Tips, ervaringen & aanraders #6

Zal per maatschappij verschillen wellicht, vriendin van mij was stewardess bij Transavia en daar waren ze er iig met kleine baby’s erg strikt op. Paar maanden of 1,5 maakt natuurlijk ook wel uit.

Ik wil die stoel dan eigenlijk meer gebruiken als extra ruimte voor ons en bijvoorbeeld haar spullen die ik nodig heb voor haar en wil het ook een vreemde niet aan doen om naast ons te zitten :joy:

onze autostoel mag niet in het vliegtuig. Maar weet dus niet of je een stoel mag boeken op naam van een baby.

Ja dat mag gewoon, alleen weet dus niet of je er gedoe mee krijgt als je geen stoel bij hebt voor de baby. Maar dat zou je het beste even kunnen checken bij de maatschappij waar je mee wilt vliegen, want verschilt vaak zo per maatschappij. En dan als je pech hebt ook nog de persoon die bij de gate staat. Net zoals met iets anders dan een paraplubuggy wel/niet tot de gate mee mogen nemen of dat je handbagage wel of niet te groot wordt bevonden (of dat je bv je minihandtas perse in je rugzak moet proppen om te laten zien dat dat past, want je mag maar 1 stuk).

Die vriendin van mij werkt inmiddels bij klm en daar zijn de regels bv weer anders met heel veel dingen. Als het online niet lukt ivm leeftijd moet je ff bellen idd.

1 like

Ik leerde: altijd 1 laagje meer dan jezelf.

5 likes

Je mag een stoel bijboeken voor de baby. Heerlijk juist. Een persoon wordt als infant gezien tot 2 jaar oud. Vanaf dan moet je kind een eigen stoel.
Als je geen eigen stoeltje/maxi cosi meeneemt die voldoet aan de eisen moet je kind tijdens opstijgen/landen en turbulentie op schoot met een extra riempje die je krijgt. Voor tijdens de vlucht zelf, buiten de turbulentie om, maakt het niet uit hoe je kind op die stoel ligt of zit of tegen je aanhangt.
Heb voor 3 maatschappijen gewerkt en nergens moest je iets regelen voor op die bijgeboekt stoel. Alleen als je zelf iets mee wilde nemen moet het aan bepaalde eisen voldoen.

Je kan voor de zekerheid natuurlijk even de maatschappij bellen!

4 likes

Ik heb eens (hier?) gelezen dat je in ieder geval niet 's avonds hoestdrank moet doen… dan komt de hoest dus los terwijl je kind moet slapen. Misschien kan je een flesje water in haar bed leggen dat ze zelf wat kan drinken? Verder tijmsiroop inderdaad en tegen keelpijn ook waterijsjes. Wij smeerden ook nog Luuf en zetten dat potje met de deksel eraf onder het bed.

Hoe dan ook is het kut en hoop dat jullie er snel vanaf zijn!

2 likes

Ik gebruik bij mijn zoontje (bijna 1) VSM Tussikind druppels. Werkt goed!

3 likes

@Velvetbetty Ja, dat klopt inderdaad! Met bisolvon/hoestdrank voor vastzittende hoest komt het inderdaad los dus hoesten ze zichzelf wakker.
Met noscapine/hoestprikkeldempende hoestdrank kan het wel. En noscapine mag al vanaf 1 (ook al staat op de verpakking vanaf 3) dus dat wordt ook vanaf die leeftijd aangeraden omdat dat werkzame bestanddeel ook echt tegen die prikkel werkt ipv tijmsiroop dat alleen verzacht.

4 likes

Wat zijn fijne bekers met handvatten? (En ook een beetje mooi) L kan eigenlijk al heel goed uit een beker drinken maar ik geef uit gemak nog wel eens een rietjesbeker oid. Wil even wat nieuwe bekers halen zodat ik die andere weg kan doen :relaxed:

Ja die lijn van zara is idd fijn! Bij wibra heb je nu ook siliconen bekers met 2 handvatten, die vind ik ook erg fijn.

1 like

Ah heel leuk, thanks!

1 like

Vanaf woensdag bij Aldi, die dingen van dantoys zijn normaliter rond de €20,- geloof ik dus best een mooie deal!

12 likes

Hier heeft oudste zoon net een week buikgriep gehad, en is nu ineens sinds gisteren weer af en toe in zijn broek aan het plassen en moet sinds vanochtend echt elk kwartier plassen ( vervolgens echt 2-3 druppels).

Zouden jullie dan nu met een potje urine naar de huisartsen post gaan ( en daar 3 uur wachten en zeulen en hangen) of morgen naar de eigen huisarts?

Net gedaan! Bellen binnen 1,5 uur terug. Ik vind t vooral lastig inschatten. Hoop idd dat ze mij helpen.

3 likes

Dankje! Het is idd een blaasonsteking, hij heeft er wat voor gekregen :slight_smile:

4 likes

Na een helse nacht deze vandaag gelijk gehaald. Maar helaas… ze weigert het te drinken. En als ik het ergens bij doe dan roept ze gelijk dat het niet lekker is… :cry:
Wat kan dat toch slopend zijn als ze niet lekker zijn. Het ene moment is er niets aan de hand, het volgende moment is het ineens mega meltdown en brult ze alles bij elkaar. Dan weer niets eten, dan weer wel. En dat de hele dag door, niet bepaald bevordelijk voor haar keel vrees ik.

3 likes

Waterijsjes zijn hier meestal wel favoriet tijdens ziek/keel/verkouden

4 likes

Oh nee wat vervelend :pensive: hopelijk knapt ze snel op!

1 like

Wat wij met ons zoontje hebben gedaan is tot aan z’n tweede jaar nagenoeg alleen ons moedertaal met af toe wat Nederlands voorlezen / voor zingen. Tot zijn tweede ging hij niet naar de opvang maar naar familie voor opvang. Toen hij ging wennen op de opvang was toevallig zijn juf iemand die ook onze moedertaal begreep en snapte. In het begin antwoordde ze dan ook zo terug naar S, maar al snel stopte ze daarmee en kreeg hij op de opvang 100% Nederlands aangeboden en ben ik ook volledig Nederlands tegen hem gaan praten en m’n man bleef onze moedertaal praten. Dus tweetalig opgevoed ‘na elkaar’ na zijn tweede levensjaar. S had dit heel snel opgepakt omdat hij zijn moedertaal al goed snapte en sprak (hij liep en loopt sowieso voor op taal wat hij niet van mij heeft want ik heb 0 feeling met taal). Dus zou me niet veel zorgen maken. Misschien kun je iets va nu kinderfilmpjes in Deens met haar kijken?

S is nu 5 en we hebben sinds kort een derde taal toegevoegd namelijk Arabisch :sweat_smile:

3 likes

Ja hoor, dat is genoeg. Maar kan wel langer duren omdat ze idd Nederlands het meest aangeboden krijgt. Ik zou thuis ook geen Deense boekjes aanbieden, denk dat het voor haar het duidelijkst is als de talen gescheiden blijven per situatie / persoon.

Edit: en als de gastouder haar wel verstaat in het Nederlands en daarop reageert, is er voor haar natuurlijk ook geen noodzaak om Deens te gaan gebruiken, @Ovenschaal. Ik denk dat dat wel komt hoor, maar mocht je er actiever mee aan de slag gaan, kan je nog afstemmen met de gastouder dat ze wat meer wacht in de communicatie en niet altijd reageert op het Nederlands.

4 likes