Ook met die temperaturen zijn er babies die hun temperatuur niet goed zelf stabiel kunnen houden de eerste tijd en kruiken nodig hebben! Dus wel handig om in ieder geval de optie te hebben.
Zou idd wel zorgen dat je het in huis hebt. Onze K. kon het snel prima zelf, maar kindje van vrienden werd dezelfde maand geboren en de rest van de zomer was het erg heet of hittegolf. Zat K. in een romper met bloomer het nog warm te hebben, zat dat kindje in 3 lagen kleding, mutsje, wikkeldoek en dan eigenlijk nog aan de koude kant. Tis zo wisselend en hangt van zoveel af.
Mijn zoontje is van de hittegolf van 2016, slaapkamer op zuiden en die had zelf een kruik nodig om op temperatuur te blijven.
Mijn 2 jarige krijgt voor ied ul fitr een step en uitbreidingsset van de houten treinbaan.
@whosthatgirl Lastig hè dit soort dingen! Ik had bij aerosleep ook een beetje het gevoel dat het weer zoiets is wat probeert in te spelen op je moeder gevoel (“als je een goede moeder wilt zijn koop je toch zeker dit hele dure product?”). Ik wist van @Botsautobob dar het door de Kraamzorg werd afgeraden dus ik heb het daarom niet gekocht. Maar sta er nog geregeld mee in mijn handen ik de winkel
Ik zei van te voren ook: Ik ga me niets uit angst/schuldgevoel aan laten praten, maar die aerosleep komt er. Totdat ook ik hoorde dat het eerste wat elke kraamzorg doet, is die aerosleep uit het bedje sleuren. Plus ze lagen in het begin in de co-sleeper waar geen aerosleep in past.
Maar ik heb dus nu (weer) een buikslaper. Ze is groot en sterk genoeg om rationeel gerustgesteld te zijn, maar toch vind ik het wel (weer) spannend. Kan haar wel omdraaien naar haar rug, maar zelfs slapend rolt ze direct weer naar haar buik (of wordt boos wakker )
Wij zitten met ons dochtertje van 5 maanden op de camping in een camper. Opzich best luxe maar omdat het nog best fris is, zitten wij binnen als ze op bed ligt (streeftijd 8 uur haha, maar vandaag wat later ;)). Ze is best onrustig als ze ons hoort fluisteren/rommelen op de achtergrond maar kan niet echt een manier verzinnen om dat geluid te blokken. Het is natuurlijk een grote ruimte met alleen gordijnen. We hebben van die grote oordoppen maar dat vind ik zielig om mee te slapen hahaha. En nu zitten we dus maar samen stilletjes allebei ons eigen ding te doen. Hoe doen andere kampeerders dit?
Kan je white noise aanzetten? Dat overstemd een beetje jullie gepraat. Die van ons is een ervaren kampeerder en slaapt door alles heen (tenminste vorig jaar, we gaan het zien of dat dit jaar weer zo is)
Oohja slim! Dat gebruiken we nooit maar kunnen we wel eens testen!
Ik had niet verwacht dat dit een probleem zou zijn haha want ze is ongeveer geboren op de bouw en sliep dat altijd goed als we aan het klussen waren. Maar gister was ze echt vaak wakker/half wakker en dat vond ik dan ook weer zielig. Afijn, goeie tip!
Iemand ervaring met een kindje dat extreem vol dorst heeft? Het valt ons de laatste tijd op dat R. echt veel drinkt, maar het ook regelmatig echt wegkloekt alsof ze dagen niet heeft gedronken. Ze lijkt dan echt flinke dorst te hebben en kloekt dan zo in no time 2-3 bekers water naar binnen en dan moeten wij haar echt afremmen. Heb de afgelopen tijd al op meerdere momenten haar bloedsuikers gecheckt, want herken deze extreme dorst van mezelf van langdurig hoge bloedsuikers. Maar zowel nuchter als na een maaltijd of na bv 2 glazen appelsap zijn ze echt meer dan perfect.
