Tips, ervaringen & aanraders #6

@Broodrooster @Karl_Lagerfeld @Suikerklontje @Cauchi @Zeezout @Keroppi @Spaties

Bedankt voor de tips! Ik ga eerst het eerst even bij de Hema testen om te kijken welke maat geschikt is. De tip van een stiksel is ook erg fijn.

Als niets past dan ga ik wel kijken naar die van Noppies, dat lijkt me ook erg handig!

3 likes

Als ik voor een week vakantie herbruikbare zwemluiers aan wil schaffen, hoeveel heb ik er dan nodig? Is 2 genoeg? Droogt het een beetje snel of heb ik er wel 3 nodig?

1 like

Ze drogen heel snel, dus ik denk dat je met 2 stuks wel vooruit kan voor een week.

1 like

Ik kan mij herinneren dat het een tijd geleden ging over een app waarbij je de voeding, luiers enz kan bijhouden in het begin. Aangezien ik nu hoogzwanger op de bank zit was ik het terug aan het zoeken maar krijg het niet gevonden. Heeft iemand nog een idee welke apps de voorkeur hadden?

2 likes

Ik gebruikte baby tracker, maar heel eerlijk; echt maar bij 1 kind (de eerste) 1 of 2 weken gebruikt.

Wij gebruiken ook Baby Tracker. Tot 12 maanden gebruikt. Vind ‘t ideaal! Ook leuk om terug te kijken.
Hij is nu net 1 en nu gebruik ik ‘t alleen nog voor z’n slaapjes (zodat ik weet hoelaat hij het slaapje daarvoor wakker werd, wij werken met wakkertijden en dat gaat echt top hier) en z’n avondeten (anders vergeet ik wat hij de dag ervoor op heeft en zo zit er zeker afwisseling in).

1 like

Dankjullie!
Ik heb bij de eerste gezocht naar iets maar was het telkens net niet. Wil graag het wel kunnen delen met partner zodat ik niet altijd alles in moet vullen. Dus even op zoek naar iets wat handiger zal werken.

2 likes

Wij hadden er 2 jaar geleden 2 mee op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Ze zijn dagelijks gebruikt en het was voldoende.

Wil je ze voor beide kinderen gebruiken? Jouw K is net zo oud ongeveer als H. Mijn dochtertje is groot voor haar leeftijd en past de maat 2 van Totsbots echt niet meer nu. Daar kwam mijn vriend vorige week in het zwembad achter :sweat_smile:. Jouw R past de maat 2 sowieso nog wel. Als K al goed zindelijk is, heb ik niks gezegd haha. Ik gebruik ze eigenlijk alleen omdat ik een gĂȘnante plotselinge poepexplosie zoveel mogelijk wil voorkomen in een zwembad.

3 likes

Baby Tracker ook!

1 like

K. is al sinds vorig jaar zomer zindelijk (was ze vrij vroeg mee), dus alleen voor R :relaxed: Op het strand ofzo gebruikte we voor K. ook wel eens alleen een zwembroekje zonder luier, maar in het zwembad toch liever niet precies om wat jij zegt idd.

2 likes

Ooh wat goed dat ze zo vroeg al zindelijk was. Wat is je geheim? H weigert om op het potje of de wc te gaan.

K. vond het potje maar wat interessant, denk dat dat het geheim is. We hebben gewoon mazzel daarmee gehad want er zelf echt weinig actieve moeite voor gedaan behalve haar volgen

Of misschien is ons potje het geheim, zo’n miniwc met doorspoelgeluidje :joy: we hebben die nu in de tuin staan want onze wc is best onhandig tov tuindeur en met buitenspelen was ze vaak net te laat (als in klein drupje, maarja wel steeds alles uit en droge onderbroek aan dan). Nu met potje buiten scheelt dat omkleden. Heb der wel heel duidelijk gemaakt dat het alleen voor plassen is haha. Regelmatig zit ze erop en zegt ze “alleen plassen, poepen op de cee!” R. begint nu K. te imiteren daarin. Gaat ze er helemaal trots op zitten (met kleding aan), daarna doortrekken, potje eruit halen en naar de buitenkraan lopen om om te spoelen, haha.

Op een gegeven moment merkte we iig bij K. dat ze na het douchen/badderen iedere keer op dezelfde plek in de badkamer ging staan plassen, dus daar een potje neergezet. Dat was duidelijk nog te vroeg, ze vond dat ding doodeng en durfde er niet eens meer langs af naar de douche te lopen. Dus opgeborgen in de waskamer en toen kwam ik een keer een boekje met geluidjes tegen over een prins en prinses die op het potje gaan, dus dat samen lezen. En toen kwam ze in februari ineens met dat potje aanlopen en wilde ze erop. Dus vanaf toen op haar signaal af en toe erop gezeten, er dan wel bij zitten, liedje zingen, boekje lezen en dat groeide langzaam. Het viel ons op dat ze altijd na het opstaan in de ochtend poepte, dus toen haar na het opstaan erop laten zitten om te poepen en zo deed ze dat als eerste volledig op potje. Na paar maanden wilde ze steeds vaker dan daarna haar luier niet om en dat ging ook vaak wel goed dan als ze het zo zelf aangaf. Uiteindelijk was ze eind juni echt zindelijk, maar hebben er dus echt weinig moeite voor gedaan maar tussen eerste keer potje en echt zindelijk zat dus wel een paar maanden.

6 likes

Iemand een aanrader voor kinderzonnebrillen? Kind is 2 jaar.

2 likes

Zeeman!

2 likes

Ik heb er een van de Hema gekocht, kind is helemaal hip

2 likes

Thanks! @Baratheon en @Poppetje

Al moet ik daarvoor wel naar een fysieke winkel, dat is soms wat lastig qua tijdplanning. Iemand nog een tip voor een online winkel/merk?

1 like

Thanks voor je uitgebreide reactie! Misschien dan ook maar eens kijken naar een potje met geluidjes. Wel zo leuk denk ik. Op de opvang gaat ze wel op het potje (zul je altijd zien he, manipulators zijn het soms :stuck_out_tongue_winking_eye:) als ze ziet dat andere kindjes het ook doen. En een boekje over het potje is ook een goed plan.

1 like

Izipizi! Heel blij mee!
Is ook van materiaal wat kan buigen, dus stuk minder breekbaar.

1 like

Onze baby is 6 maanden nu en gisteren voor het eerst echt moeten overgeven, was echt zielig want ze raakte ervan in paniek, gillen en krijssen. Je hoorde het echt omhoog komen en het leek of ze stikte.
We hadden erwtjes met ei gegeven en 1.5 later gebeurde het, duurde in totaal denk ik een half uur lang. En we waren net op pad dus alles onder. Snel naar huis.
Nu heeft ze vandaag erge last van haar ontlasting lijkt wel, ook weer krijssen/paniek en daarna enorme stank / dikke ontlasting (5e keer nu) echt een mensendrol qua stevigheid.
Kan het een allergie zijn voor de ei? Is het obstipatie waar ze last van heeft? Ik weet even niet of ik hier iets mee moet.

2 likes

Als je je zorgen maakt, gewoon de dokter bellen.

2 likes