Tips, ervaringen & aanraders #6

Ruim 2 jaar terug had ik een hele goede ervaring bij haar. Heeft toen een sierraad op maat gemaakt. Ben toen langs geweest en dat was een hele fijne afspraak.

Begin dit jaar haar gemaild of ik weer iets dergelijks kon laten maken of mijn bestaande sierraad kon laten aanpassen. Helaas gaf ze toen aan dat ze door de drukte alleen maar met de collectie op de site werkt en geen custom-orders aanneemt.

Vond ik natuurlijk jammer, maar ze reageerde wel op mijn mails enzo.

2 likes

Vraag namens mijn zus: wat is de truc om in je eentje 2 kinderen (10 weken en 2,5 jaar) op bed te leggen?

2 likes

Ja mooi hĂš! Ik wil graag een ring inderdaad, heb er een met een druppelvorm op het oog.
@Keroppi fijn dat jij wel een goede ervaring hebt!

4 likes

Eerst die van 2,5 en je baby in een draagzak

4 likes

Nare omschrijving shaken baby even in spoiler

Van volledig gestrekte arm tot volledig gebogen elleboog, zo hard dat het hoofdje met de kin op de borst komt en met het achterhoofd tegen de rug aan en dat dan ongeveer 3/4 keer per seconde. Daar moet je dus echt wel flink je best voor doen

Oh man hier had ik niet op willen klikken.
Ik heb een keer een kindje gezien die dat had als patiĂ«nt van een van m’n collega’s :cry: dit blijft toch beter in tekstboeken. :cry:

1 like

Sorry :pensive: ik kom het in mijn werk ook tegen en moet ook altijd even slikken als ik de handelingen weer zo omschreven zie staan

2 likes

Baby in maxi Cosi mee naar kamer van de peuter!
( hier draagzak hekelende kinderen :smiling_face_with_tear:)

1 like

Hoef jij geen sorry voor te zeggen hoor!

1 like

Ik had de jongste vaak in de draagdoek tijdens het bedritueel van de oudste. Dan sliep ze vaak.

3 likes

Ik doe vaak eerst de oudste (heb mazsel dat de baby soms om 18:00 uur in de wipper in slaap valt) en dan leg ik de jongste op het laatst even weg en als ze huilt dan laat ik het. Ik hou het bedritueel met mn oudste dan wel ultra kort.
Maarrrr mijn oudste is net 3 (net betere leeftijd denk ik, hij luistert wel beter dan half jaar geleden) en ik doe dit wekelijks (soms meerdete keren per week), dus ben wel wat gewend, laat er vaak eentje janken en kan dan ineens ook best streng zijn

1 like

Ah ja, dat doe ik inderdaad wel. Ik hou goed haar hoofdje vast en hou haar stevig tegen me aan. Het is meer dat ik omhoog en omlaag hups, een zachte versie (met voeten aan de grond) van springen zeg maar.

@Duif wat verschrikkelijk zeg. :sob::sob::sob:

Met wat rond hupsen en wiegen hoef je daar niet bang voor te zijn hoor! In dit filmpje wordt er (met een pop!!) voor gedaan hoe het eruit ziet. Misschien heb je er dan meer een beeld bij en stelt het je wat gerust Niet Schudden - Breekbaar - YouTube

Oh echt? Wat jammer. Die berichten kan ik zo niet terugvinden met de zoekfunctie. Ging dat vooral over de communicatie of ook over verkleuring?

@Chesirecat ik kwam via de zoekfunctie wel op iemand die heel tevreden was over edelsmederij elize. Die maakt ook mooie sieraden vind ik.

1 like

Dit stelt me heel erg gerust! Laatst was m’n vriend (heel voorzichtig) hop paardje hop aan het doen en daar moest hij al mee stoppen van mij omdat ik dat te eng vond en bang was dat het schadelijk zou zijn.

Kan ik me voorstellen hoor, je baby voelt zo fragiel en als er alleen wordt verteld over shaken baby syndroom kan het lastig zijn om te weten wanneer iets wel of niet schadelijk is! Daarom vind ik dit altijd wel een nuttig filmpje.

