Gaan jullie kinderen elke avond onder de douche? Zo ja; vanaf welke leeftijd deden jullie dit?
Onze baby slaapt zooo lekker als ze in bad is geweest maar ik had gelezen dat dat niet zo goed is voor de huid als ze nog zo jong zijn (ze is 6 weken).
Gaan jullie kinderen elke avond onder de douche? Zo ja; vanaf welke leeftijd deden jullie dit?
Onze baby slaapt zooo lekker als ze in bad is geweest maar ik had gelezen dat dat niet zo goed is voor de huid als ze nog zo jong zijn (ze is 6 weken).
Dat is echt zo hatelijk aan de avonden alleen he. Ik ben in de weken dat mijn man late dienst heeft extra blij met mijn ultra degelijke verjaardagscadeau: robotstofzuiger met dweilfunctie natuurlijk is het dweilen niet te vergelijken met als je het zelf doet, maar zo voor het dagelijkse vuil echt prima en dan in het weekend doet mn man het goed
terwijl ik de kinderen op bed leg, zet ik dat ding aan en als ik dan weer beneden kom zijn alle rijst- en zandkorrels verdwenen
Welke heb je? Klinkt ideaal en ben bijna jarig en weet geen kado.
Ja elke avond in bad, dat is meer spelen dan wassen hoor. We wassen alleen de billen met babywasgel, de rest alleen water. Haren wassen ongeveer een keer per week. Vanaf dat ze een maand of zes was gok ik, daarvoor veel minder vaak. In bad hoort hier echt bij het naar bed gaan ritueel.
Ik doe ze 1 keer in de week in bad (in de Tummy tub en ik wil dit weekend proberen in het grote bad, in de zwemband hahaha). Deels vanwege de gevoelige huid. Maar grotendeels omdat het doordeweeks gewoon niet lukt in de avond qua timing maar ik haal verder gewoon een nat washandje over ze heen om viezigheid weg te halen (aangekoekte hapjes prut op het gezicht/hals/haren enzo).
En als we gaan zwemmen dan is het douchen na afloop een keer een extra wasbeurt
Edit: oja, 6 maanden oud nu
In het begin maar 1x per week, vanaf ongeveer 1 jaar (toen er veel buiten gekropen werd) 2x per week en vanaf 2 jaar door het zwemmen 3x per week.
Hier is in bad gaan nooit een feest. Dus dat doen we ook niet voor het slapen. We doen nu maandag na het dutje, donderdag na het dutje bij opa&oma in het grote bad en zaterdag bij het zwemmen onder de douche
Hier ben ik blij als het 2x per week lukt (1.5 jr). Vaak als ze alles onder hebben gesmeerd met eten en ze zó vies daarvan zijn dat in bad gaan sneller/effectiever is dan een doekje😂 ze vinden het inmiddels superleuk om in bad te gaan maar qua tijd lukt dat gewoon niet en ik vind 2x per week prima acceptabel
Tijdje elke dag, omdat ze het leuk vond en ging slapen. En na kdv vind ik het wel fijn haar eigen geur.
Maar huidje werd toch droog ondanks smeren, niet te warm water en crème etc.
Nu om de dag ongeveer en merk goed verschil met haar huid. Veel beter.
Ze wilt ook niet altijd, speelt ook mee. Doen op de niet douche/baddagen wassen met een washandje.
Hier twee keer per week. Meer dan genoeg, maar ook hier een gevoelige huid.
Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik doe het nu om de dag. Ze heeft geen gevoelige huid en ik zorg ervoor dat het water niet te warm is, gebruik niet elke keer zeep maar wel flink wat badolie zodat de huid lekker gevoed wordt.
Maar ik kreeg al reacties uit de omgeving dat dit al te vaak is voor een baby die zo jong is waardoor ik onzeker werd. Alleen ze vindt het zo lekker en het is zo fijn om haar te zien genieten.
En het is het ideale moment om haar een nieuwe romper aan te trekken want dat vindt ze echt verschrikkelijk.
Of ben ik nu een viespeuk dat ze die niet elke dag schoon aan krijgt? Ik heb echt totaal geen ervaring met baby’s dus ik zou het echt niet weten hoe vaak dat “moet”.
Zolang ze niet doorlekt of jij haar niet onder knoeit met eten ofzo is die romper niet echt vies na een dag toch
Nee, zulke kleine babys worden nog niet echt snel vies (tenzij doorgelekt, of veel gespuugd oid) wij hadden ze gerust 3 dagen dezelfde romper aan de eerste weken (maanden? Weet niet meer). Nu ook nog weleens trouwens, maar wordt toch sneller vies nu met ‘zelluf HAPPUHH’
@Freedom ohhhh. Dan misschien toch maar eens per 3 dagen in bad zodat we nog minder rompers hoeven te wisselen. Ze spuugt niet en lekt bijna nooit met haar luiers.
Ze huilt zo hard met het verwisselen dat ze paars wordt en vergeet te ademen. Echt verschrikkelijk om te zien.
Toen ik zwanger was las ik hier dat iemand maar 1x per week ofzo de romper verving, inderdaad alleen als doorgelekt, en dat heb ik mooi in mijn oren geknoopt en doe ik ook. In bad hier ook misschien 1-2x per week. De baby vindt in bad gaan super leuk en wij ook, maar het is ook veel gedoe waar we niet altijd tijd voor hebben, en inderdaad met een droge huid liever niet te vaak.
Ik deed dit al nooit omdat ik daar te gemakzuchtig voor ben. Nu met de huidige gasprijzen heb ik een excuus om ze maar 2 of 3 keer in de week te douchen😌
Ze slapen er idd wel lekker op, je kunt kijken hoe het huidje erop reageert. Mijn oudste heeft nooit een droge huid, de twee middelste met 2 x pw douchen al totaal uitgedroogd.
Jongste is net een week, dat weet ik nog niet.
Mijn kids niet, ze zijn eczeem gevoelig
Ons meisje had vandaag inenting (5maanden), is ontroostbaar, alleen lichte verhoging maar krijssen. Ik denk dat ze pijn heeft. Hebben (voor t eerst) een zetpil gegeven. Kan ik nog iets doen?
Voor zover ik weet niet. Niet te warm kleden in ieder geval. Hoop dat ze snel lekker gaat slapen!
Misschien werkt een warm badje wat tegen de (spier)pijn?
Baby van 7 maanden 1 keer per week meestal. Romper verwissel ik dan ook, behalve als deze zichtbaar vies is geworden. Hij draagt wollen rompers. Zelfreinigend toch haha