Tips, ervaringen & aanraders #6

Thermoskan met warm water mag mee douane meenemen voor babyvoeding!

Edit: welke maatschappij vlieg je mee? Sommigen zeggen dat je naast buggy nog handbagage voor baby mag nemen, maar niet allemaal…

Verder vond ik draagzak ook chill om mee te nemen, zeker op het vliegveld. Heb je beetje je handen vrij en onze baby’s slapen het lekkerst in een draagzak (ipv wagen).
Verder zou ik wat vermaak dingen meenemen, afhankelijk van de leeftijd. Vooral niet te kleine meuk die op de grond valt en kwijt raakt, maar paar grote dingen en misschien een boekje

1 like

Wat voor iets zoek je?

1 like

Ik denk dat dat heel leuk is! Mijn dochter wordt zondag 2 jaar en voor haar hebben we het ook op het lijstje staan.
Bij mijn ouders heeft ze een watertafel en daar speelt ze echt veel mee. Deze:

4 likes

Oh ja die is het ook gewoon!! Mijn moeder had hem inderdaad bij Action gekocht maar ik zocht even snel een look-a-like. Scheelt echt veel geld joh.

1 like

Ah dank voor jullie antwoorden @Ketel, @Suikerklontje @anon37686689 dan bestel ik 'm gewoon! Volgens mij is het voor volwassenen ook leuk om samen mee te spelen en hij pikt het vast snel op! Ik zal wel even kijken naar eentje met niet teveel ingewikkelde elementen zodat hij ook zelf makkelijk met de bootjes rond kan varen.

En Ketel dan is het voor haar volgende verjaardag toch alsnog een heel leuk cadeau! Ik scheel vijf jaar met mijn broertje dus wij moeten ook al groter geweest zijn toen we er zoveel mee hebben gespeeld!

Neverland, zo’n watertafel is inderdaad ook leuk! Zal eens rondkijken wat er hier te bestellen is. En alvast gefeliciteerd met je dochter voor zondag! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

@anon37686689 ik ging een plaatje zoeken vd waterkoffer die wij hebben van action (hadden ze dit voorjaar weer, volgens mij ieder jaar) en zag dat ze ze ook bij bol hebben voor 46€ idd… bij action 19 :sweat_smile: en echt 1-op-1 dezelfde.

@Alocasia zou eventueel ff checken of ze niet al zoiets hebben.
Of als ze het wel al hebben welk merk dan, want die baan die jij deelde zijn die sets onderling uitwisselbaar/uitbreidbaar dus dan zou het aan mooie uitbreiding kunnen zijn. Maar zonde als je zoiets geeft en ze hebben net een ander merk en het past niet op elkaar.

4 likes

Oeh dankjewel dames, ik ga die zand/watertafel vanmiddag eens halen bij de action :raising_hand_woman:t3:

2 likes

Ik vroeg gelijk bij binnenkomst in het vliegtuig aan de staf warm water. Als het goed is mag je eerder instappen in het vliegtuig met een baby, en (op de vluchten die ik heb meegemaakt iig) zijn ze super behulpzaam en is dat echt geen probleem. Kan ook als je al zit en de crew langsloopt natuurlijk, maar vraag het wel op tijd, want op een gegeven moment moeten zij ook zitten en gordel om.

2 likes

Pfff ik moet even m’n ei kwijt … m’n oudste dochter is 2,5 en zit midden in een hele pittige peuterpuberteit. Ze wil niets zelf doen, niet zelf spelen en geeft hele grote monden, schreeuwt en slaat :sweat: we hebben pas ook nog een baby gehad dus het is op dit moment helemaal drama hier. Ik verlies soms echt m’n geduld en doe dan lelijk terug … ik probeer het natuurlijk niet te doen, maar soms lukt het me niet meer om geduld op te brengen. :weary::weary: hopelijk gaat deze fase snel voorbij!

Ze gaat volgende week naar de peuterspeelzaal dus hopelijk kan ze daar haar energie kwijt en leren hoe ze goed moet luisteren.

Pfff … ik wist niet dat ik het zo moeilijk zou vinden :weary:

Vervelend! Omdat jullie pas een tweede kindje hebben gehad vraag ik het toch even: geven jullie je oudste dochter ook nog 1 op 1 aandacht? Is natuurlijk ook een moeilijke verandering voor haar nu, en denkt ze wellicht dat negatieve aandacht de enige aandacht is die ze kan krijgen.

Thanks voor je reactie! Ik denk dat er idd ook een stukje jaloezie zit, maar we geven haar wel echt nog goed aandacht. Als de baby slaapt, spelen we met haar en ook als de baby wakker is, zetten we haar met de schommelstoel erbij. Soms denk ik juist dat we hierdoor te weinig met onze baby doen haha

3 likes

Ja, zal even checken met mijn schoonzusje maar ik geloof niet dat ze al zoiets hebben (vorige zomer was hij er mss wel echt te klein voor).

@June88 zo leuk dat het ook bij jullie een hit is! Ik ben helemaal overtuigd :star_struck:

Heb m net opgezet, kind is twee

16 likes

Wat heerlijk die waterpret!! Wil er bijna ook een voor mezelf bestellen nu haha :star_struck:

Schoonzusje dacht dat neefje het héél leuk zou vinden en ze hadden nog geen waterbaan dus ik gooi 'm as we speak in mijn digitale mandje :ok_hand::sailboat:

4 likes

Er was er één binnengekomen en die stond zelfs nog op de kar om uitgepakt te worden, alsof hij op me stond te wachten :raising_hand_woman:t3:
Ben biiiiiiijna in staat om m’n kind nu al van de opvang te halen zodat ze m kan bewonderen :sweat_smile: biiiiiijna :joy:.

16 likes

Iemand een tip om enigszins relaxt op vakantie te gaan met een dreumes? We gaan volgende maand naar zuid Frankrijk in een huisje op ene camping maar er is een trappetje en een soort van kleine afgrond (terras camping). Dus zoek iets waarmee we kunnen afschermen zodat hij rustig buiten kan spelen zonder dat continue 1 van ons achter hem aan moet lopen. Met andere woorden, zodat we zelf ook een beetje kunnen relaxen.
Ohja en het moet ook in de auto mee passen :grimacing:

1 like

Oh groot ook! Ik zat er laatst ook naar te kijken.

2 likes

Een van de beste aankopen qua buitenspeelgoed!

2 likes

Iets in de natuur, niet te ver van de grens en eigenlijk het liefst niet zo’n vakantiepark. Wel met een zwembad. Ik heb wel ‘normale’ accommodaties op het oog zoals een hotel, maar is dat wel te doen met een baby?

Bij de Kruidvat hebben ze een elastisch honden hekje, misschien zoiets?

1 like