Ik heb deze:
Hij lijkt bijna hetzelfde als de jouwe. Alleen heeft die binnen slaapzak bij mij geen drukknopen. Ik rits ‘m erin vast.
Ik heb deze:
Hij lijkt bijna hetzelfde als de jouwe. Alleen heeft die binnen slaapzak bij mij geen drukknopen. Ik rits ‘m erin vast.
Thanks! Die groene staat er idd onder bij de verschillende kleuren.
Iemand nog tips om je kindje zelfstandig(er) te laten spelen? Mijn dochter is al bijna 2 dus ik heb een beetje het idee dat het onze schuld is dat ze dit totaal niet kan maar het wordt eigenlijk steeds vervelender, vooral omdat ik ontzettend moe ben de laatste tijd. Ik kan niet op de bank zitten, altijd moet ik ‘mee’ of bij haar op de grond zitten, overal bij helpen en mee naartoe lopen. Als ik dat niet doe of zeg dat dat even niet kan, gaat ze gillen en huilen en zichzelf op de grond gooien, aan me hangen en trekken. Ik hoor in mijn omgeving wel eens over kinderen van haar leeftijd die goed zelf kunnen spelen en daar ben ik stiekem wel jaloers op.
Iemand nog een tip hoe je alle spuug tussen de kinderstoel vandaan kan poetsen? L heeft net in de auto zichzelf en de stoel ondergespuugd en ik vraag me af of ik alle stukjes er nog tussenuit krijg
@anon37686689 Hier ook wel een beetje herkenbaar hoor. L wil thuis bijna niet alleen spelen… Wat ik soms doe is even meespelen om dr op gang te krijgen en dan langzaam uit het spel gaan. Soms zeg ik ook “Nee, mama leest nu even een boek en L gaat alleen spelen”. Werkt niet vaak maar probeer het wel aan te geven. En als ik het echt niet trek maar even de iPad . Op de opvang kan ze dus wel heerlijk spelen… Is toch een beetje de beschikbaarheid ofzo?
Wat ik wil zeggen; ik herken het en ik snap je!
Onze dochter kon dat op die leeftijd ook nog niet en ik vond dat toen ook best lastig. Maar geleidelijk aan is ze dat toch steeds gaan doen en nu kan ze dat al een tijd heel goed. Het is denk ik ook een beetje de leeftijd. Al heb je daar nu niet zo veel aan natuurlijk…
Wij willen graag een bakfiets. Nu wonen we in Zeeland en daar heb je niet zoveel aanbieders. Er zit hier bijvoorbeeld geen babboe dealer. Wel urban arrow en bakfiets.nl alleen die laatste heeft problemen met leveren, verwachting oktober 2022. Dan zouden we er deze zomer dus geen gebruik van kunnen maken wat ik wel graag wil.
We hebben de urban arrow getest en reed natuurlijk mega lekker. Maar de prijs is nog wel een dingetje. Kan een deel via fietsenplan vergoed krijgen en bij de fietsenwinkel kregen we sowieso de regenkap er gratis bij.
Voor degene met een urban arrow: vinden jullie het waard?
Ik heb nu op m’n vrije dagen met kids geen auto en hoop zo wat meer met ze op pad te kunnen, naar strand, kinderboerderij enz.
Kom ik weer hoor, maar kijk even naar de Dolly bakfiets! Iets minder ‘slick’ dan de Urban Arrow maar top levertijden en echt goede service.
(Ik moet die lui eens gaan mailen dat ik ondertussen wel een influencer-fee wil hebben )
Oh en ja ik vind het echt wat toevoegen als je maar 1 auto hebt. Onze jongste is nog vrij jong, maar het onderstel van de kinderwagen kan er (met een beetje proppen en 2 wielen eraf) ook erin als ze in de MaxiCosi zit. Dus dan kun je ook ergens heen en vervolgens de Maxi-Cosi op het onderstel klikken. De oudste gaat dan in een stoeltje achterop. Heel handig als je ergens wil rondwandelen zoals laatst bij Koningsdag.
Hoewel ze ook allebei in de bak kunnen en dsn de jongste in de draagzak
Heb jij een Dolly? Ziet er wel mooi uit alleen qua prijs beetje zelfde segment als urban arrow zie ik. En deze wordt dus niet in mijn woonplaats verkocht. Vind ik dan wel een nadeel ivm onderhoud enzo.
Jazeker (heb net mijn post ge-edit). Maar de Dolly is toch alleen online verkoop? Of komen ze bij jullie niet aan huis voor een proefrit/onderhoud?
Op het oog is hij even duur als de UA, maar die is eigenlijk nog duurder omdat je voor vanalles en nog wat moet bijbetalen. Ik bedoel, je geeft 5-6k uit en dan moet je óók nog je bagagedrager erbij kopen?
