Jeetje dat klinkt niet prettig. Hier ging het echt in overleg:
"Zo halverwege de dag is het goed voor je om even te rusten, wil je dat ik de baby dan even meeneem naar beneden of zal ik die in de cosleeper leggen? En als ze huilt, zal ik haar dan komen brengen of eerst zelf proberen te troosten etc. "
Ze was wel van t aanpakken en wat strenger tegen mijn vriend. Die moest daar aan wennen een andere vrouw in huis die aan z’n spullen zat(bijv handdoek en tandenborstel was ietsje verplaatst door het poetsen) en die zei dat hij boodschappen moest gaan doen enzo.
Ik vond t zelf allemaal wel prima maar dat komt ook door t vele bloedverlies denk ik. Ik had er denk ik meer van genoten als ik niet zo’n heftige bevalling had gehad want was echt heel erg afhankelijk van haar. Ze moest mij echt douchen zittend, en mijn haar wassen en alles want ik kon niets zelf.
Ze kletste indd wel veel over zichzelf maar ik vond dat wel lekker om te luisteren naar zo’n nuchter vrolijk persoon, sleepte mij echt de dag mee door.
En als ze bijvoorbeeld de baby in badje ging doen met mijn vriend zorgde ze voor een zachte stoel zodat ik erbij kon zitten om te kijken, zodra dat ging voor mij.
Ik denk dat je zelf ook goed moet aangeven wat je wilt. Of dat het ligt aan de organisatie of persoon die je krijgt.
@Planten
Welke thermometer hebben jullie?
@Planten ik had een mega goede ervaring met mijn kraamhulp, ze waren bij mij met zijn 2n want eentje was in opleiding maar zij was al best goed en deed veel zelf. De andere was dan bezig met het huis schoonmaken en ze deden bij ons best veel (sanitair, was, beddengoed, keuken en om de dag werd ons huis gestofzuigd). Daarnaast dus ontbijt lunch en soms deden ze wat voorbereiding voor het avondeten. Ik had volle dagen omdat baby in het begin niet goed zijn temperatuur kon houden en moeite met BV. Normaliter houden wij echt niet van vreemde personen in ons huis maar wij zijn zo blij met onze ervaring van de kraamzorg. Voor ons had het echt verlichting vooral omdat de nachten zo gebroken waren en overdag kregen we dan ook wat rusttijd.
Haha, hierdoor wil ik dus eigenlijk bij een eventuele volgende weer volle dagen kraamzorg en het liefst met dezelfde personen .
Wij hebben deze, ook gebruikt in de kraamweek. Heel blij mee, want hij geeft na ongeveer 10 seconden de temperatuur. Was ongeveer een tientje geloof ik.
Helemaal hiermee eens . Onze 2 ( ook opleider en stagiere) waren zo. M’n man wil ook nooit vreemden in huis maar die mochten nog zeker een week blijven van hem. Ze vroegen ook elke dag feedback. Het moet maar net klikken. Als er geen klik was zou ik ze ook weggestuurd hebben, denk ik.
Geen idee eigenlijk. Ik denk een combinatie van terug even te laten huilen, s avonds goedneten geven. En nu een goeie periode met geen tandjes, andere pijntjes,…
Maar wel heel blij. Een ook wel nog iedere nacht stress dat het terug bij af gaat
Oehh ja, 's avonds goed eten scheelt ook idd!
Als ze hier s avonds weinig eten/het niet lusten krijgen ze hier gewoon iets anders zoals een boterham met pindakaas of extra griekse yoghurt met een banaan. Niet echt hoe ik het van tevoren had bedacht, maar vind onze nachtrust belangrijker🤷♀️
Nachtrust echt voor alles
War fijn!!
Hier ook e n goede ervaring met de kraamzorg. Ze kwamen met z’n 2en aangezien er een in opleiding was. Kwamen kijken of we s ochtends wakker waren en wat we wilden eten. Alles ging in een rustig tempo en emt ons in overleg. Ik gaf bv en dat ging gelukkig ook goed maar alsnog fijne tips gehad. S middags een verplicht rust moment na het eten maar dat vond ik niet erg. Ooh en ze maakten s middags warm eten (we hebben HF) zodat we het s avonds relaxed hadden! Ik wil haar bij een eventuele 2e echt weer!
Ik heb ook in week 6 ofzo m’n kraamzorg alweer geregeld. Wilde zo graag dezelfde vrouw als die we bij de eerste hadden. Vonden het heel prettig met haar.
Kregen trouwens vorige week, met de eerste verjaardag van m’n kind, een verjaardagskaart voor hem van haar. Die zag ik helemaal niet aankomen, zo attent!
Ene kant hebt ik geen zin in kraamzorg ivm vreemde in huis. Andere kant het was vorige keer wel prima, aardige meid en nam goed actie toen er wat was. Legde goed uit want beide toen zo bleu met babies.
En ze signaleerde op tijd dat niet goed ging met de baby. En we 2 dagen naar ziekenhuis uiteindelijk moesten. Gewoon dat iemand even in de gaten houdt, die er wat buiten staat, voor de eerste dagen vind ik het fijn.
Maar mn ontbijt smeer ik het liefst zelf haha.
Ik had dit kunnen typen!
Wij hadden een hele jonge meid van 22. En voelde meer als een vriendin die ons even alles ging leren.
Ik heb nog steeds contact met m’n kraamhulp, zij is bij alle 3 de kinderen geweest en denk echt dat dit contact voor altijd rustig doorgaat. Het is een vrouw net zo oud als m’n moeder denk ik, maar ik kon zo fijn met haar praten en ze is zo lief. Vanochtend nog even met haar geappt, nu ik vandaag weer moet werken.
Dus het kan echt ook heel fijn zijn!!
Het is hier wel eens gegaan over een nachtlampje met van die sterren projectie op de muur. Ik zie er zo veel maar heel veel lijkt ook wel van Ali. Heeft iemand hier de tip welke goed is?
Wij hebben de Joolz Aer, heel blij mee! Lekker licht, klapt mega makkelijk in met 1 hand, kan in een ligstand en je kan ‘m ingeklapt over je schouder dragen met bijgeleverde schouderband.
Tot welke leeftijd is zo’n (Veloretti) driewieler leuk? Wij overwegen die te geven voor haar tweede verjaardag in mei maar misschien heeft ze er dan nog maar heel kort plezier van?
Kan die ook omgebouwd worden naar een 2 wieler? Anders zou ik voor een model gaan waarbij dat wel kan zoals een trybike. Daar heb je veel langer plezier van. Het model met 2 wielen wordt hier nog steeds gebruikt door I van 4 en helpt ook bij het leren in evenwicht te bewaren en voorbereiden op het fietsen.
Ons meisje heeft sinds kort dat ze uit frustratie met haar handjes gaat krabbelen over haar hoofd. Nu ontstaan er allemaal kleine wondjes van. Bijvoorbeeld wanneer ze dorst heeft of een beetje bozig is. (is 4 maanden nu) Ik knip de nageltjes (vijlen lukt me niet) maar zijn er tips voor? ik vind sokjes om de handen doen geen optie, zielig en lijkt me niet goed voor de ontwikkeling waarin ze zit (ze leert juist dingen pakken etc).
Is dit ook een fase ofzo?
Onze dochter van 2,5 vindt het geweldig en hij kan omgebouwd worden tot twee wielen. Ze wil eigenlijk alleen nog maar op haar fiets ipv wandelen haha. Ze kreeg 'm voor haar eerste verjaardag maar kon er eigenlijk pas rond haar 2e op.