Misschien is slow paced bottle feeding iets voor je?
Op YouTube staan wel wat ‘How to’ filmpjes
Paced bottle feeding idd. En welke fles gebruik je?
Oké ga ik dat eens bekijken vandaag! We gebruiken dr brown’s standaardfles speen fase 1.
Ik weet niet of het hetzelfde is als slow paced feeding maar je lunt ook zodken op therapeutisch voeden, kan ook prima bij flesvoeding.
Kleinste speen, fles niet te recht etc.
En als je merkt dat de hik blijft kan het dat er toch teveel lucht mee gaat, je kunt dan proberen om de speen iets strakker of minder strak te draaien of anders een andere fles. Wij vinden zelf de Difrax S-fles prettig, maar is een kwestie van testen en voor je dat gaat doen zou ik eerst de manier van geven en kleinere speen testen want scheelt je een hoop geld
Als je die fles gebruikt dan kun je nog een prematuren speen aanschaffen, die is nog kleiner dan de 1 speen. Die hebben wij in het begin gebruikt, dat ging echt langzaam die voedingen hahahaha. Dus bij een snelle drinker zal je ook wel iets van een vertraging in het drinken krijgen daarmee.
Je zou de avent natural fles met speen 0 kunnen proberen. Tussendoor verschonen en de rest van het flesje daarna geven. Evt meerdere pauzes idd. Na de voeding even in dezelfde positie houden als waar die in gevoed is en dan rustig rechtop houden.
Therapeutisch voeden doen wij. Ik zet haar echt zeer rechtop en de fles ook zo houden dat de speen maar half gevuld is. Je zou tussendoor pauzes kunnen nemen, maar mijn dochter wordt dan echt WOEDEND (als zit ze nu met ruim 4 maanden in een fase dat ze ineens iedere fles voor de helft laat staan).
En indd de allerkleinste speen die er bestaat gebruiken
Edit: oh en zorgen dat je echt de tijd neemt voor een fles. Ik moest dat timen op mijn telefoon, omdat het anders ongemerkt toch best rap ging (ik deed met 7 weken 20 minuten over een fles en dat was mijn minimum)
Thanks iedereen voor de adviezen! Heb die prematuren speen in huis dus die ga ik proberen en idd meer rechtop te voeden want nu ligt hij altijd!
Huh hoezo zou je geen warm of koud water meer kunnen toevoegen nadat je poeder erbij hebt gedaan?
Dan krijg je een scheve verhouding, teveel water op te weinig poeder. Zou me inmiddels niet meer zoveel uitmaken maar met een kleine baby die 90 ml met 3 schepjes drinkt maakt dat wel uit
Ik heb prematuur speentjes daarvoor gekocht.
De prematuur spenen waren hier aan ‘t begin ook een uitkomst!
En minder snel naar de volgende speen overgaan als de verpakking zegt. Mijn zoon (12 maanden) drinkt nog steeds uit speen 2 haha. Omdat ‘t anders ook veel te snel gaat.
Houdt ze van knutselen/kleuren? Dan stiften, kleurboeken, schaar, verf, knutselspullen etc etc. Vind dat zelf fijne cadeaus om te vragen, want het raakt weer op en gaat je huis dus ook weer uit.
Als ze het leuk vindt om te helpen in de keuken een kinderkookschort? Ikea en H&M home hebben bv leuke setjes met een schort en muts.
Ohja lastig vond ik dat ook! Ik heb beetje gezocht naar educatief speelgoed (puzzels etc.). Mijn zoon zit momenteel erg in de Brandweerman Sam fase, dus heeft daar wat spullen van gekregen.
En inderdaad knutselspul of play doh? J. vindt Play Doh het einde, maar dat komt er hier thuis nog even niet in (want ik zie het al tussen het vloerkleed gaan enzo).
Wat hier trouwens ook erg leuk is, is zo’n educatieve/interactieve pen:
Anders geld voor een groot cadeau of voor een studie later?
Nu het over flesjes gaat: ik wil borstvoeding gaan geven (proberen), en gaan kolven (proberen). Maar ik wil ook graag een (of meer) flesje(s) in huis hebben voor het geval er moet worden bijgevoed of om de gekolfde melk te geven. Of om poedermelk te gaan geven als alles toch anders loopt.
Maar nu is de vraag: hoeveel (verschillende) flesjes koop ik van tevoren? Je hebt bijv van die starterpacks van Dr Browns. Maar meteen 3 flessen, is dat wel handig? Of kan ik beter bijv 1 Dr Browns kopen, 1 Difrax en 1 Avent (ik noem maar iets). Of gewoon sowieso maar 1 flesje vooraf kopen omdat ik nog helemaal niet weet hoe het gaat lopen en wat de baby fijn vindt.
Sorry voor alle triviale vragen. Hormonen doen echt gekke dingen met mijn brein
Is er een leuk zwembad of speeltuin waar je entree of abbo voor kunt vragen?
Ik zou 1 flesje kopen en die meerdere malen aanbieden alvorens een ander te proberen. In de meeste gevallen lukt het gewoon en anders is een ander zo gekocht toch. Zonde om al vanalles te kopen wat je straks wellicht helemaal niet gebruikt en als je er meerdere in huis hebt is de neiging om na 1 mislukte poging een ander te proberen ook groot, terwijl soms meerdere malen proberen juist het antwoord is omdat ze even moeten wennen
Zitten d’r nog van die gratis probeer flesjes in die babydozen? Misschien is dat dan iets?
En gewoon in gedachten houden; flesjes zijn zo gekocht.
Ik zou een standaard(fles) met kleinste speen in huis halen. Ik had bijv Dr Brown (overal te koop dus lekker makkelijk). En zodra je het flesje gaat gebruiken, merk je snel genoeg of ie geschikt is of niet en zijn er zo meerdere bijgekocht, of je hebt zo andere gekocht als het nodig is.