De Dolly heeft gelijk een hele krachtige accu en schijfremmen, zonder bijkomende kosten. Plus het onderhoud aan huis is zo fijn. Ik hoorde ook dat veel fietsenmaker bakfietsen niet willen doen omdat ze zoveel plek innemen op de zaak…
Heeft iemand ervaring met dit boek? Mijn kind is bijna 1,5 jaar en ik merk dat we steeds vaker in situaties terecht komen waarin ik afvraag hoe we het beste kunnen handelen als ouder. Ben op zoek naar een boek met praktische voorbeelden en tips. Mocht iemand een aanrader hebben hoor ik het graag!
Wij hebben heel erg getwijfeld tussen de urban arrow en de lovens. Uiteindelijk zijn we voor de laatste gegaan maar volgens de verkoper waren het beide hele goede bakfietsen. De prijs hield mij eerst tegen maar hij is het zo waard! We pakken veel minder de auto en het is zo gezellig samen op de bakfiets. Ik vind de accesoires wel heel duur. Huif kregen wij erbij maar de maxi cosi drager was bijvoorbeeld ook €150, nog duurder dan de maxi cosi zelf .
Ja we hebben hier in de stad dan wel een fietsenwinkel die urban arrow en bakfiets.nl verkoopt dus dan vind ik dat wel prettig met je onderhoud. Maar misschien ook maar eens een afspraak voor een testrit op de Dolly maken. Maar bij Dolly moet je toch ook je bagagedrager enz erbij kopen? Wel een nadeel dat al die accessoires ook nog zo duur zijn.
De bagagedrager zit er gewoon bij. De regenhuif kregen we gratis bij een actie (en een jaar gratis verzekering ) maar die gebruiken wij vrij weinig nu we nog de Maxicosi gebruiken.
De Maxicosi houder is het enige wat we extra moesten kopen, en die is helaas wel vrij prijzig. Dat is dan wel een voordeel van de UA, Marktplaats staat vol met de accessoires
Ja de regenhuif zoden wij ook gratis krijgen. Op de site van Dolly staat de bagagedrager wel als accessoire, maar dat is misschien een andere bagagedrager dan.
Hoe doen jullie dat als je samen met je partner op pad gaat? Wij hebben geen elektrische gewone fiets, trapt degene die niet op de bakfiets zit zich dan verloren? @Ketel
Nee je hebt gelijk over de bagagedrager. Dat is dan recent want wij hebben 'm in december gekocht. Vind ik echt wel matig hoor, dat je op zo’n prijzig product het er nog bij moet kopen.
Maar ik denk dat er sowieso een nieuwer model frame is, want bij ons zit de accu nog in de bagagedrager verwerkt, op de modellen op de site zie ik niet waar ze de accu nu weggewerkt hebben
(Misschien verklaart dat de ‘actie’ destijds, dat ze nog van wat oude type frames af moesten. Anyway, ik ben er nog steeds superblij mee )
Ik heb in mijn omgeving al veel positieve dingen gehoord over Mild Ouderschap van Nina Mouton. Zelf nog niet gelezen want kind nog niet geboren, maar ik volg haar wel al heel lang op Instagram.
Ik durf wel niet te zeggen of het boek echt praktische voorbeelden bevat.
Niet wat je wil horen maar duurde bij mijn zoontje echt bijna wel tot 3/4 jaar, waarvan het buiten bij zandbak ofzo al wel wat beter ging. Ook intens jaloers op makkelijk zelf spelende kindjes altijd, hij heeft nog steeds niet dat ie zich echt elke dag een tijd kan vermaken, hoewel de basisschool en wat leren lezen wel helpt (hem met een stapel boeken neerzetten doet soms wonderen om zelf spelen te prikkelen).
M. is bijna 6 maanden en krijgt nog 5 flessen van 180+6.
Nu krijgt ze ook 2x per dag groente en fruit.
Ik wil inmiddels wel een fles er af hebben. Ben bang dat ze wel heel veel krijgt zo. Maar weet niet hoe ik het aan moet pakken. Schema van ons ziet er zo uit.
6.00 fles (dit is doordeweeks omdat we niet later kunnen ivm werk.
10.00 fles + fruit
14.00 fles
17.30 groente
18.00 fles + naar bed rond half 7. Langer rekken lukt niet ze is dan moe.
01.30 fles (we proberen deze al naar voren te halen)
Willen jullie eens meedenken? Alle tips zijn welkom
Wat gebeurt er als je om 10.00 alleen fruit geeft en bv een klein papje erbij?
Het is wel echt geluk hebben ook hoor. Hier hetzzelfde en S is bijna 3