Nee nog niet eerder iets gegeven! Wat is leuk voor 1-jarige?
Ja, ik zou wel wat meenemen, als is het maar een paar sokjes oid. Ik zou even bij Kruidvat kijken, daar hebben ze altijd wel wat leuke en niet hele dure dingetjes voor baby’s en kinderen
Ik heb een dochter van ongeveer die leeftijd en ik zou blij worden van boekjes, kijk/voel boekjes of voorlees boekjes. Speelgoed heb je vaak al best veel. En iets lekkers meenemen is altijd goed!
Wij hebben een Trybike, zijn al eens een onderdeel kwijtgeraakt en ik was zo blij dat je binnen een paar dagen weer een nieuw onderdeel in huis had. Weet niet of dat bij Veloretti ook zo is. Ik las ook iets over roest, hier nog geen last van, fietsje staat wel binnen. Zoontje is inmiddels 3.5 en heeft zowel van de 2 als 3 wieler heel veel gebruik gemaakt!
Wij hebben het model met gespjes dus sowieso geen last van
Ik ben benieuwd of hier ook moeders zijn die kinderen hebben die continue blijven hoesten / altijd veel slijm produceren. Mijn baby’s zijn sinds de start op de opvang vrijwel non-stop aan het hoesten, maar er is nu eenmaal niet zoveel wat we kunnen doen (behalve af en aan xylo neusspray gebruiken). En meestal hebben ze er verder ook geen last van (behalve als ze echt verkouden zijn). Alleen op de opvang beginnen ze hier echt zooooo vaak over. Echt zo vaak als ik ze op haal, of berichtjes in de ouderapp: H. was wel weer echt heel erg aan het hoesten, het lijkt dan net alsof ze stikt.
En ik heb echt al vaak gezegd dat er niks is dat we eigenlijk kunnen doen, het hoort er nu gewoon een beetje bij, waarschijnlijk tot ze wat groter zijn…
Maar ik heb het idee dat ze daarom ook wat vaker temperaturen, of mij bellen dat ik ze moet ophalen. En dan ben ik thuis met ze en dan spelen ze gewoon, drinken ze gewoon, er is dan verder echt niks aan de hand…
Ik weet even niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan, want mijn boodschap lijkt dus niet aan te komen, dat het in principe niet zo erg is dat ze hoesten. Alleen als ze echt verder algeheel ziek lijken, hangerig en lethargisch worden, koorts krijgen, dan zijn ze echt ziek.
Ik denk dat de krappe bezetting op de opvang misschien ook wel hierin mee speelt. Dat als een kindje mogelijk ziek is, of even iets meer aandacht nodig heeft, dat ze dan meteen gaan bellen om ze op te halen.
Is er hier iemand die toevallig hetzelfde heeft mee gemaakt en misschien wat tips heeft? Ik weet namelijk niet of het zin heeft om mijn boodschap nog zo vaak te herhalen. Misschien als ik nog nadrukkelijk zeg dat de kinderarts en cb vinden dat ze verder helemaal in orde zijn…
Wellicht kun je bij de kinderarts of huisarts een medische brief laten opstellen over dat er sprake is van een chronische hoest. En dat dat niet gelijk staat aan een luchtweginfectie en dus niet besmettelijk is.
Heeft iemand nog tips voor leuke (en betaalbare) babykleding voor jongens? Ik vind dat er veel minder keuze is dan voor meisjes. Alles wat ik tot nu toe heb is beige/bruin, blauw of groen. Kleding met kleur vind ik ook al snel weer te blij ofzo, met een overdaad aan dinoprint.
Iemand nog leuke webshops voor betaalbare zwemkleding (voor meisjes) naast bekende Zara/H&M/HEMA? Ik zoek leuke badpakjes.
Next co uk
Ik heb een vrolijk badpakje bij WE gekocht via zalando.
Nooit gedacht dat ik voor mijn kind ook al bij WE kon kijken Thanks, inderdaad hele leuke!
Haha ik vond dit ook confronterend!
Thanks! We hadden in de kraamweek het inbakeren met een hydrofiel geprobeerd, maar dat wilde ze helemaal niet. Ik ga het toch maar weer eens proberen dan!
Ik ben voor Eid al-Fitr nog op zoek naar een cadeautje voor een kindje van bijna 2 jaar. Iemand tips voor leuk speelgoed voor die leeftijd?
En even los van de bovenstaande vraag, zijn er meiden die hele slechte kraamzorg hebben gehad en hoe hebben jullie dit achteraf opgelost met de kraamzorg?
Mijn kraamhulp heeft eigenlijk gewoon misbruik van mij gemaakt, zo voelt het achteraf althans. Ze heeft bijna niets gedaan, is veel minder uren geweest etc. Achteraf gezien is het borstvoeden ook mislukt, omdat ze me verkeerd geadviseerd heeft (gelijk bijvoeden, aanleggen komt later wel). Het besef van hoe slecht zij haar werk heeft gedaan, kwam pas veel later en nu hebben we vorige week (na 9 weken) een evaluatiegesprek gehad met haar leidinggevende en een collega. Als oplossing bieden ze aan om de collega die bij het gesprek was opnieuw bij me langs te laten komen en me te helpen waar nodig. Ik weet niet zo goed wat ik daar nu mee moet. Heeft iemand toevallig een soortgelijke situatie meegemaakt?
Of een stofzuiger, een mixer, keukenspullen etc. Zijn ook leuk om te geven.
Over dat kraamzorg: wat vervenend! Ik weet eerlijk gezegd niet wat zo’n extra hulp nu nog gaat doen of betekenen voor je., hebben ze erkend dat er fouten zijn gemaakt? Als je het wil doorzetten zou je misschien je verzekering op de hoogte kunnen stellen. Dan moeten ze dit wel intern goed aanpakken anders vervalt hun vergoeding, denk ik.
Dat van de verzekering is een hele goede, thanks! Hoewel ze aangaven dat ik de eerste was met een dergelijk verhaal, hebben ze het inderdaad wel gelijk erkend. Kon ook haast niet anders met die hele waslijst aan punten die ik helaas had.
Bedankt, wel goed om te weten! Misschien dan toch nog even wachten met die Aerosleep tot ze in een gewoon bedje gaat na een paar maanden.
Alhoewel een kruik gebruiken sowieso niet nodig zal zijn aangezien onze slaapkamer in de zomer gemakkelijk bijna 30 graden wordt.