Wij lenen de maxicosi van een vriendin maar die is weer zwanger dus die moet terug als onze baby 7/8 maanden is. Iemand tips voor een autostoeltje om dan te kopen die dan nog zo lang mogelijk mee kan?
Zou je voor het kindje niet zien niet zoân spiegel kunnen installeren?.
Ik heb nog een maxi cosi die je gratis mag hebben! Dm me als je interesse hebt
Ik vond het heel fijn! Je moet er idd wel op vertrouwen dat het werkt (maar dat doet het wel) want het wiebelt wel, maar is gewoon veilig! Ik vond het juist fijn om wat meer te kunnen dan alleen wandelen en ov, gaf me veel meer vrijheid. Het is echt veilig, maar je moet je er wel goed bij voelen.
Ja echt pittig! En ik snap het wel, want opeens kunnen ze zoveel! Lopen, beginnen met praten, snappen heel veel, opdrachten uitvoeren, eten met bestek, ga zo maar door. Hier dus voornamelijk problemen met inslapen, hij lijkt echt niks van de wereld te willen missen. Hij huilt ook echt alsof de wereld vergaat, maar zodra je dan binnenkomt is het lachen en druk doen. Dus het is ook grenzen opzoeken en een spelletje spelen. Vanavond dus toch maar langer laten huilen, en toen viel hij daarna toch snel in slaap! Hopelijk zijn we snel over de top van de regressie heen
Wat raden jullie aan voor wasgel bij kindjes met eczeem? We douchen haar al zo min mogelijk maar we hebben wel iets van zeep nodig, krijg haar anders echt niet goed schoon. @Suikerklontje volgens mij las ik dat jouw kindje ook last heeft van eczeem, heb jij misschien een aanrader?
Zoontje had eczeem daar gebruikte er alleen Neutral bij. Tot ergens aan zân 3e jaar alleen dat gebruikt icl de crèmes. Mân baby heeft ook best wel een gevoelig huidje en ook wat eczeem rondom haar ogen. Bij haar had ik een Naif pakketje gehad en gebruik dat ik nog steeds. Smeer haar daarna wel in met vaseline ( gezichtje). Vooralsnog lijkt dat goed te gaan. Ik heb zelf ook eczeem helaas.
Voor 2 maanden een auto huren vind ik zonde omdat we dan vrij zijn van werk doordat we lang verlof nemen. Het gaat zich om 1 dag in de week.
Voor uitstapjes kunnen we nog altijd een auto lenen van ouders/schoonouders.
We kunnen beiden (mocht het langer duren) op de fiets naar het werk. Ik doe dit sowieso altijd al.
@Cauchi: zo goed is het OV hier niet helaas. Ik ben al bijna halverwege als ik naar de juiste bushalte moet lopen. Dan kan ik nog altijd lopend gaan. Dat is de laatste optie die we hebben aangezien het dus maar 1 dag in de week een echt âprobleemâ is.
@Fredje: hebben jullie een bepaald merk? Of een aanrader?
We gaan ze dan waarschijnlijk samen brengen en halen. Dus mijn man kan altijd achter me fietsen.
@derest: bedankt voor de reacties! Het is fijn om een back up te hebben.
Is het bij je zoontje weer weggetrokken? De huisarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk vanzelf wel weer wegtrekt, ik hoop het echt, ze heeft best flinke plekken, al lijkt ze er niet zoveel last van te hebben. We smeren haar meerdere keren per dag in maar het lijkt niet zoveel te doen. Zal eens kijken naar Neutral en Naif!
Ja hij is erover heen gegroeid!
Hoe oud is je baby dan? Onder de drie maanden zou ik 'm niet aanraden. Daarboven zeker. Wij hebben onze dochter er tot bijna 11 maanden in vervoerd en ik vind het een top ding. Ik vond het juist solide voelen mer fijne vering.
Wel alleen voor korte ritjes (max 15-20 minuten).
(Mocht je toevallig in regio 010 wonen dan zou je er een van ons kunnen overnemen. Is de Steco babymee).
Wij gebruiken ook Neutral, alleen indien nodig. En kleding wassen ook met wasmiddelzonder toegevoegde dingen, bv Neutral of die van AH (Ah puur ofzo heet die geloof ik).
@Cauchi in principe is je kindje dan best goed beschermd toch? Het zit goed vast in de maxicosi en die beugel waar je hem aan draagt beschermt ook en zorgt ook nog voor bescherming. Lijkt me niet minder veilig dan wanneer ze op fietsstoel zitten met alleen een los riempje om en je dan valt. Denk dat ze er dan wellicht zelfs gehavender vanaf komen het lijkt mij verder ook niks, maar is ook denk ik gewenning en dat we het niet nodig hebben.
Groninger badolie! Ik zweer erbij, dit geen troep in en laat een vettig laagje achter op de huid. Kan ook gebruikt worden onder de douche, maar in bad effectiever.
Deze gebruiken we al! Had onze kraamverzorgster aangeraden. Vind het inderdaad wel fijn voor dat vettige laagje maar krijg haar er niet genoeg mee schoon.
Wat lief @Krekel en @Cadeaupapier ! We hebben nu ook een Joie dus das dan wel handig, ik DM je cadeaupapier!
De baby is nog niet geboren. Maar zal vanaf 3 maanden naar opvang gaan. Dus dat komt precies uit. Ik woon helemaal in het zuiden helaas. Hier zie je ze dus ook helemaal niet want echt grote steden waar mensen geen auto hebben, bestaan hier niet
Er zijn geen helmpjes voor zulke kleine babies, of iig ik kon ze niet vinden op Google.
Maar ik vind een baby op de fiets eigk veel minder riskant dan een baby in de auto. Bus vind ik dan weer veiliger voelen want gebeuren voor mân gevoel minder ongelukken met stadsbussen. Maarja tis idd allemaal op gevoel gebaseerd.
Echt fietsen op een fietsstoeltje wordt ook pas aangeraden als ze goed goed kunnen blijven zitten. Vanaf dat moment paste bij R. de kleinste maat van bobike. Wel nog een grote helm in verhouding met haar hoofd, maar je kunt hem stellen en zat gewoon goed bij haar (ze heeft een heel gemiddeld hoofd).
@Cauchi als ik in mijn eigen omgeving kijk zowel kindrijke vriendengroep als familie als kinderopvang zijn wij dus de enige die een helmpje gebruiken.
Ik denk dat je baby beter aangereden kan worden als ze achterwaarts in de auto zitten dan achterop een fiets waar ze gewoon naar voren zitten. Bedoel het niet vervelend naar de mensen die dit doen maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je met zoân jonge baby in een maxi cosi achterop een fiets de weg op gaat.
Een buurvrouw doet dit dus ook, zoân auto(!)stoel achterop de fiets. Kind was amper drie maanden maar dat hoofd stuiterde alle kanten op. Kreeg er de kriebels van als ik dat zag. Ăberhaupt als er veel te vroeg met een kind gefietst wordt. âOh hij/zij kan zittenâ Bam op de fiets. Echt vreselijk.