Precies mijn dilemma. Wij gaan in juni en twijfelen over onze eigen Joolz mee of een paraplubuggy mee, die we zelf mee nemen het vliegtuig in. Ik hoor/lees regelmatig dat kinderwagens beschadigd of kapot uit het vliegtuig komen omdat er mee gegooid is of er zware koffers op zijn gelegd oid, lijkt me zo zonde! Maar om nou een paraplubuggy voor die ene keer aan te schaffen is ook weer zo zonde.
Ik zou een simpele paraplu buggy nemen voor in het vliegtuig, eventueel een goedkope van marktplaats/kringloop etc. Eentje waarvan het niet erg is als er mee wordt gesmeten of vies wordt. Kun je ook nog gebruiken als je een keer naar het bos gaat ofzo.
Ik heb een keer m’n joolz meegenomen in een speciale hoes/koffer ervoor. Nou toen was die zoek op Heathrow. Ik ging bijna janken. Gelukkig gevonden, maar als je eens oplet en uit de raam kijkt van het vliegtuig zie je hoe erg gesmeten wordt met de koffers. Nadien altijd een buggy meegenomen. Wij hebben de Chico lite gehad. Kon helemaal plat. We hebben daar veel mee gevlogen.
Ja lijkt me vreselijk. Ik las laatst ook iemand wiens kinderwagen kwijt was en toen die terug was gevonden, was er iets afgebroken waardoor hij niet meer kon worden ingeklapt. Lijkt me ook gedoe! Ik ga eens kijken naar een paraplubuggy, misschien even testritjes maken ergens, mijn vriend is vrij lang
Heeft R. idd ook. Wilde vandaag de huisarts bellen, maar gisteren voor het eerst geen koorts gehad alleen een hangerig en huilerig moment (wel verhoging maar geen koorts meer). Opvang heeft vandaag ook niet gebeld, dus geen koorts gehad iig.
Hier steeds een random moment op de dag en dan dus echt koorts, rode wangen, hangen, niks goed. Ineens is het dan weer over en is er niks meer aan de hand. Heeft van ma tm za geduurd en gisteren dus nog wel hangerig en verhoging.
Dit doet mijn dochter ook! Denk ook ongeveer vanaf die leeftijd en nu met 8 maanden doet ze het nog wel eens. Ze doet dit ook vaak als ze moe is en het helpt haar ook met in slaap komen denk ik.
Heb wel het idee dat ze na een tijdje door had hoe hard ze kan krabben, want ze heeft er nu vrijwel nooit meer krassen van. Denk dat het een manier is om emoties/prikkels enigszins te reguleren oid?
Ik zou persoonlijk ook geen handschoenen aandoen want wat je zegt, het is juist belangrijk dat ze alles met de handen kunnen ontdekken. Dan heeft ze gauw genoeg door hoe hard ze kan krabben!
Dat had ik inderdaad ook gelezen, maar volgens mij gaat dan juist om de kinderwagens die het ruim in gaan bij de check-in / bagage drop-off. Daar wordt er echt mee gegooid en vallen ze ook van de ene op de andere band.
Voordeel van zo’n inklapbare buggy is dat je ‘m inlevert bij de gate of de trap ‘t vliegtuig in. Ik heb ‘m letterlijk 2x door een man opgepakt en rustig in ‘t ruim gezet zien worden. Er zit ook een hoes bij, die doe ik er wel omheen om krassen ofzo te voorkomen.
En oja. Als hij beschadigt is dien ik een claim in bij de maatschappij haha. Dat moeten ze vergoeden!
Gebruik de buggy ook voor dagjes weg / weekendjes weg in NL dus wilde wel echt een fijne hebben die hoog genoeg is voor ons en lekker rijdt.
@Duif - misschien ook handig voor jou om te lezen!
Ja bij annemerel toch? Die dure thule wagen
Heeft iemand ervaringen met draagdoek/dragen van kleine baby’s? (2kg);
Hier in de buurt zit maar 1 draag consulent, is zoiets het geld echt waard (€150 voor een consult) of is het met YouTube ook te doen?
Wat zijn de beste baby/dreumes sokjes? Ben fan van Bambino, maar ze hebben al een tijdje geen leuke kleuren vind ik … en hij heeft binnenkort denk ik de volgende maat nodig.
Welke vinden jullie fijn en blijven goed zitten?
Ik had de stretchy wrap deluxe van ByKay en mijn baby paste daar meteen al in na ontslag van het ziekenhuis (toen 2.1kg). Ik heb het knopen geleerd via YouTube en verder geen draagconsulent in huis gehad.
@Eilish fijn dat jullie binnenkort naar huis kunnen! Zal zeker spannend zijn maar jullie kunnen het. Je hebt toch erg keizersnede gehad? Gaat het goed? Misschien is bij klachten wel handig dat een deskundige meekijkt wat het beste bij je past en of je goed knoopt etc.
Niet met een doek maar wel met draagzakken. De hoppediz primeo en de pure baby cross and go. Allebei voor hele mini’s ook geschikt.
Ik ben toen voor deze draagzakken gegaan omdat mijn man het niet zag zitten met het knopen van een doek. Deze zijn super simpel in gebruik, goed te verstellen ook en dragen fijn.
MP denmark
Welk spul van La Roche Posay was ook al weer fijn bij baby’s/kleine kinderen met eczeemgevoelige huid?
Bam+boe heeft een prematuur doek!
Ik vind naast Bambino, sokjes van de Zeeman erg goed blijven zitten! Wel een specifiek soort: ze zitten per 4 verpakt, en hebben van die siliconen nopjes eronder met de tekst Little One. Je moet wel beetje zoeken naar leuke printjes, maar die zitten er zeker tussen!
Lipikar Baume! Heb dat ook gebruikt nav een tip hier en vind het echt fantastisch.
Deze hebben wij ook veel. Soms zijn ze hysterisch, maar blijven goed zitten en goede anti slip. Kind vind de printjes erop juist heel leuk.
Ik lees net op het AD dat ouderschapsverlof wordt verhoogd naar 70% en dat alle ouders met een kindje jonger dan 1 jaar hier gebruik van mogen maken. (Ook als je eerder al 5wkn tegen 70% heb gekregen)
Edit: het is toch anders volgens mij. Partners krijgen:
1 week 100% betaald
5 wkn 70% betaald (geboorteverlof)
En dan nog 9 wkn 70% betaald (ouderschapsverlof)
Toch?!