Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik heb zelf een flesje van Avent uit de Prenatal box, een Difrax flesje gekocht en een proefverpakking met 3x kunstvoedingen van Nutrilon. Als er meer of iets anders bijgekocht moet worden doe ik dat tzt wel. Bij die starterspakketten zit je toch meteen met meerdere van één merk, die misschien niet gaan bevallen. Ook heb ik een Philips Avent handkolf gekregen, volgens mijn zus heel fijn om wat teveel aan druk te kunnen afkolven zonder meteen een elektrische, dure nodig te hebben.

3 likes

Geen gekke vragen hoor, ik had precies hetzelfde. Maar uiteindelijk alles pas aangeschaft toen ik bevallen was.
Mijn plan was, als ik in de kraamweek had moeten bijvoeden, om eerst met de hand te kolven. Zonde als die kleine beetjes colostrum in de kolf blijven plakken. En daarna is een kolf zó gehuurd of gekocht. En tegenwoordig is de Kruidvat hiero elke dag open tot 20.00, dus als de nood aan de man was, hadden we in een ommezien kunstvoeding en een fles in huis gehad.
Toen de borstvoeding liep, heb ik een avent handkolf + flesje gekocht, daarmee zijn we na 4 weken gaan oefenen. Omdat mijn dochter nogal gulzig drinkt, zijn we overgestapt op Dr Browns. Ik zou ook niet vooraf al allerlei flessen in huis halen. Mocht je kindje gaan flesweigeren (wat vaak een motorisch probleem is als de zuigreflex uitdooft, ze weten dan simpelweg niet meer wat ze met die fles aanmoeten), dan blijkt vaak dat de fles die uiteindelijk wel gaat “werken” al in huis was :slight_smile:.

4 likes

Ridder zonder billen
Prins zonder billen
Prinsesje zonder stank
Leeuw en de muis
De spin die veel scheetjes laat
‘Een boek’

2 likes

Mama kwijt
Hé, wie zit er op de wc?
Hallo hallo wie brult daar zo?
We hebben er een geitje bij

1 like

Ik vind wel dat de trybike snel roest. Weet niet of dat bij de veloretti anders is.

@anon3219017

• Dierentuinabbonement
  • Microstrep
  • Trampoline
3 likes

Wat @Unquestionable zegt is wel waar. Ze adviseren een paar weken (6 geloof ik) te wachten omdat drinken uit de borst een andere techniek heeft dan uit een fles.

4 likes

dames, ik ben ten einde raad…
mijn pluszoon van 7 zit hele dagen met zijn vingers in en rond zijn mond en bijt op zijn nagels
gevolg: vaak aften, korstjes, ontstekingen in en rond zijn mondje

onze laatste noodoplossing is hem zo’n anti-nagelbijt nagellak aan te doen, echt vreselijk gore smaak. dit heeft letterlijk 2 dagen geholpen en nu is hij de smaak gewoon (naar eigen zeggen)
boyyyy :woozy_face: wat kunnen we nog meer doen? ik sta op het punt het op te geven tbh, voel me echt failed

1 like

Kun je hier via school of CB/huisarts iets mee misschien? Ik duimde vroeger (bijna 30 jaar geleden, dus ik vrees vreselijk gedateerd deze info), en ik had dan op school iemand waar ik af en toe langs ging waardoor ik uiteindelijk van het duimen af raakte. Ik weet niet meer wat ze deed, maar wel dat ik een stickerboekje had gekregen en iedere dag dat ik niet had geduimd, of ieder dagdeel ofzo, mocht ik dan een sticker plakken. Misschien was het een logopediste? (@Fredje heb jij misschien een idee of een pro-tips?) Ik weet niet of het zijn spraak in de weg zit maar misschien heeft een logopediste wel tips om van zo’n gewoonte bij de mond af te komen?

In de huidige staat van het onderwijs zou ik trouwens niet verwachten dat je deze hulp via school krijgt, maar wie weet op welk idee mijn ervaring je weer brengt dus ik deel het toch maar.

