Skilessen zou mijn 3 jarige ook echt niet doen en kunnen. Motorisch gezien niet maar ook een ochtend met wildvreemden. Klein trauma zou dat worden.
Ze doen het perfect als schoonmaakdoek! Mijn vriend gebruikt ze voor zijn fiets en voor de ramen en tegels in badkamer en wc vinden we ze ook ideaal.
Mijn collega heeft een paar seizoenen skiles gegeven en kreeg ook vaak zoān klasje met kleine kinderen, bij die skischool was het vanaf vier jaar. Was eigenlijk voor niemand een succes, voor de kinderen niet en voor haar ook niet
Mijn kids pikken dat ook niet hoor! De oudste van 6 vind het wel leuk om zonder ons ergens te zijn
Je hoort zoveel kindjes hysterisch huilen in die skiklasjes met echte miniās. Zo zielig vind ik dat.
Heb zelf wel eens een aantal dagen les gehad naast die klasjes en sommige kindjes⦠zo sneu
Waar ik zelf een beetje van schrok, is dat die miniās ook met de skilift gaan en dan worden ze natuurlijk gewoon bij vreemden in de skilift erbij gezet. Ook logisch natuurlijk, want hoe komen ze anders naar boven⦠Maar sommigen zijn echt zo klein dat ze zo makkelijk door de bank van de skilift naar beneden kunnen vallen. En dan zit je daar als vreemde een kindje tegen te houden zodat die goed in het bankje blijft zitten.
Ik heb zelf maar 1 keer geskied, maar ik was ook best wel van mijn a propos toen zoān skileraar vroeg of ik op dit kindje wilde letten. Het ging ook allemaal zo snel bij die lift, ik had niet eens tijd om nee te zeggen ik kon net zelf fatsoenlijk in en uit die lift stappen.
OkƩ, tnx voor jullie berichten dat mijn peuter niet zo gek is als ik dacht haha.
Hij is oprecht wel angstiger en extremer daarin, maar gelukkig zijn er meer die dat soort dingen niet zouden durven hihi
Mijn zoontje is 5 en durft pas sinds recent een uurtje alleen te voetballen in een zaal ( welke afgesloten wordt door de juf of meester) met deels onbekenden jongens en meisjes. Eerste paar keer moest ik echt mee en blijven zitten. Ach ieder kind zān tempo. Vind het maar fijn dat hij niet meteen overal alleen durft te zijn.
J jankt meestal nog alsof zijn leven er vanaf hangt op de opvang als ik hem breng. Gelukkig is het wel een stuk minder dan eerst. Maar nu bedacht ik me dat hij over 3,5 maand ook al naar de peutergroep gaat. Dus ik hoop echt dat we daar niet van voor af aan beginnen.
Ik mocht vandaag trouwens wel de groep op en er is daar echt zo een leuk jongentje met zo een scheetig boevenblikje, kwam hij me helemaal knuffelen. Zo schattig. J was uiteraard not amused maar oke. Kreeg gelijk rammelende eierstokken terwijl ik weet dat J het nu echt niet aan kan als ik een baby krijg.
Haha ik had een heel romantisch beeld van mijn bijna-peuter in de sneeuw afgelopen wintersport maar ze vond het vreselijk. Wilde per se geen handschoenen aan en dan natuurlijk boos omdat het koud was. Enfin, we hebben vooral veel in het chalet gespeeld . Volgend jaar is ze bijna 3 en ik dacht ohh chill dan gaat ze lekker in het skiklasje maar ik zie het inmiddels iets minder rooskleurig in. Het zou al top zijn als ze dan wel handschoenen aan wil.
Gek hoe je wensen en verwachtingen zo snel dalen hĆØ
2021: oh volgend jaar lekker samen in de sneeuw sleeƫn en skiƫn
2022: volgend jaar hopelijk handschoenen aan
Geruststellend om dit te lezen en @Fishing want ik was de laatste tijd ook aan het denken dat mijn zoontje mss āabnormaalā ( weet ff geen betere benaming) is. Hij is nu 4 trouwens.
