Tips, ervaringen & aanraders #6

Misschien moeten wij ook maar zo’n fancy wc kopen want na 2 keer iets op potje gedaan, vlak na kerst is het afgelopen. Ze wilt niet meer op zitten. Nu heeft ze nog wel even, nog geen 2.5
Maar zelfs met kleding gaat ze er niet meer op.

1 like

Heeft ze al eerder ei gehad? Zou idd even bellen. Zielig hè :pensive:

1 like

Ik heb zelf een voedselallergie en dit zou best een reactie kunnen zijn. Ik zou de huisarts even bellen als ik jou was. Was dit de eerste keer ei?

Vanwege mijn allergieën hebben we een paar afspraken bij een kinderdiëtist gehad en begeleiding bij het introduceren van allergenen als ei, pinda en noten (mijn allergieën). Zij heeft ons heel goed geholpen. Misschien is dat ook wat voor jullie als het een allergie blijkt.

2 likes

Volgens mij heb ik nog wel een paar roze varianten liggen! Mag je wel voor bijna niks overnemen. Dan gooi ik er ook nog wat groen/grijs/blauwe baby sokjes bij :joy:

Edit: Oh zie nu je post in Kinder aankopen topic

Natuurlijk is het exact 17:00 dat ik dit lees en is de HA net dicht. :sweat_smile:
Je zou eerder diarree verwachten. Maar ik ga toch eens even overleggen/in de gaten houden.
Ze heeft de afgelopen 2 weken ook al ei op, dat opbouwen zeg maar, dus was denk ik de 5e keer nu.
Heel zielig, en weet op dat moment dan ook even niet wat ik moet doen, behalve vasthouden en troosten.

1 like

Dat was 3 jaar geleden niet geloof ik want deze komt mij bekend voor. Dat is de app met die groene kleur toch? Want ik zie er 2 staan.

Haha ja denk meteen maar doorpakken, komen als het goed is morgen binnen dus als het meezit qua levertijd kunnen we morgenavond uittesten haha. Als het bevalt stuur ik je wel even een bericht :wink:

3 likes

Je kunt ook de HAP bellen. Zeker bij babies is echt niet erg om hierover te bellen.

Izipizi vind ik top! En veel online te koop

2 likes

Ik besef me nu ook dat we een paar dagen bezig zijn met opvolgmelk (nutrilon 2) die in de fles al wat dikker is. Wellicht dat dit ook meespeelt? Ze krijgt zowel kunstvoeding en borstvoeding op een dag. Zijn direct van 1 naar 2 gegaan zonder te mixen. Wellicht daarvan ook moeilijke ontlasting? Ervaringen?

Ja dat lijkt me ook heel aannemelijk. Sommige babies merken er niks van maar sommige ervaren idd buikpijn en andere ontlasting.

Even vraagje over kinderwagens. Mijn ouders willen ons een kinderwagen cadeau geven. Maar we twijfelen tussen een Bugaboo Fox 3 en een Joolz Geo 2. Al heel veel YouTube video’s gekeken, maar we komen er niet uit.

Ik neig zelf naar de Bugaboo (weet nog dat mijn zusje daar in zat toen ze net geboren was). En vond het er goed uitzien (ook makkelijk systeem).

Maar ik zie hier in de omgeving alleen maar Joolz om me heen :joy:

We wonen in een stedelijk gebied en willen af en toe kunnen wandelen in het bos / op het strand / in de polder.

Is er heel veel verschil tussen die twee? Of maakt het in principe niet heel veel uit?

Wij gaan zaterdag op vakantie met t vliegtuig en willen filmpjes op de ipad zetten, maar ik kijk altijd via youtube (juf roos en bumba voornamelijk) en dat kun je dus niet offline kijken… Iemand tips of je juf roos ergens kintt downloaden, of andere kijktips die op netflix sttaan? Ze zijn 1.5 jr oud…

1 like

Ik heb de eerste Fox gehad, met pijn in mijn hart weggedaan. Hij was zooo fijn! (Er kwam een donkey voor terug btw, want er kwam een derde kind heel snel achter de tweede)

3 likes

Netflix heeft nijntje!
Gabby’s poppenhuis, auto toet toet (Carson), Barba pappa
Ik zou even in de kids sectie kijken

1 like

Misschien Youtube Premium voor een maandje? Dan kun je alles van Youtube wel downloaden voor offline gebruik.

3 likes

Ik wil graag een zwemluier kopen via Vinted van Lässig maar twijfel over de maat. Klopt het dat het klein valt? Onze baby zit qua maat net een beetje tussen 68 en 74 in nu.

Tips voor andere merken zijn ook welkom trouwens, had over Lässig wat gelezen maar het wordt onze eerste zwemluier dus heb er verder nog geen ervaring mee.

De app Bolt is echt top! Daarmee kan je dingen van YouTube offline maken. Ideaal!

1 like

Ohh dat wist ik niet, thnx voor de tip!
Em de rest ook, weet even niet wie ik moet taggen maar bedankt!

3 likes

Het is deze!
Zie ook:

1 like