Tips, ervaringen & aanraders #6

Thanks voor de tip voor het Hema picknickkleed! Gelijk besteld net :ok_hand:t3:

2 likes

Je zou ook een stokke pram pack kunnen huren. Dat hebben wij gedaan. Dan is je wagen goed beschermd en er zijn gewoon mensen die op marktplaats zo’n ding te huur aanbieden. Wij hebben toen geloof ik €25 voor een week betaald.

Twijfel een beetje of ik genoeg uitdagend speelgoed heb voor m’n anderhalfjarige. Ik wil het liefst zo min mogelijk want geld/ruimte/milieu, maar wel genoeg dat hij zich niet gaat vervelen en straks alleen maar tv wil kijken. Wat hebben jullie of wat zijn de echt niet te missen tips?

Ik erger me zo nodeloos aan het woord ‘modderkeuken’, haha. Slaat helemaal nergens op, maar ik vind het zó’n stom woord. Komt denk ik vooral omdat ik er alleen foto’s van zie die er perfect gestyled uitzien, zonder spatje modder :sweat_smile:

Tot zover mijn frustratie over helemaal niks.

9 likes

Heeft er iemand een meegroei autostoel? We hebben een maxi cosi Titan meegroeistoel gekocht, maar de riempjes zijn belachelijk kort en ik wil m’n kind van 2,5 jaar nog niet alleen vastzetten met een gordel. Dus we zijn weer op zoek naar iets anders, deze stoel gaat terug.

Ik wil een ‘skwish’ rammelaar kopen voor onze baby. Nu heb je die bekende van Manhattan, die is voor 0+ maanden (zie doosje).

Maar ik heb nu eigenlijk een andere op het oog:

Maar bij deze staat 1+ (jaar?). Dit is toch hetzelfde idee? Kan ik dit ook al aan een baby van een paar maanden geven?

1 like

Ik weet wel dat die skwish heeeeel flexibel is! En goed gemaakt dus misschien dat het daarom 0+ is

1 like

Dank je @Spaties en @Ovenschaal, dan ga ik toch voor de versie van Manhattan Toy :smiling_face:

Haha, ja!!

4 likes

Een watertafel of keukentje lijkt me ook leuk, ziet er altijd zo gezellig uit!

Zijn er hier mensen met een zwembad of grote vijver in de tuin? Vorige zomer hadden we niks afgezet ofzo want toen was onze baby net geboren :joy: maar ben nu aan het kijken hoe je het een beetje veilig kan maken, dacht zelf een hek en iets van water alarm? Iemand ervaring? :grin:

Wij hebben van de vijver een zandbak gemaakt haha. Toen mijn schoonouders hier vorig jaar nog woonden hadden ze een rooster erin gedaan, maar vond dat niet veilig genoeg. Rooster zweefde wel net iets boven het water, maar kinderen gingen erop en zag het al gebeuren dat er toch een keer een kind zou vallen met gezicht naar beneden toe en zo toch zou verdrinken ofzo. Kinderen spelen ook in de tuin terwijl wij binnen zijn en dan heb je er wel zicht op, maar toch minder dan wanneer je er constant bij bent dus willen het risico niet lopen.

Mijn vader woont aan het water en toen mijn zusje jonger was heeft hij het tuingedeelte met een hekwerk afgescheiden en dan traphekjes bij de 2 paden naar de steiger toe. Zou denk ik zelf ook voor een hek oid. gaan waar niet over heen geklommen kan worden (dus geen horizontale balken of zo’n gaashek) en eventuele een poortje wat je op slot doet of met zo’n kinderknop erop.

1 like

Jaaa die ken ik haha, mijn vader woont daar vlakbij (echt op loopafstand zelfs voor K.) dus ben daar in mijn jeugd veel geweest :slight_smile: alleen op de een of andere manier is het er nog niet van gekomen er heen te gaan, hij was steeds dicht als wij er in het weekend waren. Mn vader heeft het al maanden over ja we moeten een foto van ze maken in dat treintje, net als van jullie vroeger :stuck_out_tongue:
Linneaushof staat ook hoog op de lijst voor deze zomer. Ben daar echt al jaaaaren niet geweest, maar denk dat K. dat nu ook wel erg leuk vindt. Wel even mn tienerzusje regelen om mee te gaan want is voor mij met mn dikke buik geen succes straks haha.

En ook Sprookjeswonderland trouwens! Denk dat we er maar een complete week van moeten maken dus haha.

2 likes

Ja denk dat een klein gedeelte daarvan meer dan genoeg is haha. Vooral het waterspeeltuingedeelte zullen ze nu allebei wel geweldig vinden! Zie nu trouwens want Linneaushof tegenwoordig kost aan toegang, nondeknetter dacht dat Hemelrijk duur was (als je daar een familieabo aanschaft heb je dat bij de 2e of 3e keer afhankelijk van het seizoen er al uit namelijk). Maar dit is nog duurder (oke ook wel wat groter qua speeltuin dan Hemelrijk).

Ohja en de trampolines natuurlijk, want die hebben we thuis niet (wel dus haha, maar toch is K. altijd overal op de trampoline te vinden).

Onze buren hadden een hoog hekje erom heen. Ik snapte het niet, pas toen ik de klein kinderen zag viel het kwartje.

Mijn pa heeft alleen een net (maar dat is niet eens speciaal voor kinderen maar voor eenden) erover. Ik vind het nog niks. Daar mogen ze niet alleen de tuin in.

Nieuwe huis heeft ook vijvertje en die gaat als eerste drooggelegd worden.

1 like

Volgens mijn vriend kan onze dochter wel gewoon veilig in de Maxi Cosi Titan met de normale gordel ipv de 5 punts gordel. Maar ik kan nergens vinden of dat al wel veilig is. Weet iemand dit? Hij wil dit stoeltje houden, en dan gebruiken met de 3 punts gordel. Ik heb er nu niet zo’n goed gevoel bij, maar een betere optie heb ik ook niet…

Als de gordel ter hoogte vd schouder zit en dus niet een stuk hoger kan dit inderdaad veilig. K. zit sinds een paar weken ook in de gewone gordel omdat ze te lang werd voor de axxisfix en dat is wat ze mij in de winkel uitlegde. Ze wordt in juli 3.

1 like

Ze is tussen de 13-15 kg en wordt eind september 3 jaar. Vandaar dat ik ook een meegegroei stoel wilde, want een stoeltje kopen die nog maar een jaar mee gaat is zonde van het geld. Ik vind het maar lastig hoor, voelt gewoon zo vroeg om al naar de 3 punts gordel te schakelen.

We hebben eerst de Maxi Cosi Tobi steeds overgezet tussen onze auto’s, maar ivm met m’n nieuwe baan kan dat nu niet meer.

M’n ouders hadden een vijver, maar zodra m’n schoonzus meldde dat ze zwanger was, hebben ze die vijver dichtgegooid.

1 like

Ja dat zou wel moeten. Maar volgens m’n vriend is het veel te krap. En las daar dus heel veel klachten over. Natuurlijk pas na we de stoel hadden besteld :see_no_evil:

& @Lichtknopje Dankjewel! Lees online ook veel roosters en netten maar zou dat zelf echt niet veilig genoeg vinden. Hier is het een zwembad dus willen het wel blijven gebruiken, een vijver had ik ook gewoon dichtgegooid :rofl:

2 likes