Tips, ervaringen & aanraders #6

Zeeman had/heeft die wel eens. Worden per 3 verkocht

2 likes

Hier sloten die van de zeeman wel heel slecht! Kan ook net de verkeerde hebben gehad hoor, maar regelmatig dat ik de appelpartjes van de bodem van m’n gore zanderige luiertas kon schrapen :woman_facepalming:t2:

3 likes

Hier ook. Was echt teleurgesteld :disappointed:

Ze hebben daar idd wel leuke! Ze zijn alleen van siliconen en dat vind ik echt vreselijk spul haha

@poesch ik zie op de site een uil … heb jij die ook?

1 like

@Fredje haha, niet perse. Maar ik wil ook niet meer boren. Heb nu al 5 gaten in de muur en dat vind ik eigenlijk wel genoeg haha.

@DahliaDavin die vind ik ook erg mooi! Alleen jammer van die plank in het midden omdat je dan weer minder kwijt kunt.

@Uprooted die is ook erg mooi! Ook een goede optie.

@turbs dit zou ook erg mooi staan! Leuk dat het zo uitgestald kan staan op die manier. En icm met de speelgoedkist helemaal leuk.

@Suikerklontje dit is ook een kanshebber.

Jeetje. Ik heb het mezelf niet makkelijker gemaakt. :joy: Maar wel heel erg bedankt voor de tips!

3 likes

Ja die groene!

1 like

Leuk! Ik zag wel bij de recensies dat hij niet in de vaatwasser kan … misschien handig om te weten!

2 likes

Oh nou niks van gemerkt. Ik heb hem nu 2 maanden in gebruik als brood/fruitbakje en hij is nog heel goed.

1 like

Ah gelukkig maar! Dan ga ik hem ook kopen :smile:

1 like

Ik twijfel tussen een Trybike of Veloretti voor mijn kind haar tweede verjaardag. Het zijn allebei driewielers die je om kunt bouwen naar tweewieler en de prijs is ook ongeveer gelijk. Ons kind is motorisch niet heel sterk, dus ik verwacht dat ze de driewieler nog wel zal gebruiken. Raden jullie om welke reden dan ook de ene meer aan dan de andere?

4 likes

Bij ons zat er wel heeeele lange levertijd op de veloretti. Mijn schoonouders hadden hem besteld. Maar duurde maanden iig. En toen geleverd met een kapot onderdeel en ze waren niet goed te bereiken. Duurde ook weer paar weken voor het onderdeel kwam. Weet niet hoe dat nu is. Het is verder een mooi fietsje en prima kwaliteit. Maar service was ruk.

1 like

De trybike heeft nog net iets meer aanpassingsmogelijkheden dan de veloretti doordat je niet alleen het voorwiel in hoogte aan kunt passen maar het achterwiel ook op diverse standen kunt zetten:

Dus wiel verder naar voren/achter/hoger/lager.
Geen idee hoe vaak je dat in praktijk gebruikt maar zag er wel handig uit!

Kwaliteit van de veloretti loopfiets was hier prima, die van de gewone fiets liet wel wat te wensen over helaas.

3 likes

Ik weet niet hoe dat bij de Trybike is, maar mijn dochter heeft met de Veloretti dat haar voetjes bij het lopen vaak klem komen ze zitten onder het frame. Kan het niet echt uitleggen. Zal misschien wel aan haar ā€˜techniek’ liggen maar is wel echt irritant. We gebruiken de fiets daarom eigenlijk best weinig.

1 like

Voor een andere dag is een foodwalk misschien iets? Of als dat ergens op Koningsdag wordt georganiseerd. Baby in de wagen of draagzak, lekker dutten als dat lukt en af en toe een stop voor wat lekkers en flesje/verschonen.

Mbt fles opwarmen; thermosfles met heet/warm water mee en een flesje met water op kamertemperatuur, dan kun je zelf mengen en ben je niet afhankelijk van anderen daarin. Evt van te voren keer thuis oefenen wat de goede verhouding is.

1 like

@Calypso Mijn ultieme tip: nadat je het water hebt gemengd eerst voelen of de temperatuur goed is voordat je het poeder erbij doet, dan kan je er nog wat water uitgooien en extra koud of warm water erbij doen. Als je het poeder er al bij hebt gegooid kan dat natuurlijk niet en zit je met een flesje dat 100 jaar moet afkoelen

4 likes

Ik weet dat in Kampen/IJsselmuiden altijd een leuke vrijmarkt is. Maar weet niet of je dat te ver weg vindt van de meest ongezelligste stad van Nederland. Volgens mij is dat een half uur rijden?

1 like

Wij hebben voor de Trybike gekozen omdat je die lager in kunt stellen dan de Veloretti en omdat er net wat meer ā€˜instel-mogelijkheden’ zijn. Goed op maat aan te passen dus.
Oja en de Trybike heeft een soort voetensteuntjes. Handig als ze straks wat harder gaan (vooral op de tweewieler denk ik) om dan hun voetjes op te zetten.

1 like

Onze baby is nu 9 daagjes oud en we hebben gemerkt dat het een ontzettend ā€˜gulzige’ drinker is. Dus in 5 minuutjes de fles op en dan ontzettend vaak de hik, zware ademhaling, knorren enz. Hebben jullie tips om hem minder snel de fles te laten opdrinken?

Mijn baby van 6 weken deed dat ook. Kraamzorg tipte een maat 0 speen, rechter op voeden en regelmatig pauzes houden om te boeren. Misschien helpt dat?

Ik geef trouwens bv in een flesje, dat is wat dunner dan poedermelk en gaat makkelijker door de 0 speen heen.

2 likes