Tips, ervaringen & aanraders #6

Heeft iemand ervaring met de wasbare zwemluierbroekjes van decathlon?

En de meegroeiende zwembandjees?

1 like

Vraagje. Wij willen een weekendje weg met familie. Vier volwassenen en twee dreumesjes. We komen er niet helemaal uit (Centerparcs is nog mega duur op de data dat we kunnen). Iemand nog leuke tips? We wonen in noord Nederland, ivm werk op vrijdag is meer dan 2/2,5 uur rijden niet echt een optie. Budget zo’n €500 totaal.

1 like
1 like

Wij zaten op Landal Green Parc Aelderholt. Leuk park met prima maar niet spectaculair zwembad. Ook een heel indoor speelparadijs en veel buitenspeelopties. Je zit dichtbij Emmen en ik zou een bezoekje aan Wildlands zeker aanraden :slight_smile:

Huisje waren keurig, duidelijk ouder maar hadden wel een glow-up gekregen.

(Wij zaten in een kinderbungalow en dan heb je sowieso al een ledikantje en een commode. Box, extra bedjes, kinderstoelen zijn allemaal bij te bestellen).

1 like

@June88 @Timeless @Keroppi thanks! Ik ga eens kijken. En idd, Wildlands is wel tof! Vond het oude dierenpark trouwens wel mooier. Lekker nostalgisch, haha.

2 likes

Wij hebben dat. Ik heb dat vorige keer gebruikt, en het geeft op zich veel vrijheid om je met de fiets te verplaatsen als je baby nog niet kan zitten, maar ik vond het ook wel een beetje eng.

Nu ga ik het weer gebruiken, maar ik ben toch ook aan het twijfelen om ergens te kijken om een fietskar misschien te huren. Ik wil geen fietskar kopen omdat we niet genoeg plaats hebben, en de oudste eigenlijk al te groot is. Met de auto naar de opvang is in ons geval geen optie.

Een van de dingen die ik er eng aan vind is dat je baby geen helm op heeft, maar ik vond indertijd ook amper helmen voor kinderen jonger dan 1. Het andere is dat je de baby niet echt kan zien, maar dat is met een fietskar natuurlijk ook. Na een tijdje went het ook wel, en werd ik wel zelfzekerder. Maar je baby wordt natuurlijk ook steeds groter en sterker.

Ik heb het gebruikt vanaf dat hij 3 maanden was, tot hij zelfstandig recht kon zitten.

1 like

Wij hebben ook een fietskar overwogen maar hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat je er zo ‘lang’ van wordt. Wij hadden minimaal 2 oversteekplekken waar dan of de kar of de fiets dan half op de weg zou staan.

Overigens hebben we bij baby 2 een bakfiets met maxicosi houder. Maar bij een eerste kind zou ik niet voor een bakfiets kiezen.

Wij hebben deze zwembandjes voor mijn oudste van bijna 4 jaar. Zijn er heel tevreden over.

1 like

Ohhh kak, we zitten met mijn familie in een Landal huisje en J (net 3) heeft al 2 dagen koorts (wel vrolijk) maar ik zie nu dat hij waterpokken krijgt. Zoooo slechte timing, ook omdat ie ongeveer 24/7 in zn zusje van 4 maanden hangt.

Ga maar even kijken of er iets in de buurt open is voor zalf

2 likes

Over dat fietsen met kind voorop: onze baby is bijna 7 maanden en kan (vind ik) echt goed zelf zitten (nog niet tot zit komen). Echter word geloof ik wel geadviseerd om te gaan fietsen vanaf 9 maanden en dan eerst kleine stukjes toch? Is 10 min dan al lang? Ik ben zelf echt totaaaal geen fietser maar kijk er wel naar uit om straks met z’n 3en lekker te gaan fietsen! Hebben jullie ook zo’n scherm voorop en zo’n soort steuntje en iets van een speelgoedje?

En dan om helemaal the best Young ANWB koppel te worden: hebben jullie tips mbt het aanschaffen van een fietsdrager voor ebikes?

1 like

Wij gebruiken altijd al lipikar baume van la roche posay na het douchen /bad en kunnen daar eczeem heel goed mee onder controle houden. Kreeg laatst een douchegel gratis bij, syndet AP+, ook echt fijn spul. Wel wat duur, maar zie wel echt verschil. Ik merk nu met de waterpokken dat badje met haverzemelen ook heel fijn is voor z’n eczeem. Misschien ook nog een tip!

2 likes

Wij hebben wel een schermpje maar geen speeltjes. Ons kind vond de wereld al interessant genoeg! O en ze was trouwens 8mnd toen we voor het eerst gingen. Er wordt aangeraden om eerst een stukje van 10/15min te fietsen!

Wij hebben deze fietsendrager. Super makkelijk te installeren en opvouwbaar. Er kunnen twee ebikes op.

1 like

Kan je met deze ook nog makkelijk bij de achterklep? Ik begreep dat dat ook nog mogelijk is dat je m dan weg klapt ofzo?

1 like

Ja klopt. Je kan hem naar voren kantelen en dan kan de kofferbak open!

1 like

Ik vind een (elektrische) bakfiets een best grote investering. En zodra ze kunnen zitten kun je met een voorzitje en later een achterzitje prima uit de voeten. En als je een compacte buggy hebt kan die ook nog prima mee. Een gewone fiets is toch wat makkelijker te parkeren op drukke plekken dan zo’n containerschip (zo noem ik onze bakfiets :wink: ).

Dus om voor de (korte) periode totdat ze zelfstandig zitten een bakfiets met maxi-cosi houder aan te schaffen is best een hoop geld. Maar niemand die zegt dat je minimaal 2 kinderen moet hebben om een bakfiets te kopen :wink:

(In mijn omgeving was tot 2x toe de aanschaf van een bakfiets de eerste ‘clue’ dat er gezinsuitbreiding aankwam :smiley: )

2 likes

Heeft er iemand toevallig deze driewieler? We zoeken er eentje met trappers voor onze peuter van 2,5 jaar.
Ben benieuwd of dat nou lekker zit zo’n houten zitje. Best wel een duur ding, dus als iemand een soort gelijk iets weet wat goedkoper is?

afbeelding

2 likes

Wat leuk dit! Gelijk opgeslagen :slight_smile:

1 like

Welke ‘babyhapjesmaker’ is een aanrader? Of zijn het allemaal ondingen?

Ik weet dat je ook zelf aan de slag kunt met een stoommandje etc maar daar heb ik deze keer geen zin meer in :upside_down_face:

1 like

Ik heb een staafmixer :yum: werkt prima! Edit: ik kook de groentes gewoon ipv stomen.

7 likes

Nee sorry, geen tips maar kwam met googlen wel dit tegen voor als je even wil lachen :sweat_smile: Lion King Ballon - Simba - Disney - Lion King - Leeuwenkoning - Ballonnen Verjaardag -... | bol.com

4 likes