Is dit een fase? Vind het zo lastig inschatten, ze is verder wel vrolijk enzo, maar ze kan ook spugen en tig keer per dag diarree hebben en gewoon vrolijk door het huist rennen dus vind dat bij haar een lastige maatstaaf en wil niet iets missen.
Plast ze ook meer dan anders? Moet ze vaak overgeven? Groeit ze verder goed? Ik ben geen kinderarts maar zou dan ook initieel geneigd zijn om te denken aan diabetes; maar als de suikers helemaal perfect zijn lijkt me dat toch wel gek. Zeker aangezien je zegt dat ze verder gewoon vrolijk is. Andere medische aandoeningen die dorst geven bij kinderen ken ik niet (maar nogmaals ik ben geen kinderarts); bij volwassenen geeft brandend maagzuur bijvoorbeeld nog wel eens het dorst gevoel maar dat is bij kinderen veeeel minder.
Heb jij type 1 of 2? meer mensen in de familie met diabetes? Zou ze het niet juist bij jou gezien kunnen hebben?
N heeft ook zo´n periode gehad dat ze de ene fles bijna met de andere wegspoelde, zoveel dronk ze. We hebben dat toen ook wel eens aangegeven bij de kinderarts maar die deed er niet veel mee. Na een tijdje (maar heeft wel echt even geduurd, ik denk zo’n 3 of 4 maanden) ging ze minder drinken en nu moet ik haar vaak juist aansporen om wat te drinken.
Ik heb type 1. Is verder niet erfelijk en kans dat zij het krijgen is ongeveer gelijk aan kans dat kinderen van moeders zonder type 1 het krijgen☺️ Ben op een aangetrouwde tante na ook echt de enige die iets in die richting heeft. We merken we geen verschil in eigenlijk, gewoon normaal.
Geen idee of het kopieergedrag is, ik denk het niet (ik drink eerder te weinig moet daar echt goed op letten), maar zal het eens vragen aan mijn man of ik ook zo drink.
Misschien is het een fase? Zoon zit daar nu in. Maar misschien toch meer aan het hand? Zou langs de arts gaan en boekje meenemen van hoeveel ze precies drinkt op een dag en beetje idee hoevaak ze plast.
Waar drinkt ze uit? Gewoon een glas /beker? Of iets met tuitje/rietje etc?
Heb zelf trouwens altijd veel dorst als de luchtvochtigheid in huis laag is. Dat is het bij ons op het moment ook.
Goeie om het even bij te houden idd. Wilde sowieso volgende week even overleggen, maar wel handig dan. Ga het morgen ff bijhouden.
@coffeebreaks meestal uit een normaal glas of 360gr beker naar ook wel met een rietje. Maakt voor de snelheid waarmee ze het weggewerkt krijgt weinig verschil.
Ik heb geen tips, maar herken het van mezelf, ook van kinds af aan. Ik herken lichamelijke prikkels, zoals dorst, niet heel goed, dus pas wanneer ik drink voel ik mijn enorme dorst en gooi er dan meestal in één keer meerdere glazen drinken in een paar seconden in. Kou en warmte en bijvoorbeeld of ik moest plassen of poepen herkende ik ook niet zo. Heeft ze bijv. wel duidelijk honger?
Ja honger geeft ze heel goed en duidelijk aan. Poepen herkent ze ook steeds beter wanneer ze moet, zegt ze vaak al poepoe! voor ze het gaat doen. Drinken geeft ze wel zelf minder goed aan, dus dat is iets waar we wel op kunnen letten nog. Voor K. had ik op deze leeftijd volgens mij vaak ook gewoon een beker met water op tafel staan maar daar zijn we mee gestopt omdat R. hem door het hele huis sleepte (niet erg) en er zo lomp mee doet tijdens het spelen dat er vervolgens overal water ligt
Ik ben benieuwd naar hoe jullie ervaringen zijn bij babies die corona hebben gehad. Onze zoon was 5 maanden en toen kreeg hij het. Op dit moment hoest hij nog steeds veel en ben benieuwd of andere babies dit ook hebben?
Edit: hij is nu ruim 7 maanden