me handig, maar dus geen ervaring mee.

image__t2ec16n_zce9s4g0-zubr4vtmtt9_60_57

4 likes

Wij hebben voor vakanties/restaurants ed destijds de minimonkey gebruikt, vond het heel handig dat het zo’n klein pakketje is in je tas en dat hij op eigenlijk alle stoelen past. Vond hem ook fijn voor als er wel een kinderstoel was maar geen riempje of blad. En het materiaal kun je ook heel makkelijk afnemen als het vies geworden is

4 likes

Ik moet dit ook nog altijd doen want ik zit altijd als een gek te graaien in die tas, overal losse luiers en flesjes. Maar ja zo is mijn leven ook.

4 likes

Ahh oke. Ja lastig, ik zou dan idd zo’n tuigje kopen wat je op een stoel kunt gebruiken. Hoewel dat is ook niet zo heel ergonomisch natuurlijk want dan zitten ze ook laag…
Wat een hel he zoveel spullen voor 2 meeslepen, wij gaan er binnenkort ook aan geloven maar wel ander soort vakantie (all in).
Succes!

2 likes

Ik snap het hoor, wij hebben voor een midweekje in een bungalowpark ook een stationcar (mijn grootste gruwel) gehuurd.

Maar zolang ze niet zelfstandig konden zitten heb ik heb altijd de hapjes gewoon op schoot gegeven. Bij ons eerste KDV waar ze uit pedagogische visie geen wipstoeltjes hadden, deden ze het ook zo.

(Persoonlijk lijkt het me voor een baby ook veel prettiger om echt rechtop gevoerd te worden. Als ik zelf achterover gezakt zou moeten eten lijkt me dat echt onprettig. Needless to say ben ik nooit naar de Supperclub gegaan :wink: )

3 likes

Nee, ik heb 1 grote chaos in de tas. Wel een chaos waar ik zelf dan altijd wel vind wat ik zoek. Exacte weergave van mijn hoofd eigenlijk

4 likes

Ons mannetje maakte van de week aanstalten om uit bed te klimmen. Hij is nu 2jr3mnd en misschien er wel aan toe dat we de zijkant van zijn bed eruit gaan halen. Al die tijd hebben we geen traphekje gehad, omdat hij toch nooit zonder toezicht boven loopt, en van zichzelf goed uitkijkt. Als hij zelf uit zijn bed kan, lijkt me het toch een must.
We hebben echter een smalle trap, met daarna aan de rechter kant gelijk de deur van de badkamer. Is er een bepaald type traphekje hiervoor het handigst? Ik dacht aan zo’n stoffen, maar kan hij daar niet onderdoor ‘glijden’ zeg maar?

1 like

Ik heb 3 kleine teddy etuis/toilettassen en die gebruik ik voor in de tas. Als ik moet verschonen pak ik de etui met het verschoonmatje, de luiers en doekjes etc. Grote dingen gooi ik er wel los in.

Vooral voor boodschappen is het een ideaal ding, daar gebruik k hem vooral voor :rofl:

5 likes

Haat aan traphekjes. Officieel zijn die stoffen roldingen niet veilig genoeg. Maar nu ik zie hoeveel verwondingen ik al heb opgelopen door met m’n dijbeen tegen de harde punt van een openstaand hekje aan te lopen (tevens ook precies op ooghoogte van peuter) heb ik wel spijt dat ik die niet heb genomen :stuck_out_tongue:

2 likes

BabyDan traphekje!
Een dicht soort van harmonicahekje die je op maar kan maken

1 like

Wij hebben zon rolhekje en daar kunnen ze echt niet onder door. Er staat spanning op zeg maar. Zelfs als je zelf hard er tegen duet gebeurt er weinig. Dure dingen, maar zo fijn geen hekje wat in de weg zit als hij open is etc. Ik kom even niet op welke we hebben, kan thuis wel even kijken vanavond.

Wij hebben trouwens bij K. in het begin ook haar klink omhoog gezet, dat hielp de eerste maanden ook.

1 like