Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik deed het met de blender en nu ze wat grover eten kan hebben gebruik ik een ouderwetse stamper :sweat_smile:

Wat is een fijne loopkar om mee te oefenen? Vriendinnen komen allemaal met dat spuuglelijke ding van V-tech aan, hebben jullie misschien een betere optie?

1 like

Wij hebben deze en mijn zoontje is er dolgelukkig mee. Hij crosst het hele huis door.

3 likes

Ik zie staan dat je baby al zelfstandig moet kunnen lopen, bedoelen ze dan echt helemaal los?

Of wanneer gebruik je een loopkar ik dacht juist om te oefenen als tussenstap zegmaar :rofl:

2 likes

Dat lelijke ding van Vtech was hier wel een groot succes :sweat_smile:

4 likes

Wij hebben zon soort model (niet precies deze, maar wel ook met rem) PLAYTIVEÂź Houten loopwagen online kopen | LIDL

Bij de achterwielen zit een soort rem die je kunt stellen dus als ze net beginnen met erachter lopen zet je die stroever, anders gaat die kar te snel. Als ze beter lopen En minder eraan hangen ze tje hem soepeler.

2 likes

Tringelingelinge hoor de dieren zingen :cry:

4 likes

Hahah ja mijn kinderen schuurde hier echt mee het huis door. Mijn jongste ook buiten haha hele buurt door met dat ding.

2 likes

18 maanden slaapregressie is echt top :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face: Iemand tips? Hoelang laten jullie een kindje van zo oud max huilen?

1 like

Heeft iemand ervaring met een fietsdrager voor een maxi cosi?
Wij hebben wellicht straks 2 maanden geen auto als de baby er net is. (Levering van de auto duurt misschien enorm lang)
Maar ik moet de baby wel naar de opvang kunnen brengen. Het is ongeveer 15 minuten fietsen door een kleine stad.

Ik kan de post niet vinden maar er is een forummer die dat gedaan heeft en er enthousiast over was! Ik wil het zelf ook gaan doen voor de dagen dat het slechter weer is en ze naar de oppas moet tzt.
Moet heeel eerlijk zeggen dat m’n fietsenmaker die net vader is geworden er niet heel enthousiast over was. Maar ik heb nog niet gevraagd wat z’n bezwaren waren.

2 likes

Kun je niet beter een auto huren dan voor die twee maanden? Lijkt me echt heel lastig zonder auto met pasgeboren baby, vooral als je gewend bent aan een auto

Wij lenen de maxicosi van een vriendin maar die is weer zwanger dus die moet terug als onze baby 7/8 maanden is. Iemand tips voor een autostoeltje om dan te kopen die dan nog zo lang mogelijk mee kan?

Zou je voor het kindje niet zien niet zo’n spiegel kunnen installeren?.

2 likes

Ik heb nog een maxi cosi die je gratis mag hebben! Dm me als je interesse hebt :slight_smile:

2 likes

Ik vond het heel fijn! Je moet er idd wel op vertrouwen dat het werkt (maar dat doet het wel) want het wiebelt wel, maar is gewoon veilig! Ik vond het juist fijn om wat meer te kunnen dan alleen wandelen en ov, gaf me veel meer vrijheid. Het is echt veilig, maar je moet je er wel goed bij voelen.

2 likes

Ja echt pittig! En ik snap het wel, want opeens kunnen ze zoveel! Lopen, beginnen met praten, snappen heel veel, opdrachten uitvoeren, eten met bestek, ga zo maar door. Hier dus voornamelijk problemen met inslapen, hij lijkt echt niks van de wereld te willen missen. Hij huilt ook echt alsof de wereld vergaat, maar zodra je dan binnenkomt is het lachen en druk doen. Dus het is ook grenzen opzoeken en een spelletje spelen. Vanavond dus toch maar langer laten huilen, en toen viel hij daarna toch snel in slaap! Hopelijk zijn we snel over de top van de regressie heen :sweat_smile:

4 likes

Wat raden jullie aan voor wasgel bij kindjes met eczeem? We douchen haar al zo min mogelijk maar we hebben wel iets van zeep nodig, krijg haar anders echt niet goed schoon. @Suikerklontje volgens mij las ik dat jouw kindje ook last heeft van eczeem, heb jij misschien een aanrader?

1 like

Zoontje had eczeem daar gebruikte er alleen Neutral bij. Tot ergens aan z’n 3e jaar alleen dat gebruikt icl de crùmes. M’n baby heeft ook best wel een gevoelig huidje en ook wat eczeem rondom haar ogen. Bij haar had ik een Naif pakketje gehad en gebruik dat ik nog steeds. Smeer haar daarna wel in met vaseline ( gezichtje). Vooralsnog lijkt dat goed te gaan. Ik heb zelf ook eczeem helaas.

2 likes

Voor 2 maanden een auto huren vind ik zonde omdat we dan vrij zijn van werk doordat we lang verlof nemen. Het gaat zich om 1 dag in de week.
Voor uitstapjes kunnen we nog altijd een auto lenen van ouders/schoonouders.
We kunnen beiden (mocht het langer duren) op de fiets naar het werk. Ik doe dit sowieso altijd al.

@Cauchi: zo goed is het OV hier niet helaas. Ik ben al bijna halverwege als ik naar de juiste bushalte moet lopen. Dan kan ik nog altijd lopend gaan. Dat is de laatste optie die we hebben aangezien het dus maar 1 dag in de week een echt ‘probleem’ is.

@Fredje: hebben jullie een bepaald merk? Of een aanrader?

We gaan ze dan waarschijnlijk samen brengen en halen. Dus mijn man kan altijd achter me fietsen.

@derest: bedankt voor de reacties! Het is fijn om een back up te hebben.

1 like