Een windscherm?
Waarom zou je geen lege thermosfles mee mogen nemen?
Wij hebben 2 wk geleden ook voor t eerst gevlogen met dreumesen van 1.5 en hadden pakjes appelsap overgegoten in drinkflesje. Misschhien is zoiets een idee maar weet niet hoe oud je baby is en of ze al iets anders drinkt dan melk:) Anders gewoon thermosfles meenemen!
Ik ben vorige maand gevlogen met mijn baby en mocht water voor de baby gewoon meenemen (heen en terug). Op de heenreis had ik de thermoskan leeggegooid en na de douane een flesje gemaakt. Verder heb ik haar ook een klein beetje water gegeven (met de kleinste speen), en steeds ervoor gezorgd dat haar speen in haar mond zat (nogal een uitdaging want die accepteert ze vaak niet).
Waar gaan jullie heen? Ik zoek inspiratie want wij willen volgende maand ook weg met baby!
Je mag een lege thermosfles meenemen, maar de cabine crew komt sowieso voor de start naar je toe om je een extra riempje en eventueel extra zwemvestje te geven voor je kind. Je kunt dan meteen vragen of ze even je flesje maken. Een flesje is binnen een minuut gemaakt. Als je op een ander moment een potje/bakje eten warm wilt laten maken moet je er even rekening mee houden dat het au bain marie wordt opgewarmd dus dat duurt even.
Geen idee, bij ons zit de beugel er ook nog op. Op internet lees ik vooral ook tussen 2 en 2,5 jaar. We waren dit weekend bij vrienden met een kindje van bijna 3 (volgende maand) en daar was de beugel er wel al bijna een jaar af zeiden ze en dat kindje klom er super eenvoudig zelf op. Maar aangezien ons kind motorisch niet zo sterk is én niet erg goed is in stilzitten zie ik dit alweer 100 keer fout gaan. Dus ik laat hem er zelf nog even op.
Wij hebben 2 maanden geleden de babyset van de tripptrapp gehaald omdat hij nodig was voor de baby. Ze was toen 22 maanden. Zo zijn we erachter gekomen dat ze zelf op en van de stoel kan klimmen! Ze klimt trouwens niet zelf in de leertoren dus geen idee waarom ze het op de stoel wel ineens deed. Ohja ze is er wel 2 keer afgevallen omdat ze wild aan het doen was .
Ik denk echt heel leuk! Mijn jongste van 2 jaar speelt hier heel leuk mee.
Oh beetje late reactie haha nou je neefje zal blij zijn!
Ik denk dat dat vooral aan je kind ligt en je er weinig verkeerd aan kunt doen. Ik weet het niet precies maar op foto’s van zijn tweede verjaardag zit hij zonder beugel op de tripp trapp. En met 1.5 jaar zit hij er nog op. Mijn zoontje vond onze ‘grote’ stoelen heel interessant en werd onrustig als hij ‘vast’ zat in de stoel.
Mijn neefje van bijna 3 zit nog altijd in de ikea stoel en die vindt dat prima.
Bij mijn neefje hebben ze 'm er met 2 jaar en 3 maanden afgehaald, en toen rond de 5 maanden er weer opgezet. Nu zit die bij z’n oppas opa’s en oma’s er niet op maar thuis dus wel. En daar klimt die er zelf in maar moet die er wel uitgetild worden.
Rond 2 jaar was ze er aan toe. Ze is wel erg van het klimmen etc. Gaf teveel frustratie want ze wilt alles zelf doen.
Wij hebben die er al af, ze is nu 17 mnd. Moet wel zeggen dat ze qua motoriek vrij snel is en ook vooral alles zelf wil doen
Vooral naar je kindje kijken denk ik, eventueel er eens afhalen en kijken wat ze doet?
Ik vind zelf een appartement chiller dan een hotelkamer omdat je dan vaak een extra kamer hebt waar je kan chillen als de baby op bed ligt. Maar de paar keer dat we in een hotel waren met J. waren ook prima. We zijn zelfs drie weken wezen kamperen met hem toen hij 7 maanden was, dus ik zou het gewoon uitproberen. Wij zijn Bv in een appartement (zonder zwembad) in de Eiffel geweest, wat echt een mooi gebied is als je van wandelen houdt en niet te ver rijden. Ook Göttingen is een leuk stadje vanwaar je makkelijk de natuur in bent. Verder heb ik alleen ervaring met zuidelijker deutschland (en dus verder rijden)
Heeft er iemand tips voor een leuke schommel voor buiten? Onze dochter wordt binnenkort 1 jaar en we willen een schommel ophangen onder onze overkapping. Het liefst eentje die ook tegen een storm/regenbui kan.
Ik denk dat dit wel een vraag is voor dit topic? Ik ben drie weken bevallen en pas dus bijna al mijn schoenen niet meer omdat mijn voeten blijkbaar groter zijn geworden. Zijn er meer die dit hebben gehad en waarbij dit nog goed is gekomen?
Zijn ze echt groter of zijn ze nog opgezet door het vocht?
Bij mij zijn ze 0,5 maat groter gebleven helaas. Bij een vriendin zelfs een hele maat en die kon dus alle schoenen weg doen
Ik heb dit ook gehad. Is inmiddels wel weer bijgetrokken bij mij. Al heb ik wel een paar schoenen die echt wel strakker zit dan eerst dus ik denk dat mijn voeten toch iets wijder zijn geworden door de zwangerschap.
Tijdens je zwangerschap wordt alles weker, zo ook de verbinding tussen de botjes in je voeten. Daardoor krijg je wat doorgezakte voorvoeten en kan je voet blijvend groten worden. Bij de schoenmaker verkopen ze zooltjes voor doorgezakte voorvoeten, maar het is wel even wennen aan daar lekker op lopen.
Mijn dochter is 2,5 jaar en we hebben hem, op aanraden van fysio, er pas afgehaald. Dit om haar te stimuleren er zelf op en af te klimmen en zo wat zelfstandiger te maken. Omdat ze niet wil blijven zitten hebben we er een riempje (zo een die je normaal om een koffer doet) om de stang gedaan, die we om haar heen vastmaken, zodat ze toch blijft zitten.
Hier ook. Nu 2 jaar geleden en nu weer zwanger. Voeten lijken dit keer niet groter. Maar wel groter dan voor 1e zwangerschap.
Maar ben ook wat dikker geworden na 1e bevalling. Dus hoop straks na deze bevalling en wat afgevallen te zijn ook schoenmaat weer terug. De mooiste exemplaren gooi ik nog niet weg.
Het is vooral in de breedte dat schoenen eerder knellen, soms ook in de lengte. Maar merk nu weer met warm weer en zwanger, vocht erin.
Edit. En door thuiswerken moet ik ook zo erg aan schoenen wennen. Naar mijn idee zijn ze daardoor ook groter omdat ze niet meer hele dagen in schoenen zitten opgesloten.
Ik had een klein thermosflesje met kokend water mee (even goed opletten dat je niet teveel ml mee neemt ivm de vloeistoffen regel) en dan achter de douane een normaal flesje water gekocht. In het vliegtuig gemengd en zo een flesje gemaakt. Ging prima!
Vond ‘t wel fijn dat ik niet op de stewardess hoefde te wachten en zeker weten z’n flesje had met opstijgen.