Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik vind zo’n rugzak met frame veel prettiger voor langere wandelingen dan de draagzak! Mijn dochter zit er comfortabeler in en er is ook nog ruimte om wat luiers, drinken, etc. in te doen. Het zit in ook lekkerder op je rug vind ik zelf en je kan hem even neerzetten, waarbij zij gewoon kan blijven zitten. Wij hebben de Deuter Kid Comfort.

1 like

Hoe oud is jouw kindje?

2.5 jaar

1 like

Heeft iemand hier ervaring met probiotica orthiflor start?
Ik overweeg het omdat allergieën erfelijk zijn en het ook tegen eczeem kan helpen. Maar ik vind 't echt als veel gedoe klinken voor mezelf, en daarna ook voor de baby om het in te nemen.

Dat is een poedervorm die je mengt toch? Je hebt ook druppels, die hebben wij toen bij K. gebruikt. Vond dat voor haar makkelijker dan pillen of poeder. Dat was net zoveel “gedoe” als vitamine D geven, dus vond dat wel meevallen.

3 likes

Ik heb er hier op het forum een keer advies over gevraagd en later aan de kinderarts en VK, conclusie was dat probiotica in poedervorm eigenlijk onzin is. Je moet echt levende probiotica hebben wil het überhaupt iets kunnen doen.

1 like

Een van m’n goede vrienden is kinderarts en die raadt probiotica orthiflor wel aan. Maar echt harde bewijzen zijn er niet anders word het wel opgenomen in een richtlijn. @Kusjessoldaat het is niet zo’n gedoe vind ik icm kunstvoeding.

2 likes

Mijn peuter is strontverkouden en hoest zich s’nachts een ongeluk. Ze wordt om de zoveel uur huilend wakker :sob: Wat kan je geven met 2,5 jaar voor keelpijn en hoesten?

Er is hoestdrank voor kinderen. Wij hadden iets van Natterman, gewoon bij AH gekocht.
Heb weleens gelezen dat hoestdrank onzin is maar moest toch wat proberen, mijn dochter hoestte ook zoveel in bed. Werkte verbazingwekkend goed moet ik zeggen! En ze vond het heerlijk haha, dat scheelt. Ze werd echt blij als ze het kreeg :rofl:

1 like

Misschien een domme vraag maar dragen baby’s een romper onder een boxpakje?

Haha, die van mij wel :wink:

Doe je dan lange mouwen romper en lange mouwen boxpakje? Ik vind het lastig inschatten of dat nou warm of koud is.

2 likes

Ligt echt aan je kindje. Onze jongste had de eerste weken echt 2 lagen lange mouwen nodig. Ik voel vaak in de nek/bovenop de rug.

1 like

Tijmsiroop verzacht de keel dus helpt een beetje tegen die hoestprikkel

1 like

Hier helpt een halve ui naast het bed zetten altijd heel goed. Oke de hele kamer stinkt naar de snackbar maar dat heb ik wel over voor een hoest vrije nacht.

4 likes

Hahaha snackbar :joy: ja die lag er afgelopen nacht al lekker te stinken.

2 likes

Zit het ook vast? Dan ging ik altijd stomen in de badkamer. Verder schuw ik neusspray niet in dit soort situaties. Luuf heb ik ook altijd, paracetamol dieet en indd zo’n lekkere ui. Vind het zelf altijd naar een soort gore natte hond sport kleedruimte geur, maargoed gelukkig ruiken ze dat zelf niet

2 likes

Ik kwam hier ook pas vorige week achter, terwijl ik dacht alles al in huis te hebben :sweat_smile:
Lijkt me zo’n gedoe 2 pakjes over elkaar aantrekken bij een baby.

2 likes

We gaan waarschijnlijk op vakantie in mei, we nemen geen autostoeltje mee in het vliegtuig oid maar mag je wel een stoel boeken voor de baby?

2 likes

Ja maar dan moet de baby wel op een door die maatschappij goed gekeurde autostoel zitten (geloof tot 2 maar dat zou je ff bij de maatschappij moeten checken, vanaf 2 moeten ze sowieso een eigen stoel en nogen ze gewoon erop zitten).