Tips, ervaringen & aanraders #6

De Gruffalo!! Echt mijn lievelingsboek.
SST…Tijger slaapt
De Fantastische vliegwedstrijd

——

Heeft iemand ervaring met waterschoenen / antislip slofjes voor een kleuter met maat 30? Ik wil voor rondom het zwembad iets aan de voeten maar ook voor op het strand. Lees wat wisselende recensies over de kwaliteit van die Slipstop slofjes…

2 likes

Zo moe en toch klaarwakker
de walvis gaat in bad

2 likes

Dit is echt de samenvatting van mijn afgelopen weken. :smiling_face_with_tear:
Fijn om te weten dat er iemand is die dit ook doormaakt.

12 likes

Wij zijn mega enthousiast over de Slipstops. Mijn dochtertje van bijna 13 maanden probeert aldoor alles uit te trekken en deze blijven echt goed zitten en doen wat ze moeten doen. Ze heeft er twee weken mee bij het zwembad gespeeld en op het strand en ook heeft ze het veel aangehad terwijl we op pad waren. Als we haar dan lieten stappen dan deed ze dat ook op de slofjes. De zooltjes zien er tot nu toe super goed uit, het stof is een beetje lichter qua kleur geworden door de zon en het chloor/ zout. Ik zou ze wel aanraden!

2 likes

Wij hebben waterschoenen van Igor en die bevallen heel goed. Weliswaar niet in maat 30 maar ze zijn er wel in grotere maten volgens mij.
Kwaliteit is veel beter dan van die ‘slappe’ waterschoenen; mijn kinderen lopen er op vakantie ook ‘gewoon’ op, dus buiten zwembad en strand om. En heel goedkoop op Vinted te vinden, vaak in nieuwstaat, want ze zijn heel populair in Frankrijk en Spanje.

1 like

Heeft iemand tips voor mij?

M’n dochter van 3 maanden wil al vanaf de geboorte niet lekker slapen. We hebben toen het inbakerzakje van Love to Dream aangeschaft en dat heeft een paar weekjes gewerkt. Daarna wilde ze een paar nachten alleen maar op mij slapen, toen een paar nachten in het nestje geprobeerd, tussen ons in, met slaapzakje/zonder slaapzakje maar ze slaapt nu zeker al 2 weken alleen op mij… ik vind het niet erg, maar ik kom zelf niet goed aan m’n nachtrust en ze moet natuurlijk gewoon lekker zelfstandig kunnen slapen.

Overdag slaapt ze op haar buik in de box, dan kan ze soms wel 3uur achter elkaar slapen. Ik vind het nog niet prettig om haar snachts ook op de buik te laten slapen …

Nogmaals: iemand tips?

1 like

Gebruik(t)en jullie een matrasbeschermer voor de co-sleeper/wieg of is dat niet nodig? Ik wil graag hoeslakens van Aerosleep kopen maar ik vraag me dus af of ik ook een matrasbeschermer nodig heb. Die kosten wel 50 euro namelijk en om zo kort te gebruiken vind ik het nogal duur.

Zou ik persoonlijk niet doen. Heb gewoon molton en hoeslaken erop. Je gebruikt het inderdaad kort en voor dat geld kun je bij wijze van bijna een nieuw matras kopen :sweat_smile:
En anders wellicht van een ander merk?

2 likes

Ja, wel gebruikt! Achteraf maar goed ook, heb drie reflux kids gehad en aardig wat ‘poepexplosies’

1 like

Met een matrasbeschermer bedoel ik denk ik hetzelfde als een molton? Of wat bedoel jij precies? :sweat_smile:

3 likes

Ik heb nu bijv wel een matrasbeschermer voor peuterbed matras maar die is echt waterdicht. Een molton niet geloof ik. Ik had trouwens geen reflux en poepexplosie baby’s.
Maar die matrasbeschermer heb ik bij wehkamp gekocht voor 15 euro ofzo…

1 like

Ah ja zo! Ja ik dacht zelf ook al aan een ander merk maar ik vraag me af of het principe van de Aerosleep dan nog nuttig is.

4 likes

Ik ben nu pas weer ongesteld na lange tijd, zo’n twee jaar (door zwangerschap en borstvoeding geven). Maar nu zit ik al op dag 10. Het is vrij licht maar het lijkt er niet op dat het bijna klaar is. Hoe lang duurde die eerste menstruatie bij jullie? Bij mijn eerste duurde het niet zo lang.

1 like

Mijn kraamzorg raadde aerosleep trouwens af om de volgende redenen. Wil het je wel even meegeven.

In de eerste weken van een baby is juist het op temperatuur houden vaak moeilijk. Met de ventilatie van de Aerosleep is het vaak niet mogelijk om het kind warm genoeg te houden en het wordt daarom afgeraden door kraamzorg. Bijkomend probleem is dat er vaak een kruikje wordt gebruikt ter compensatie. Dit, in combinatie met de hydrofiele laag van de Aerosleep, zorgt bij een breuk in de kruik dat het kind ernstig kan verbranden, omdat het water niet wegloopt.

1 like

Goeie tip! Ik heb die aerosleep ook pas gebruikt toen de kids zichzelf warm konden houden. Zo’n beschermer is ook zo gekocht trouwens!

5 likes

Geen aerosleep gekocht en ook niet altijd een molton. Als het lekt, lekt het toch wel door.
Hoes van matras kon de wasmachine in dus deed dat vaak van de wieg. En nu van het matrasje.
Baby ligt toch ingepakt met kruik dus voor kou was niet perse een molton hier nodig.

2 likes

Oh m’n dochter is ook exact 3 maanden oud en slaapt overdag nog veel op mij. Hier helpt strak inbakeren soms wel. Ik doe dat met een xxl hydrofiele doek. Maar ze is best sterk en krijgt haar armpjes eruit. Soms helpt het om haar na wiegen in haar box te leggen en dat doe ik dan op haar zij. Dat vind ze een fijne houding om te slapen. S nachts merk ik dat ze pas echt diep gaat slapen wanneer de omgeving prikkelarm is in onze kamer. Verdere tips heb ik helaas niet…

2 likes

Weet niet of dit hier past maar wij gaan binnenkort op bezoek bij onze overburen die een dochter hebben van 9 maanden, drie maanden ouder dan onze dochter. Ze zijn eerder bij ons geweest (eerste kennismaking) en toen hadden ze heel lief een boekje voor onze dochter meegenomen als kado. Wij gaan nu dus naar hen maar wat zouden jullie meenemen? Ik twijfel tussen bloemen/chocolaatjes of ook iets voor hun dochter (en zo ja wat is dan leuk voor die leeftijd?). Bij ons was het nog een soort kraambezoek, dat is het nu niet dus ik weet niet zo goed wat gepast is?

Heb je ze wel eens eerder cadeau gegeven voor het dochtertje? Zo nee zou ik daar wel een klein cadeautje voor mee nemen. Iets voor een 1 jarige.

4 likes

ik weet niet hoe de love to dream werkt, maar wij hadden deze:

aangeraden vanuit het CB, waarin haar armpjes door de onderliggende doek er haast niet uitkunnen.
dit in combinatie met white noise werkte goed, terwijl het daarvoor echt drama was

1 like