Tips, ervaringen & aanraders #6

Knutselmiddag. De klei gaan we een andere x verven als het droog is.

22 likes

Ik reageer nog even op mezelf want het is zowaar zo ver: ze poept op de wc :clap:
Ze gaf opeens een paar dagen geleden aan wel met luier op de wc te willen zitten dus dat hebben we uiteraard enorm toegejuicht. De dag erna voorgesteld om een gat in de luier te knippen, dat was ook ok en de dag erna een nog veel groter gat. En toen zei ze ‘ik kan morgen wel zonder luier’, en zo geschiedde.
Nadeel is wel dat we nu bij elke poep moeten komen kijken want ze is reuzetrots haha

25 likes

Als jullie baby ‘s nachts drinkt, verschonen jullie dan ook altijd?

Wij doen het altijd wel maar we hebben het idee dat ze daardoor moeilijker in slaap komt omdat ze wakkerder is.
We doen altijd verschonen en daarna drinken.

Ze heeft altijd een geplast als we haar verschonen en vaak een “natte scheet”. Geen echte poepluier maar gewoon wat viezig.

Wij verschoonden alleen bij poep, niemand wordt blij van in je halfslaap uitgekleed worden en een schone luier krijgen

2 likes

Welke luier gebruikte jij? Want hier lekt hij echt door anders.

1 like

In het begin zeker niet bij elke luier. Maar nu ze bv 1x of 2x in de nacht wakker wordt heeft ze echt een volle luier. Niemand slaapt toch lekker met een natte onderbroek zeg maar. We verschonen haar in de slaapkamer met minimaal wat licht van de andere kamer. Zo word ze niet echt wakker alleen voor het drinken.

2 likes

Kruidvat huismerk en dan de plus-lijn! Ik bedenk me nu wel dat ik het heb over vanaf 6 maanden ofzo, ik weet niet hoe oud jouw kindje is.
Deden het in het hele begin ook met licht aan op de gang en dan de deur op een kier.

Dankjewel voor de tip! Ik ga die morgen halen om te proberen.

1 like

De eerste twee / drie maanden wel. Daarna ermee gestopt en dat was wel een uitkomst, iedereen kon veel sneller verder slapen :sweat_smile:
Uit de co-sleeper, aanleggen, wegsoezen tijdens het drinken, snel boertje, terugleggen eeeeeen iedereen sliep weer verder :+1:

2 likes

Die van mij heeft het met 2 maanden gehad. Hier geen last van een hoest of andere klachten. Zou het kunnen dat je kindje in de tussentijd nog andere virussen heedt gehad? Er gaat zoveel rond. Anders zou ik even advies vragen aan de huisarts. Zoveel moeten hoesten is echt niet fijn.

Nog even een vraag van mij. Wie heeft een goede tip voor een 4-seizoenen slaapzak voor een baby van 5 maanden? Ik had een leuke van Jollein gevonden, maar die schijnt hele slechte ritsen te hebben :frowning_face:

1 like

Wij vinden de 4 seizoenen slaapzak van Noppies heel erg fijn:

3 likes

Ik zou een natte scheet wel verschonen. En als het echt alleen plas is gewoon een keertje overslaan, dan merk je vanzelf of ze daar last van heeft.

3 likes

Die ziet er fijn uit!

1 like

Onze baby’s waren 3.5 maand toen ze corona kregen. En ze hebben lange tijd echt veel gehoest. Al vind ik dat het inmiddels (4 maanden later) wel echt veeeeel minder is geworden en bijna weg is.
H. rochelt wel nog altijd maar hoest voornamelijk als ze wakker wordt uit haar slaap, of tijdens het eten (klinkt als een vieze copd hoest :sweat_smile:). En L. hoest nu echt minimaal.
Ze pikken ook elk virus op dat er rond gaat. En de luchtwegen zijn gewoon nog klein dus dat raakt sneller geĂŻrriteerd.

1 like

Ik heb de 4-seizoenen van Jollein en geen problemen met de ritsen. Ben er heel blij mee! Heb er twee en ze doen het allebei nog goed en blijven heel mooi na al het wassen.

1 like

Het ging mij om deze slaapzak. Heb je die of een andere? Ik wil er wel graag 1 met meerdere lagen die je kunt combineren.

Puckababy!

4 likes

Wow daar kunnen ze tot 2.5 jaar in :open_mouth:

1 like

Ik heb deze slaapzak gebruikt en geen last gehad van de ritsen, het werkte gewoon prima.

2 likes

Ja hoor maar is wel afhankelijk van hoe groot je kindje is. Er staat wel van 6 mnd tot 2,5 jaar.

1 like