Hij zou ook nooit zoān klasje doen met alleen vreemden. Het is al iedere dag lastig om hem op school af te zetten en nu is het vakantie en doet hij een kampje en dat gaat ook niet van harte.
Hij is gewoon het liefst bij ons thuis. En bij andere kindjes lijken al die dingen zo veel vlotter te gaan.
Het helpt ook niet dat mijn moeder vanmorgen zei. Goh A. heeft toch soms wel vreemde trekken, mss moet je eens verder kijken met hemā¦
Terwijl ik net vind dat het de laatste tijd beter gaatā¦
Ze zegt dit omdat toen hij bij mijn ouders was en viel hij soort van een krukje en riep mijn pa: jah let toch eens op ( ofzo iets). En A. was hierdoor helemaal aangedaan.
Awww! Heel herkenbaar ook van mijn zoontje. Ik vind het eigenlijk best normaal gedrag. Normaal is natuurlijk een breed begrip. Niet elk kindje is een extrovert. Ik probeer hem wel steeds wat uit te dagen. Ik weet nog eerste keer dat we naar de ballenbak gingen waren kinderen van zān leeftijd of kleiner die overal op gingen en met een grote vaart en zonder angst alle glijbanen af. Ik moest mān zoontje echt vasthouden en stimuleren of het toch te proberen. Nu ook bij de balkenbal durfde hij niet van een glijbaan af en ik ging maar naast hem liggen en zo beide eraf. Dan durft hij het wel weer opeens. Verder zag ik best wel een verschil bij hem als een 4 of 5 jarige. Hij durft nu echt veel veel meer. Hij kijkt zelf uit naar de excursies die gaan plaats vinden. Zou de opmerking van je moeder gewoon naast je neerleggen. Kinderen moeten al zoveel tegenwoordig, ieder zān tempo.
Hahah ik moet hier echt heel hard om lachen
100% herkenbaar dit
Wij zijn vorig jaar in mei en september gegaan.
In mei was 't s nachts helemaal niet zo koud, gewoon dikke slaapzak aan (s nachts wel gewisseld naar warmere slaapzak) en ze ligt ook bij ons.
In september daarentegen heb toen de eerste nacht met haar op me moeten slapen, totaal aan mispakt. Daarna volgende gedaan: ook een deken tussen gronddoek en matras, wollen deken + wollen romper onder pyjama. Dat hielp heel goed! Dit jaar overweeg ik ook nog een wollen slaapzak.
Heb je wel elektriciteit /gaspitje? Anders zou je de kruiken die je gebruikt na de geboorte kunnen gebruiken misschien?
Van de grond af gaat ook al verschil maken!
En veel plezier!
Ja rationeel weet ik inderdaad ieder kind op zijn eigen tempo en heeft ook zijn eigen eigenheid maar toch zit die opmerking al de ganse morgen in mijn maag.
Ook omdat ik zelf wat twijfels heb bij zijn gedrag. Hij is nogal gevoelig maar dat is dan gewoon zijn karakter denk ik. En uiteindelijk is 4 jaar nog klein he. Wij verwachten echt al veel van die kleintjes.
Zelfs als volwassene is ergens in een nieuwe groep toekomen waar je niemand kent niet evident. Of vindt je het ook niet leuk als er opeens iemand naar je roept als je net gevallen bent.
En leuk dat je nu al zoān verschil ziet tussen 4 en 5. En dat hij uitkijkt naar de excursies. hopelijk komt dit hier ook nog
Wollen kleertjes zijn top inderdaad. Ook voor het bedje zelf een molton meenemen en eventueel wat kranten onder het matrasje leggen ter isolatie als de grond erg koud is. Wij hadden altijd naast de dikke slaapzak nog twee dekentjes mee voor als het toch kouder was dan gedacht en een mutsje omdat hij toen nog niet veel haar had. Nu is ons kindje nooit wakker geworden van de kou, maar was vooral voor mezelf fijn dat ik me geen zorgen hoefde te maken.