Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik wilde hier precies dezelfde vraag stellen, ik ga deze zomer met baby op zonvakantie en alle tips zijn heel erg welkom. Ze is dan ook precies 6 maanden. Ben ook al aan het nadenken wat handig is qua kinderwagen, vliegen etc. Wat een planning zit daaromheen joh. Ik pakte altijd een avond ervoor m’n koffer in en nu denk ik al na over een vakantie van over 4 maanden :joy:

2 likes

Wij gaan ook op vakantie binnenkort en ik denk dat ik haar in de buggy leg… En vraag me sowieso af hoeveel er bij het zwembad gelegen gaat worden :woozy_face: terwijl dat normaal mn hoofdactiviteit is op vakantie

1 like

Wij gingen met 7 maanden op vakantie en hadden niks speciaals mee voor zwembad mbt bedje.
Een picnickleed met plastic onderlaagje voor op het gras.
Zwemmen was wel in corona tijd. Dus je kon niet lang blijven liggen maar dat deden we bij het huisje op dat kleed in gras of tussen onze benen op zo’n ligstoel. Ze wilde vooral rondkruipen en klimmen op ons. Dat kleed was ideaal.

Ik weet niet of slapen in zo’n campingbedje lukt aan het zwembad, veel te veel te zien.

Als ik foto’s van vroeger terug zie dan zaten/lagen wij ook bij onze ouders op het ligbed of een kinderzwembadje op het strand. Maar dat kochten ze daar.

2 likes

Hier idem. Gaan ook op zonvakantie met een 1 jarige ( en een kleuter). Ik neem idd gewoon de buggy mee en een speelkleed. Uiteindelijk hobbelt het toch een beetje rond ( en wij dus ook) en was ze denk ik totaal niet van plan op 1 plek te blijven. Wij hebben een huisje gehuurd met een verdieping, volgens de omschrijving zou het kindvriendelijk zijn maar ik reken bijv al niet op traphejkjes. Dat wordt denk jk gewoon de trap barricaderen met koffers :sweat_smile:
Verder geen idee hoeveel / wat qua speelgoed mee te nemen. En hoe de kinderen te vermaken gedurende de autoreis. iPad hier geen optie want elke keer als we dat ding aanhebben gaat er minimaal 1 kind over z’n nek. :hot_face:

Heb er heel veel zin in en heb mij nu bedacht mij niet teveel zorgen en stress te maken over inpakken en alle beren op de weg. Het loopt zoals het loopt…

1 like

Hoe hebben jullie boeken opgeruimd in de baby-/kinderkamer?

Wij hebben zoveel boeken inmiddels dat ik ze mooi wil uitstallen maar weet niet precies hoe. Ik vind de standaard Ikea kruidenrekjes een beetje saai.

Gewoon op een boekenplank. Maar dat is misschien ook saai :sweat_smile:

3 likes

Dit doen wij ook. Ze heeft ook wat plastic dino’s die altijd mee in bad gaan. Plastic drinkbeker erbij en dolle pret

2 likes

Ik heb het nu nog in een rotan tijdschriftenrek maar die is inmiddels ook te klein.

Ik zat nu naar zoiets te kijken:

Deze is van Petit Amelie. Maar twijfel nog een beetje over de prijs.

4 likes

Hier heb je ook een ikea hack van, die er heel veel op lijkt in ieder geval. Als je op pinterest zoekt kom je hem vast tegen

Edit, zoiets:

5 likes

Wij hebben deze van Ikea. Hadden zoiets als wat hierboven wordt gepost, maar op een gegeven moment paste er nauwelijks boeken meer in/bij, omdat de meeste prentenboeken ook best fors zijn.

Ik vind dit ideaal, ruim, met wieltjes en je kan hem eventueel nog pimpen met een leuk kleurtje!

Ikea Ivar op wielen

7 likes

Omg Jaa… bij het zwembad liggen is normaal ook mijn hoofdactiviteit :sob:

4 likes

Wij hebben een leeshoekje in F. z’n kamer.

Foto's

Er kunnen vrij veel boeken in vind ik, maar heb nu niet alles er in staan om het kiezen voor hem nog even te kunnen afwisselen.

ongevraagde tip

En in een andere kant van de kamer staat een bijpassende speelgoed’kist’, maar daar heb ik geen eigen foto van. Heb ze op marktplaats samen gekocht, maar ik vond even gauw deze site. Ik ken de site verder niet.

Speelgoedkist wolk Wit - Kindermeubels - Eminza

12 likes

In plaats van waterschoenen heb ik voor mijn kinderen altijd crocs, maar ik ben nu toe aan de volgende maat, maar die lijkt er niet te zijn bij geen enkele website? Dus maat 25/26 is nu te klein, maar 26-27 bestaat niet? 27-28 is echtvte groot helaas… Weet iemand dat hier toevallig?

2 likes

Goeie vraag! Met wat speurwerk zie ik dat Crocs die maat inderdaad niet hanteert, maar als je in de maattabel kijkt, dan gaan de schoenmaten wel in gelijke stappen omhoog.

Eerste foto is de maattabel van Crocs, tweede is een random foto van google.

1 like

Wij nemen een Deryan tentje en een kleed mee, volgens mij kom je daar een heel eind mee en het neemt niet veel ruimte in beslag.

1 like

FLISAT Boekenstandaard - IKEA Wij hebben deze en wissel daar regelmatig af wat erin staat.

In K. haar nachtkastje liggen de boeken die we ‘s avonds lezen.

3 likes

Ik ben op zoek naar een fruitbakje/snackbakje in de vorm van een diertje (welke maakt niet zo uit) Zoiets als hieronder, maar deze is uitverkocht. Iemand tips?

1 like

Bij Zara Home misschien?

Bij B.lokker heb ik laatst zoiets gekocht.

1 like
1 like