Moet eigenlijk mijn vriend laten antwoorden want sinds mijn verlof voorbij is doet hij dat 1 a 2x per week als ik late dienst heb. Ik doe het zelf minder structureel, als hij een keertje 's avonds weg is.
Tips:
Begin op tijd met alles. Op zoân avond eten we iets vroeger dan gemiddeld.
Ga er ondanks dat je op tijd begint er vanuit dat je toch tijd tekort komt (als je waarde hecht aan een vaste bedtijd. Hier ging de jongste vanaf 3 maanden ook om 19.00 op bed).
Peuter wordt slaap-ready gemaakt. En mag dan tv kijken terwijl de baby slaap-ready gemaakt wordt en de fles krijgt.
Boven baby op bed leggen met versneld bedritueel (kort boekje + slaapliedje). Peuter op eigen kamer laten spelen. Zorgen dat alles wel veilig is (traphekjes dicht etc).
Dan peuter op bed. Accepteren dat ze nu juist enorm tijd gaan rekken terwijl je eigenlijk even weer naar de baby toe wil. Accepteren dat de baby misschien een beetje in haar bed ligt te keten/mopperen (wij hebben het geluk dat ze dan niet huilt, als ze niet slaap gaat ze lol trappen
).
Als peuter op bed ligt, terug naar de baby.
Afhankelijk van hoe snel ze slapen lekker op je eigen bed gaan liggen met je telefoon en naar ze toe indien nodig.
Als ze slapen, naar beneden gaan. Accepteren dat het een slagveld is en eerst een kop thee oid op de bank drinken voordat je gaat opruimen.