4 likes

Vingers afplakken met van dat leukopor? Vriendin van mij heeft t haar zoon zo ‘afgeleerd’

1 like

Misschien iets anders aanbieden om de gewoonte af te leren? Bijvoorbeeld een bijtketting of iets om zijn handen bezig te houden?
Verder heel vaak hem erop wijzen (hij merkt het wellicht niets eens meer dat hij het doet?), vragen of school ook oplet? Op mijn werk hebben we ook wat kinderen die bijvoorbeeld steeds met hun handen in hun broek zitten, of constant aan hun lippen likken waardoor ze een knalrode schrale mond hebben, daar proberen we ook steeds weer iets van te zeggen. Werkt voor de een beter dan de ander overigens.

4 likes

De Gruffalo!! Echt mijn lievelingsboek.
SST…Tijger slaapt
De Fantastische vliegwedstrijd

——

Heeft iemand ervaring met waterschoenen / antislip slofjes voor een kleuter met maat 30? Ik wil voor rondom het zwembad iets aan de voeten maar ook voor op het strand. Lees wat wisselende recensies over de kwaliteit van die Slipstop slofjes…

2 likes

Zo moe en toch klaarwakker
de walvis gaat in bad

2 likes

Dit is echt de samenvatting van mijn afgelopen weken. :smiling_face_with_tear:
Fijn om te weten dat er iemand is die dit ook doormaakt.

12 likes

Wij zijn mega enthousiast over de Slipstops. Mijn dochtertje van bijna 13 maanden probeert aldoor alles uit te trekken en deze blijven echt goed zitten en doen wat ze moeten doen. Ze heeft er twee weken mee bij het zwembad gespeeld en op het strand en ook heeft ze het veel aangehad terwijl we op pad waren. Als we haar dan lieten stappen dan deed ze dat ook op de slofjes. De zooltjes zien er tot nu toe super goed uit, het stof is een beetje lichter qua kleur geworden door de zon en het chloor/ zout. Ik zou ze wel aanraden!

2 likes

Wij hebben waterschoenen van Igor en die bevallen heel goed. Weliswaar niet in maat 30 maar ze zijn er wel in grotere maten volgens mij.
Kwaliteit is veel beter dan van die ‘slappe’ waterschoenen; mijn kinderen lopen er op vakantie ook ‘gewoon’ op, dus buiten zwembad en strand om. En heel goedkoop op Vinted te vinden, vaak in nieuwstaat, want ze zijn heel populair in Frankrijk en Spanje.

1 like

Heeft iemand tips voor mij?

M’n dochter van 3 maanden wil al vanaf de geboorte niet lekker slapen. We hebben toen het inbakerzakje van Love to Dream aangeschaft en dat heeft een paar weekjes gewerkt. Daarna wilde ze een paar nachten alleen maar op mij slapen, toen een paar nachten in het nestje geprobeerd, tussen ons in, met slaapzakje/zonder slaapzakje maar ze slaapt nu zeker al 2 weken alleen op mij… ik vind het niet erg, maar ik kom zelf niet goed aan m’n nachtrust en ze moet natuurlijk gewoon lekker zelfstandig kunnen slapen.

Overdag slaapt ze op haar buik in de box, dan kan ze soms wel 3uur achter elkaar slapen. Ik vind het nog niet prettig om haar snachts ook op de buik te laten slapen …

Nogmaals: iemand tips?

1 like

Gebruik(t)en jullie een matrasbeschermer voor de co-sleeper/wieg of is dat niet nodig? Ik wil graag hoeslakens van Aerosleep kopen maar ik vraag me dus af of ik ook een matrasbeschermer nodig heb. Die kosten wel 50 euro namelijk en om zo kort te gebruiken vind ik het nogal duur.

Zou ik persoonlijk niet doen. Heb gewoon molton en hoeslaken erop. Je gebruikt het inderdaad kort en voor dat geld kun je bij wijze van bijna een nieuw matras kopen :sweat_smile:
En anders wellicht van een ander merk?

2 likes

Ja, wel gebruikt! Achteraf maar goed ook, heb drie reflux kids gehad en aardig wat ‘poepexplosies’

1 like

Met een matrasbeschermer bedoel ik denk ik hetzelfde als een molton? Of wat bedoel jij precies? :sweat_smile:

3 likes