Tips, ervaringen & aanraders #6

Onze baby is dinsdag 6 maanden. Tot de slaapregressie sliep hij goed. Ongeveer 1 keer wakker in de nacht voor een voeding. Sinds de 4 maanden slaapregressie was het drama. Veel wakker… maar wel passend bij de slaapregressie. Ik denk dat ik toen een slaapassociatie heb aangeleerd van veel de borst aanbieden en samen doorslapen. Dit werd ons toch teveel en zijn we volgend het boek Slaap! Gaan afbouwen. Nu inprincipe een voeding rond 10-11 en rond 2-3 en verder als hij wakker wordt tussendoor pick up put down om te troosten en verder slapen. Sinds anderhalve week gaat dat ook echt beter.
Hij wordt nog steeds wel wakker in de nacht, los van de voedingen. Hopelijk gaat dat snel beter

Wat nu vooral pittig is, is dat we hem naar bed doen en hij vaak de eerste twee uur vaak nog wakker wordt. Dan moet je zo nog 5-6 keer naar hem toe. Zo vaak heeft hij het niet tussen z’n andere voedingen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
We geven nu een combi van borst en flesvoeding.

2 likes

@itakepictures deze hebben we ook. Kan het iedereen aanraden. Elke zondag maakte ik hiermee verse potjes voor rest van de week. Je stoomt het. Draait het om en dan blijf je het. Kunt het dan invriezen. Je krijgt ook toegang tot app met allerlei recepten.

1 like

Ja, hier ook! Zeker in het begin wordt het toch nauwelijks gegeten dus ga voor gemak dat bestaat uit alles kolen, door elkaar gooien en pureren

2 likes

Heeft iemand tips voor een slaapzak? Ik heb hier ooit gelezen dat de Hema goede heeft maar ik zit nogal te kloten met de maten.

We hadden een Lodger slaapzak van 50/62 gekocht voordat ze geboren werd. Tot vandaag hebben we geen slaapzak nodig gehad maar ik vond haar vandaag ineens half onder haar dekentje. Dus ik wilde de slaapzak aandoen… past hij niet meer. :sweat_smile: Ze is te lang. Ze zit net in maat 62 qua kleren aan de bovenkant alleen dat is nog wel aan de grote kant.

Bij de Hema hebben ze slaapzakken van 50/62 en 68/80. Ik vrees dat die tweede nog te groot zal zijn bij de nek. Heeft iemand hier ervaring mee?

Anders probeer je die van Meyco ? Hebben andere maten:

Maatvertaling :

• 70 cm, ongeveer te gebruiken van 2-6 maanden
  • 90 cm, ongeveer te gebruiken van 6-18 maanden
  • 110 cm, ongeveer te gebruiken vanaf 18 maanden

Of die van Hema 68/74 maar dan kijken of haar hoofd goed zit en in de lengte onder het matras schuiven ? Vond Hema altijd vrij groot. Misschien zou dit van 56/62 nog wel passen.

2 likes

Als die van de Hema bij de hals nog te wijd zijn kun je dat evt met naald en draad en een paar steekjes kleiner maken! Doe ik nu nog steeds wel eens :relaxed:

3 likes

Hema of Prenatal vinden wij fijn en dan met afritsbare mouwen, want dan heb je er meer plezier van. Iets goedkoper; Bambino (kruidvat) of Zeeman hebben ook vaak fijne. Die hebben cm als maatvoering, alleen vaak geen afritsbare mouwen.

Zeker in die kleine maatjes zijn ze via Vinted trouwens ook echt nog in prima staat te scoren, lijdt weinig op die leeftijd en dragen ze relatief kort.

Ik vind die van de Hema best ruim vallen trouwens, maar zou zelf voor de grotere maat gaan en als de hals te breed is idd met paar stikjes vast zetten en dan na verloop van tijd stikjes eruit als ze groeit.

3 likes

Lodger slaapzakken zijn geweldig maar vallen inderdaad klein en zijn daarnaast erg duur. Voordeel is dat ze ook tweedehands heel gewild zijn, dus mocht je 'm niet willen bewaren dan heb je 'm vast zo doorverkocht.

