Dan krijg je een scheve verhouding, teveel water op te weinig poeder. Zou me inmiddels niet meer zoveel uitmaken maar met een kleine baby die 90 ml met 3 schepjes drinkt maakt dat wel uit
Ik heb prematuur speentjes daarvoor gekocht.
De prematuur spenen waren hier aan ‘t begin ook een uitkomst!
En minder snel naar de volgende speen overgaan als de verpakking zegt. Mijn zoon (12 maanden) drinkt nog steeds uit speen 2 haha. Omdat ‘t anders ook veel te snel gaat.
Houdt ze van knutselen/kleuren? Dan stiften, kleurboeken, schaar, verf, knutselspullen etc etc. Vind dat zelf fijne cadeaus om te vragen, want het raakt weer op en gaat je huis dus ook weer uit.
Als ze het leuk vindt om te helpen in de keuken een kinderkookschort? Ikea en H&M home hebben bv leuke setjes met een schort en muts.
Ohja lastig vond ik dat ook! Ik heb beetje gezocht naar educatief speelgoed (puzzels etc.). Mijn zoon zit momenteel erg in de Brandweerman Sam fase, dus heeft daar wat spullen van gekregen.
En inderdaad knutselspul of play doh? J. vindt Play Doh het einde, maar dat komt er hier thuis nog even niet in (want ik zie het al tussen het vloerkleed gaan enzo).
Wat hier trouwens ook erg leuk is, is zo’n educatieve/interactieve pen:
Anders geld voor een groot cadeau of voor een studie later?
Nu het over flesjes gaat: ik wil borstvoeding gaan geven (proberen), en gaan kolven (proberen). Maar ik wil ook graag een (of meer) flesje(s) in huis hebben voor het geval er moet worden bijgevoed of om de gekolfde melk te geven. Of om poedermelk te gaan geven als alles toch anders loopt.
Maar nu is de vraag: hoeveel (verschillende) flesjes koop ik van tevoren? Je hebt bijv van die starterpacks van Dr Browns. Maar meteen 3 flessen, is dat wel handig? Of kan ik beter bijv 1 Dr Browns kopen, 1 Difrax en 1 Avent (ik noem maar iets). Of gewoon sowieso maar 1 flesje vooraf kopen omdat ik nog helemaal niet weet hoe het gaat lopen en wat de baby fijn vindt.
Sorry voor alle triviale vragen. Hormonen doen echt gekke dingen met mijn brein ![]()
Is er een leuk zwembad of speeltuin waar je entree of abbo voor kunt vragen?
Ik zou 1 flesje kopen en die meerdere malen aanbieden alvorens een ander te proberen. In de meeste gevallen lukt het gewoon en anders is een ander zo gekocht toch. Zonde om al vanalles te kopen wat je straks wellicht helemaal niet gebruikt en als je er meerdere in huis hebt is de neiging om na 1 mislukte poging een ander te proberen ook groot, terwijl soms meerdere malen proberen juist het antwoord is omdat ze even moeten wennen ![]()
Zitten d’r nog van die gratis probeer flesjes in die babydozen? Misschien is dat dan iets?
En gewoon in gedachten houden; flesjes zijn zo gekocht.
Ik zou een standaard(fles) met kleinste speen in huis halen. Ik had bijv Dr Brown (overal te koop dus lekker makkelijk). En zodra je het flesje gaat gebruiken, merk je snel genoeg of ie geschikt is of niet en zijn er zo meerdere bijgekocht, of je hebt zo andere gekocht als het nodig is.
Zooo herkenbaar!! Ik krijg ook meteen gekolfde voeding van m’n zus zodat ik snel kan beginnen met laten wennen aan het flesje.
Ik neig zelf naar een flesje van medela kopen want ik wil daar ook m’n kolf van en dan matcht alles meteen.
Ik wil niet de betweter zijn of dingen afraden (want uiteraard moet je doen wat je zelf wilt), maarrrr ze raden je wel aan om de baby eerst aan de borst goed te laten wennen (dit kost ze namelijk best wat energie in het begin) en dat je pas na een paar weken het beste kan beginnen met oefenen met fles (eerste 6 weken zuigen ze toch nog overal op, vaak daarna gaan ze weigeren als ze het niet kennen). Als ze al vanaf paar dagen oud ook de fles krijgen (waar de melk makkelijker uitkomt dan uit een borst), dan kan het zijn dat ze de borst gaan weigeren omdat het daar te moeizaam of langzaam uit komt.
(Bij baby nr 3 heb ik bijv steeds met een haakaa wat (lekkende) melk uit m’n borst opgevangen en dat in een flesje met vitamine druppels. Elke dag, vanaf week 3 of 4, en hij drinkt nu fantastisch uit de fles)
Oh dit was wat de lactatiekundige bij m’n zus aanraadde! Bij het borstvoedingsconsult dat ik volgde zeiden ze vanaf week 5 de fles dagelijks aanbieden.
Edit: ik wilde vanaf week 2 ofzo flesje bijgeven mits borst goed gaat.
Oh echt! Ik moet zeggen dat ik in de borstvoedingsfacebook (met ook lactatiekundigen) vaker lees dat je beter even kan wachten. Maar ik heb er zelf niet voor gestudeerd, dus misschien zit ik hier onwaarheden te verkondigen. Wilde alleen een kleine heads up geven!
En wat betreft merk fles, hier drinkt hij top uit de lansinoh fles. Met mijn eerste baby heb ik ongeveer alle merken flesjes gekocht, en zij dronk toen ook alleen uit Lansinoh ![]()
Oh ja ik denk nu ook dat 't best specifiek op de situatie van m’n zus kan zijn! Omdat zij dus heel makkelijk borstvoeding geeft, kindje zonder problemen dronk en d’r 1e ook geen fles wilde. De 2e dus in tweede instantie ook niet. Maar toen moest die met 7 weken 2 dagen naar opa’s en oma’s dus toen had ze geen keuze en is ze gelukkig weer uit de fles gaan drinken.
Ik heb trouwens nog een jaar via kraamzorg een belservice met lactatiekundigen, dus bij twijfel ga ik die gewoon bellen!
Ik zou dit doen!
Wij zijn random met een flesje van Difrax begonnen omdat die toen in de aanbieding was en die pakte ze toevallig gelijk, maar je weet 't maar nooit of dat zo gaat zijn! En wat @Spaties ook zegt, je bent meestal zo bij de Etos of Kruidvat om 3 andere soorten te kunnen kopen als het nodig is.
Hier idem dito: mijn oudste dronk ook geen andere flesjes dan Lansiloh en merkte bij mn jongste dat zij deze speen ook beter pakte dan Dr Brown
Wij hebben deze en is een grote hit. Ook leuk dat hij er aan kan tekenen bijv als je hem openklapt. Vind ik wel een meerwaarde.
M’n kind loopt heeeel instabiel nog (jouwe loopt geloof ik al een tijd), maar klimt hier in en uit zonder problemen.
Heb hem ook bij deze site besteld, want hier was hij het goedkoopst. Had hem binnen 2 dagen in huis, ondanks dat hij uit vanuit België komt.
Ohhh zo, ja natuurlijk