Wat rot van de krampjes trouwens! Hopelijk wordt het gauw minder.

1 like

Ging volgens mij vooral over de service! Verkleuring kan ik me niet herinneren. En ik las hierboven net een positieve ervaring van begin dit jaar (ik probeerde afgelopen najaar contact te krijgen) dus misschien is het inmiddels beter?

1 like

Moet eigenlijk mijn vriend laten antwoorden want sinds mijn verlof voorbij is doet hij dat 1 a 2x per week als ik late dienst heb. Ik doe het zelf minder structureel, als hij een keertje 's avonds weg is.

Tips:

Begin op tijd met alles. Op zo’n avond eten we iets vroeger dan gemiddeld.

Ga er ondanks dat je op tijd begint er vanuit dat je toch tijd tekort komt (als je waarde hecht aan een vaste bedtijd. Hier ging de jongste vanaf 3 maanden ook om 19.00 op bed).

Peuter wordt slaap-ready gemaakt. En mag dan tv kijken terwijl de baby slaap-ready gemaakt wordt en de fles krijgt.

Boven baby op bed leggen met versneld bedritueel (kort boekje + slaapliedje). Peuter op eigen kamer laten spelen. Zorgen dat alles wel veilig is (traphekjes dicht etc).

Dan peuter op bed. Accepteren dat ze nu juist enorm tijd gaan rekken terwijl je eigenlijk even weer naar de baby toe wil. Accepteren dat de baby misschien een beetje in haar bed ligt te keten/mopperen (wij hebben het geluk dat ze dan niet huilt, als ze niet slaap gaat ze lol trappen :wink: ).

Als peuter op bed ligt, terug naar de baby.

Afhankelijk van hoe snel ze slapen lekker op je eigen bed gaan liggen met je telefoon en naar ze toe indien nodig.

Als ze slapen, naar beneden gaan. Accepteren dat het een slagveld is en eerst een kop thee oid op de bank drinken voordat je gaat opruimen.

10 likes

Als ik voor een avondje alleen alleen ben maak ik ze te gelijk klaar. Dan leg ik de oudste op bed en daarna de jongste. Als de jongste slaapt ga ik nog even bij de oudste liggen.

Maar als ik een paar weken alleen ben dan laat ik ze gewoon beide in mijn bed slapen. Ik blijf bij ze tot ze slapen.

En wat hierboven al word gezegd, op tijd beginnen. Ik begin om 1630 met koken, 1700 eten, keuken opruimen en huiskamer opruimen, 1800 douche en dan 1830/1900 naar bed. Als ik werk kook ik in mn pauze of zorg ik de avond ervoor dat ik voor 2 dagen heb kook.

3 likes

Ik doe hier 5 dagen per week 3 kinderen alleen. We eten tussen 17.45 en 18.00 uur. Dan naar boven, onder de douche en dan droog ik er eerst 1 af en kleed aan, dan nummer 2. Nummer 3 is dan meestal in de draagdoek bij mij.
Dan lees ik een boekje met allemaal, dan gaat de middelste naar bed, dan de oudste. Dan liggen ze vaak voor 19.00, zeker de middelste. Ik blijf dan vaak nog even boven, want de oudste wilt altijd vragen of ik er nog ben totdat ze in slaap valt. En vaak heb ik nog wel wat was op te vouwen, dus dat doe ik in die “wacht-tijd”. De baby is dan in slaap gevallen in de draagdoek en die hou ik bij me tot ik zelf ga slapen (ik ga over op een bed ritueel met hem als hij zelf kan zitten/douchen, want dan kan hij gewoon met het ritueel van de meiden. Nu geen zin om moeite te doen, moet het toch allemaal alleen al doen).

En daarna moet ik vaak nog zooi beneden opruimen. Gister ging ik bijv nog ff stofzuigen en dweilen en toen zat ik pas rond 20.45 op de bank. Sad.

19 likes