Voor slaapzakken hebben we hier Hema en Kruidvat. En ik moet zeggen dat ik die Bambino slaapzakjes van de Kruidvat nog best prima vind. Verkrigbaarheid in de winkel is drama, maar online (als er zo’n collectie uit is) best prima. En ik heb ze ook wel eens voor de helft van de prijs uit een bak gevist in de winkel.

2 likes

Terstal heeft ook fijne vind ik, ze gaan iig lang mee.

3 likes

Ik vind deze van noppies echt zo mega fijn! Zijn twee delen. Een dunne losse slaapzak met lange mouwen en dan zo’n gevoerde trappelzak zonder mouwen.

Gebruik ze los van elkaar meestal.

8 likes

Ik had zo’n badstof ding, want had een zweetkind. Heb nooit de hoes van de autostoel hoeven wassen

3 likes

Heb nog nooit de maxi cosi hoeven schoonmaken eigenlijk!

1 like

In de eerste 6 maanden denk ik hadden wij er een extra hoes omheen. Inderdaad i.v.m. spugen.
Daarna was ‘t niet meer nodig.

Ik had er één van Dooky, prima ding.

1 like

Geen extra hoes, wel meerdere keren de maxi-cosi staan soppen. Maar in principe is het vervelendst de riempjes schoonmaken en daar kan je niet nog een extra hoes omheen doen ofzo.

Ik had er 1 van baby’s only en die vond ik zo fijn dat ik nu voor de baby een nieuwe daarvan heb gekocht (via vinted want duur). Heb die we hadden toen bij een sluitingsuitverkoop van een winkel op de kop getikt, had die anders nooit gekocht want €49,95 zijn ze. Maar hield ongelukjes (zowel poepexplosies als veel spuug) super goed tegen. En totaal niet zweten ofzo. Hebben ook zon badstofding erbij, maar daar lekte wel eens wat doorheen.

Onze oudste had regelmatig ongelukjes in auto en spuugt nu ook nog wel paar keer per jaar, vind een hoes dan echt onmisbaar. Als je bijna thuis bent is die bekleding eraf halen en wassen al een gedoe, maar als je onderweg bent kan dat natuurlijk niet vind ik het echt fijn dat je de hoes in een zak doet met de rest van de vieze zooi, zak goed dicht en dan zitten ze nog in een redelijk frisse stoel ipv in een toch nog wat zure lucht. Heb dus voor alle vervolgstoelen ook een hoes gekocht en daar al meerdere keren heel blij mee geweest.

Zal echt per kind verschillen hoor, onze nu nog jongste heeft misschien 1x een beetje in de autostoel gespuugd en dat was zo weinig dat het met een doekje was gedaan. Maar onze oudste heeft dus wel vaker van dat soort dingen en dan is het echt ideaal.

2 likes

Bij mij is het trouwens wel de vervolgstoel, mijn dochter is nog wel eens wagenziek.

1 like

Weet even niet in welk topic ik het kwijt kan dus roep gerust als het beter elders past.

Ons zoontje is 3,5 en vind hem de laatste tijd zooooo druk. Soms denk ik; ik ben nu die moeder van de losgeslagen peuter die ik vroeger verafschuwde (voed dat kind eens op🤣). Momenteel zit hij in een rollenspellenfase en is de hele dag een superheld, maar ook andere fantasiespellen, 100 x keer hetzelfde rondje rennen etc. Luistert soms slecht en slaat als hij boos is (hierbij vertel ik hem dat slaan niet oke is, waarschuw hem en doet ie het weer, mag ie afkoelen op de gang bijv). Please vertel me dat dit een typische fase van een 3,5 jarige is🙈 Ik twijfel hierdoor of wij iets moeten veranderen qua opvoedstijl, aanpak of heeft iemand hier nog handvaten voor? Ervaringen of bemoedigende woorden?

2 likes

Ja is ook soort van puberteit wat ze doormaken! Wanneer ze 4 zijn en naar school gaan worden ze weer rustiger hehe.

3 likes

Deze fase is echt ruk ja! Iedereen zegt altijd 2 is verschrikkelijk! Nou, vind 3,5 tot 4 erger!

2 likes

Zeg maar gewoon vamaf de 3e verjaardag e.v. is ruk. Altans, hier begon het al voor zn 3e verjaardag

2 likes