Tips, ervaringen & aanraders #6

Wehkamp? Die hebben in ieder geval leuke peuterdekbedden voor niet al te duur.

1 like

Lastige maat ook! Volgens mij is een peuterbedje 70/150?

En zelf maken?

Ah zie nu dat het een meegroeibed is. Zouden hoeslakens voor peuterbedden niet gewoon passen, als je van die elastische hebt?

Of de witte van Ikea met textiel verf een ander keurtje geven?

@Zeezout

2 likes

Wat is jullie ervaring met een voetenzak voor in maxicosi enz? Handig of niet?

Ik vond het wel handig, geen gewurm met zo’n jasje aandoen beentjes ook meteen warm

4 likes

Ik vond het juist overbodig, deed gewoon een jasje aan en een dekentje over haar heen :joy: smaken verschillen dus haha @Sia. Je kunt ook beginnen zonder en later nog afschaffen als je het mist.

Trouwens, bedenk me nu dat ik later wel een voetenzak had, toen was ze een maand of 9/10, ze kon al zitten in de kinderwagen en toen werd het winter en koud! Deze zak zat bij de wagen maar paste niet in de maxi cosi, en vond dekentjes in het begin echt prima (makkelijk ook om het dekentje eraf te halen als je in een warme auto zit).
Als je er eentje hebt die vanaf maxi Cosi tot kinderwagen meegaat, kan ik me wel voorstellen dat je er eentje koopt.

2 likes

Goede tip thnx!

2 likes

Dekentjes werden hier altijd afgetrapt. En jasje aan doen vonden 2 van de 3 echt verschrikkelijk

Vond ik heel handig! Baby geboren in oktober. Als je een zomer baby hebt zou ik het niet kopen.

5 likes

Wij deden de baby in de winter altijd zo’n skipakje aan. Ook lekker warm :slight_smile:

Totally missed this memo (van de winterjas). :cold_sweat:
Voel me echt dom nu.

2 likes

Ja dat is eigenlijk ook wel stom he. Hoezo verteld de kraamhulp of het cb dit niet?

5 likes

Ik had 3 setjes mee.

2 maat 50 (een normale en een iets groter vallende) en 1 maat 56.

Uiteindelijk bleek ze 1kg groter dan geschat en paste ze alleen in maat 56. En m’n bevalling eindigde in een keizersnede (2 nachten blijven) en ze had na 3 uurtjes het eerste pakje alweer vies dus m’n vriend kon alsnog naar huis om nieuwe kleren op halen. Wat ik ook niet erg fijn vond want ik voelde me toen erg alleen omdat ik zelf niet uit bed kon als de baby huilde.

En het jasje in maat 56 heeft ze niet aangehad. Die paste ook niet. :sweat_smile: Dus ik was heel erg blij met mijn voetenzak van Jollein.

2 likes

Je zit zelf ook niet veilig in de gordel met een dikke jas aan. Maar dat wordt inderdaad bijna nergens verteld

1 like

Nou ik dus ook. Mijn oudste is middenin de winter geboren dus was wel handig geweest. Nr.2 is afgelopen december geboren en toen vertelden de kraamhulp dit en toen hoorde ik het voor het eerst

1 like

Snap dat je het misschien niet leest maar het staat wel letterlijk in de handleiding van de maxi cosi, :rofl: denk bij andere stoeltjes dan ook wel?

5 likes

Wie heeft er goede tips voor petjes voor kleuters (circa 3 jaar). Had vorige keer een leuke van Zeeman (1 tot 2 jaar) maar die past niet meer.

In tegenstelling tot de huidige trends houd ik niet van saaie beige-tinten, maar liever ook geen cartoon-hysterie :slight_smile:

1 like

H&M? Daar ben ik vorig jaar voor K. goed geslaagd qua petten, ze was foen 2 maar heeft een groot hoofd en droeg bv toen ze 1,5 was al mutsen in maat 3-4jr.

Name it heeft ook hele leuk! En H&M inderdaad. Heb bij beide winkels geen petjes maar hoedjes gekocht, voor mijn zoon zo’n vissers hoedje, vind ik zo leuk!!

Lassig of liewood?

1 like