Tips, ervaringen & aanraders #6

Hier wordt vooral in de ochtend en even voor en na het avondeten tv gekeken. Paw Patrol, Peppa Pig of iets leerzaams op YouTube.
Zodat ik kan douchen en opmaken, koken en zelf werk kan doen. Te drukke dingen doen we niet, scherm staat op begeleide toegang als ze op de telefoon kijkt. (We hebben geen iPad)
Maar als ik het zo lees wel wat meer/langer dan anderen en ja daar maak ik me wel eens druk om. Maar ja ik heb anders echt geen handen vrij.

5 likes

Oh ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee! Wanneer gaan jullie?

Ik word hier zo moe van :sweat_smile: denk je dat je het goed doet, is het weer mis, haha. Ik heb 1 draagdoek, stretch :+1: Dacht dat ik daar wel klaar mee was. Misschien kan ik nog iets met een enorme hydrofiel.

1 like

Hier kijkt ze best wat TV denk ik. Wij kijken zelf met ontbijt smorgens. En dan bij de lunch vaak ook nog even. Na een opvang dag ook even voor het eten.
Na eten vaak even 5 of 10 minuten spelletje op de tablet.
Allemaal kidsproof en ze leert er wat van. Door de tablet herkent ze ook een al paar cijfers en kan ze beter tellen.
Ontkomen doe je toch niet.
Zet wel altijd tv uit als ze gaat spelen. Dus niet als achtergrond. Al doet mijn man dat niet zo consequent.

2 likes

Ja ik zou het ook lekker zo laten hoor, ook om wat @Koda zegt, hoe warm is het nou echt, je weet dat gewoon niet. En daarbovenop denk ik ook ja als 't zo heet is hoeveel zin heb ik dan in een kind bovenop me geplakt :grimacing:.
Ik heb de doeken gekregen maar zou eigk ook wel een stretch willen, lijkt me zo handig met vooraf knopen. En eigk wil ik ook een zak haha.
Maargoed wij krijgen een draagconsult van m’n zus en dan is zij er ook bij met dr baby dus dan kunnen we die ook dragen en dan zie ik wel of ik er nog meer bij wil.

3 likes

Zolang het voor jullie werkt en je er geen negatieve dingen door ervaart is het toch helemaal prima. Wij merken als er hier een paar dagen meer tv is gekeken omdat dat gewoon ff zo uit kwam of nodig was dat K. heel vervelend wordt. Constant drammen en driftbuien en heel de dag vragen om de tv maar dan geen genoegen nemen met je mag nu even 1 filmpje/aflevering kijken ofzo. Kost echt weer 2-3 dagen consequent zijn om dat er weer uit te krijgen. Vinden dat gedrag erg vervelend, dus proberen er daarom goed op te letten. En na het avondeten zijn wij (recent) mee gestopt omdat ze dan slechter insliep. Maar als R. Een rotavond heeft en niks werkt zetten we die wel weer prima voor de tv voor een aflevering Teletubbies, wordt ze bijna altijd rustig en weer vrolijk van en vaak lukt het dan haar weer in bed te krijgen.

Lang verhaal kort, zolang dit voor jullie werkt is dat toch helemaal prima en zou ik me er niet al te druk om maken.

6 likes

Ja wij hebben dezelfde als @anon50301661, maar toen ze 2 was wilde ze alleen maar bij ons op schoot en de baby lag in zo’n bassinet. Dus ik heb nog geen echt goede ervaring. Misschien na deze zomer, maar dan vliegen we niet zo ver

2 likes

Er is supersale bij Z8 met 70% korting. Ook best wat zomeritems nog

7 likes

Aah top, bedankt voor de tip!

Onze dochter wordt bijna 1 jaar. Morgen heb ik een afspraak op het consultatiebureau en ik ben een beetje bang wat ze gaan zeggen over de vier flessen flesvoeding die ze nog krijgt (twee keer 180 ml en twee keer 150 ml. We volgen de Kleintjes methode.). Op internet lees ik dat ze ook adviseren om rond 1 jaar over te stappen op ‘gewone melk’. Maar wat is gewone melk? Ik vind op internet dat ze in België bijvoorbeeld adviseren om geen koemelk te geven onder de drie jaar? Wat zijn de alternatieven? Ik zie echt even door de bomen het bos niet meer… Hoop dat iemand me kan helpen!

1 like

Gewoon niks over zeggen; jij bepaald toch zelf wag je met je kind doet.

3 likes

Dat is zeker zo, alleen ik ben zo’n miep die niet zo goed kan liegen als ze ernaar vragen haha!

5 likes

Ik vind het normaal tot iets kleiner vallen, althans de mini collectie. Na maat 86 geen ervaring mee.
Zat al weken te azen op een paar dingen, maar toen puntje bij paaltje kwam zag ik veel te laat dat deze sale was begonnen en was een deel al uitverkocht :expressionless:

1 like

Weet iemand of je zonnebrand voor ‘alle huidtypen’ ook voor kinderen (bijna 2) kunt gebruiken? Ik wil deze voor mezelf bestellen en ik merk dat mijn zoontje echt dikke puisten krijgt van de zonnebrand die we nu voor hem gebruiken (naif en Etos voor baby’s). Gaat om deze zonnebrand:

Edit; deze zou dus geen puisten geven dus ik hoop dat voor hem ook niet

Ik hqd het voornemen om H. Zo min mogelijk schermtijd te geven. Lukt niet zo heel goed. 'S ochtends staat de tv maximaal een uurtje aan en na het eten vaak een half uurtje en als ik alleen ben met koken (3x pw) mag hij ook tv kijken.
Verder komt het vaak voor dst ik helemaal overprikkeld ben en dan is de tv een goede uitkomst. Voel me snel een loedermoeder als ik het vergelijk met het algemeen hier, maar juist op deze manier kan ik een betere moeder zijn.

16 likes

Supertip zeg! Ik heb meteen een paar dingen besteld :smile:

2 likes

Ons kind is 18 maanden en krijgt nog steeds 150ml voor het slapengaan. Echt geen zin ook in die strijd om dat af te bouwen. Als ze verder normale zuivel overdag krijgt vind ik het goed hoor.
Je kan altijd nog zeggen ‘ah ja goed idee ik ga het proberen thanksss’

4 likes

Wij hebben die nu mee en ook die van Happy Bear en ik vind die van Lassig wel fijner. Nadeel ten opzichte van die van Happy Bears is dat het inderdaad een maat is en die Happy Bears kun je verstellen. Ons kindje heeft de maat 13-18 maanden en ik vraag me oprecht af of ze hem nog aan past als ze 18 maanden is.

3 likes

Joh niet druk om maken, hier staat de tv ook veel aan, zeker nu we ook een baby hebben kunnen we de kleuter gewoon niet altijd vermaken. Plus na school is hij moe en dan is dat even een lekker relax momentje. Merk wel dat nu het lekkerder weer is hij er zelf ook minder behoefte aan heeft en lekker de tuin in gaat.

2 likes

Heeft er hier iemand gebruik gemaakt van zwemles op jonge leeftijd zoals bij children of the water wordt aangeboden? Of iemand die het overweegt?

2 likes