Hier ook. Wij hebben nooit potjes gehad. Direct brilverkleiner met krukje en daarna een dubbele wc bril, echt ideaal.
Ja super chill is dat, hoef je ook nooit potjes te legenšš»
Misschien een tuimelaar of regenmaker?
Deze is hier een groot succes sinds ongeveer 4 maanden oud: PLAYGRO ontdekkingsbal | wehkamp
Kan rammelen, in de mond, rollen, is hier al twee maanden de favoriet!
Jaa deze is hier ook favoriet! Volgens mij heb ik hem tien bij Kruidvat gekocht.
Onze baby (6 maanden) vind deze blokken ook leuk. Torens omgooien en voelen.
Voordat ik zwanger was van E. zijn we 1.5 jaar bezig geweest inclusief een fertiliteitstraject. Om een of andere reden heb ik zelden een eisprong, reden is onbekend (geen PCOS oid). Nu ben ik ook nog altijd niet ongesteld geworden (E. is 7.5 maand oud en ik heb 6 maanden BV gegeven). Mijn man en ik zouden beiden een 2e willen, mocht het ons gegund zijn. Ivm zijn leeftijd (>40) wilt hij het liefst niet al te lang meer wachten met de āstartā.
Echter heb ik een keizersnede gehad en lees ik op internet dat je idealiter 1 jaar moet wachten voor een volgende zwangerschap. Dit is me niet verteld in het ziekenhuis of door de verloskundige. Ik acht de kans klein in dat ik snel zwanger zou zijn; is er hier iemand die binnen een jaar weer zwanger was na een KS? Of hebben jullie het advies gekregen om minimaal een jaar te wachten?
Lastig omdat je niet weet hoe lang het duurt; maar āje zult net zienā. Ik zou je ook aanraden om een jaar te wachten! Zo heb ik dat geleerd tijdens mijn studie maar ook hier van mijn gynaecoloog gehoord.
Maar medisch advies via internet is wel altijd een dingetje. Misschien kun je een soort preconceptie afspraak met een gynaecoloog te plannen? Dan krijg je toch meer advies op maat specifiek voor jou en kun je je zorgen bespreken!
Ik zou dit idd met de gynaecoloog/fertiliteitsarts gaan bespreken en kan diegene meteen advies geven over evt opwekken van eisprong.
Bij ons in het ziekenhuis kan je een afspraak maken voor een preconceptioneel gesprek, denk dat dat in andere ziekenhuizen (of bij verloskundigen) ook wel kan. Misschien is dat wat voor je? Dan kun je je vragen stellen.
Wij hadden ook een jaar moeten wachten na de vroeggeboorte. Hebben we niet gedaan en nu nog een vroeggeboorte gehad Geen spijt dat we niet geluisterd hebben overigens, het was een weloverwogen keuze.
Ik heb na de keizersnede wel het advies gekregen om minstens een jaar te wachten, mocht ik weer zwanger willen worden.
Ik zou bij een gynaecoloog of verloskundige vragen voor een gesprek, waarbij ze de risicoās kunnen toelichten als je sneller zwanger zou zijn. En ook jullie afweging met misschien langer bezig zijn en jullie leeftijd.
Hm, mijn dochter is ook prematuur geboren. Nu hoeft het natuurlijk niet te gebeuren bij een 2e zwangerschap maar als dit een mogelijke oorzaak is, is het voor mij een goede reden om nog even te wachten.
Bedankt voor de tips! ik heb er niet eens aan gedacht om bijvoorbeeld eens de verloskundige te bellen.
Heeft volgens mij niks met vroeggeboorte te maken, maar met de kans op het scheuren van het litteken in de baarmoeder.
Er is btw ook een fb groep voor keizersnee moeders, daarin lees ik supervaak verhalen over vrouwen die (vaak per ongeluk) nog voor dat jaar weer zwanger zijn. Maar je kunt het beste even een gyn raadplegen denk ik idd.
Nou, het zijn twee losse adviezen. Na een (vaginale) vroeggeboorte wordt ook aangeraden om een jaar te wachten. En na een keizersnede dus ook. Maar het blijft een risicoafweging die bij iedereen anders is.
@Applepie Ik werd daar overigens erg goed in begeleid door het ziekenhuis tijdens mijn zwangerschap. Heb medicijnen gekregen en werd in de gaten gehouden. Mijn jongste zoon is ook 4 weken langer blijven zitten. Wilde je niet afschrikken met mijn verhaal
Mijn baby is fan van knisperboekjes (staartenboek van Jellyfish), bijtspeeltjes van Oil&Carol (vooral de radijs), de manhattan toy, en een houten activiteitenbord
Onze baby van 7,5m vindt verschonen, wassen en aankleden door andere mensen verschrikkelijk. Als wij het doen is het geen probleem, ze is wel heel bewegelijk nu en wil telkens gaan zitten bij het aankleden waardoor het ook voor ons wel lastig is. Maar als anderen het doen (opa, oma of leidsters op het kdv) wordt ze heel boos en houdt ze niet op met huilen. Zij doen hetzelfde als wij, altijd zachtjes, benoemen wat ze doen en maken grapjes tussendoor. Normaal verschonen bij de opvang wil nog wel, maar als ze is doorgelekt is het drama. Is dit herkenbaar voor anderen? Gaat dit met de tijd weer over?
Onze dochter gaat los op van die kubussen met rammels, knisper ect. We hebben er 2, eentje van little dutch en een wat hysterischere. Allebei een succes.
Heb van de week ook voor het eerst de bekertjes van zoān stapeltoren aangegeven, die lebbert ze af en rolt ze naartoe ;). Ik heb ook al af en toe zo;n bijtring gegeven. NIet zozeer voor het bijten, maar kan ze wel goed grijpen.
Ennnn een stuk krant haha, dat vindt ze ook heel interessant, dat gekraak.
OkƩ. Er komen voor Pasen twee dreumessen dus in totaal zijn er dan drie. We gaan als avondeten allemaal losse dingen maken (quiche, rijstsalade, soep) Hebben jullie een goede altijd-goed dreumes suggestie? Ik ga hiervan op error
Pasta? En dan bij voorkeur de saus apart want veel dreumessen willen per se alles los en/of ākaalā eten.
Ik zou niet teveel moeite speciaal voor de dreumessen doen, van alle opwinding eten ze waarschijnlijk ook nog eens heel slecht en/of zitten ze al vol van andere paassnacks
Met kerst heb ik een borrelplankje gemaakt voor de dreumes uit de familie. Eigenlijk van ingrediƫnten die ik toch al in huis had, dus wat tomaatjes, gekookt eitje, soepstengel, knakworstjes etc. yoghurtje na.
Pasta zonder saus
Aardappelpuree
Komkommer
Stokbrood
Worstjes
Kaasjes
Fruit