Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik had rompertjes, mutsjes en pakjes in verschillende maten. En een jasje. Maar ik beviel ook in november. Die verschillende maten is wel een aanrader want m’n baby paste wel in het geboortepakje maar ik had 1 romper in maat 44 en die paste het beste. Ook het mutsje dat ik voor bij het geboortepakje had paste niet (groot hoofd) dus gelukkig had ik nog een ander mutsje mee.

1 like

Je weet natuurlijk niet van te voren of er complicaties optreden en je langer moet blijven. Uiteraard kan evt je partner op en neer, maar uit eigen ervaring had ik m’n partner liever 24/7 om me heen.

Zou rompers in verschillende maten nemen. Onze baby paste meteen in maat 50/56 want ze was vrij lang. En een dekentje mee voor over de maxi cosi. Ook al beval je in de zomer weg baby kan niet zo goed z’n temperatuur reguleren.

Ja precies, ik heb inderdaad verschillende maten geboortepakjes. Maar dan ook nog broekjes en shirtjes leek me wat veel… Maar goed dat je dat zegt van het mutsje! Daar zal ik even op letten.

1 like

Tip voor dames die misschien nog een cadeautje voor oma’s willen maken voor morgen: met droogklei van de action en wat droogbloemen:

27 likes

Ja, hier ook. Washandje hielp nog toen hij net 2 jaar en wat braver was. Nu is het gewoon maar doen met forever keihard krijsen erbij

1 like

Ik heb op een jasje na zelfs 3 outfits :’). Wel alles in maat 50, maar 1 valt wijd en een ander smal volgens mij. En anders doen ze maar wat mix en match ermee.
Vond wel dat het de vluchtkoffer goed vol maakte meteen. Sowieso vind ik dat er een hoop mee moet naar dat ziekenhuis terwijl ik dacht dat ik het nog bescheiden hield.

2 likes

Hahah ja dat laatste heb ik dus ook :smile:

2 likes

Ik had gewoon 1 outfit (romper, broek, shirt etc) in 50 en 56. Thuis had ik wel vanalles klaar liggen mocht ik moeten blijven dan hadden mijn ouders dat meegenomen.

2 likes

Iemand nog tips voor matrashoeslakens van 80x130 (Ikea meegroei peutermatras)? Ikea heeft alleen heel standaard wit/roze/blauw en die vind ik niet zo heel mooi, maar op maat laten maken is ook weer heel erg duur zag ik (30/45€). Op marktplaats heb ik 1 terra kleurige gevonden en dat is het…. Op Vinted en FB ook niets.

Wehkamp? Die hebben in ieder geval leuke peuterdekbedden voor niet al te duur.

1 like

Lastige maat ook! Volgens mij is een peuterbedje 70/150?

En zelf maken?

Ah zie nu dat het een meegroeibed is. Zouden hoeslakens voor peuterbedden niet gewoon passen, als je van die elastische hebt?

Of de witte van Ikea met textiel verf een ander keurtje geven?

@Zeezout

2 likes

Wat is jullie ervaring met een voetenzak voor in maxicosi enz? Handig of niet?

Ik vond het wel handig, geen gewurm met zo’n jasje aandoen beentjes ook meteen warm

4 likes

Ik vond het juist overbodig, deed gewoon een jasje aan en een dekentje over haar heen :joy: smaken verschillen dus haha @Sia. Je kunt ook beginnen zonder en later nog afschaffen als je het mist.

Trouwens, bedenk me nu dat ik later wel een voetenzak had, toen was ze een maand of 9/10, ze kon al zitten in de kinderwagen en toen werd het winter en koud! Deze zak zat bij de wagen maar paste niet in de maxi cosi, en vond dekentjes in het begin echt prima (makkelijk ook om het dekentje eraf te halen als je in een warme auto zit).
Als je er eentje hebt die vanaf maxi Cosi tot kinderwagen meegaat, kan ik me wel voorstellen dat je er eentje koopt.

2 likes

Goede tip thnx!

2 likes

Dekentjes werden hier altijd afgetrapt. En jasje aan doen vonden 2 van de 3 echt verschrikkelijk

Vond ik heel handig! Baby geboren in oktober. Als je een zomer baby hebt zou ik het niet kopen.

5 likes

Wij deden de baby in de winter altijd zo’n skipakje aan. Ook lekker warm :slight_smile:

Totally missed this memo (van de winterjas). :cold_sweat:
Voel me echt dom nu.

2 likes