Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij hebben die er al af, ze is nu 17 mnd. Moet wel zeggen dat ze qua motoriek vrij snel is en ook vooral alles zelf wil doen :sweat_smile:

Vooral naar je kindje kijken denk ik, eventueel er eens afhalen en kijken wat ze doet?

2 likes

Ik vind zelf een appartement chiller dan een hotelkamer omdat je dan vaak een extra kamer hebt waar je kan chillen als de baby op bed ligt. Maar de paar keer dat we in een hotel waren met J. waren ook prima. We zijn zelfs drie weken wezen kamperen met hem toen hij 7 maanden was, dus ik zou het gewoon uitproberen. Wij zijn Bv in een appartement (zonder zwembad) in de Eiffel geweest, wat echt een mooi gebied is als je van wandelen houdt en niet te ver rijden. Ook Göttingen is een leuk stadje vanwaar je makkelijk de natuur in bent. Verder heb ik alleen ervaring met zuidelijker deutschland (en dus verder rijden)

4 likes

Heeft er iemand tips voor een leuke schommel voor buiten? Onze dochter wordt binnenkort 1 jaar en we willen een schommel ophangen onder onze overkapping. Het liefst eentje die ook tegen een storm/regenbui kan.

Ik denk dat dit wel een vraag is voor dit topic? Ik ben drie weken bevallen en pas dus bijna al mijn schoenen niet meer omdat mijn voeten blijkbaar groter zijn geworden. Zijn er meer die dit hebben gehad en waarbij dit nog goed is gekomen? :scream:

Zijn ze echt groter of zijn ze nog opgezet door het vocht?
Bij mij zijn ze 0,5 maat groter gebleven helaas. Bij een vriendin zelfs een hele maat en die kon dus alle schoenen weg doen

3 likes

Ik heb dit ook gehad. Is inmiddels wel weer bijgetrokken bij mij. Al heb ik wel een paar schoenen die echt wel strakker zit dan eerst dus ik denk dat mijn voeten toch iets wijder zijn geworden door de zwangerschap.

2 likes

Tijdens je zwangerschap wordt alles weker, zo ook de verbinding tussen de botjes in je voeten. Daardoor krijg je wat doorgezakte voorvoeten en kan je voet blijvend groten worden. Bij de schoenmaker verkopen ze zooltjes voor doorgezakte voorvoeten, maar het is wel even wennen aan daar lekker op lopen.

1 like

Mijn dochter is 2,5 jaar en we hebben hem, op aanraden van fysio, er pas afgehaald. Dit om haar te stimuleren er zelf op en af te klimmen en zo wat zelfstandiger te maken. Omdat ze niet wil blijven zitten hebben we er een riempje (zo een die je normaal om een koffer doet) om de stang gedaan, die we om haar heen vastmaken, zodat ze toch blijft zitten.

2 likes

Hier ook. Nu 2 jaar geleden en nu weer zwanger. Voeten lijken dit keer niet groter. Maar wel groter dan voor 1e zwangerschap.
Maar ben ook wat dikker geworden na 1e bevalling. Dus hoop straks na deze bevalling en wat afgevallen te zijn ook schoenmaat weer terug. De mooiste exemplaren gooi ik nog niet weg.

Het is vooral in de breedte dat schoenen eerder knellen, soms ook in de lengte. Maar merk nu weer met warm weer en zwanger, vocht erin.

Edit. En door thuiswerken moet ik ook zo erg aan schoenen wennen. Naar mijn idee zijn ze daardoor ook groter omdat ze niet meer hele dagen in schoenen zitten opgesloten.

1 like

Ik had een klein thermosflesje met kokend water mee (even goed opletten dat je niet teveel ml mee neemt ivm de vloeistoffen regel) en dan achter de douane een normaal flesje water gekocht. In het vliegtuig gemengd en zo een flesje gemaakt. Ging prima!
Vond ‘t wel fijn dat ik niet op de stewardess hoefde te wachten en zeker weten z’n flesje had met opstijgen.

1 like

Ik heb wel een schommel liggen, kan je zo komen halen. Het is wel zo’n lelijk plastic geval

1 like

Thanks iedereen voor de reacties! :relaxed: Volgens mij is het geen vocht ofzo en al mijn schoenen zaten altijd al aan de krappe kant dus vrees toch het ergste :disappointed_relieved:

Toen R. van de newbornset naar het zitje ging moest en zou K. ook weer met beugel én tafelblad :joy: heeft ze nog best ff volgehouden haha, terwijl ze daarvoor al een aantal maanden zonder beugel zat omdat de stoel anders net niet lekker aan onze tafel past (beugel past er niet onder en dan zat ze er net te ver vanaf en werd het een bende met eten)

R. hebben we ook al een tijd niet meer in de beugel. Die ging haar eten op de grond gooien en dat was met bord op tafel ipv tafelblad opgelost. Maar dat kan dus niet met beugel bij ons. Gaat tijdens het eten eigenlijk altijd prima, zolang er eten is blijft ze zitten (sowieso daar waar eten is, is R. Die is er al als de kippen bij als ze een kast open hoort gaan want stel je voor dat je wat zou missen)

2 likes

Ik kan mijn schoenen nu 5 maanden na de bevalling wel weer aan, dus niet te snel weg doen.

1 like

Misschien een beetje vroeg, maar hebben jullie nog tips voor leuke vaderdagcadeaus voor aanstaande vaders? Mijn man die heeft heel wat te verduren door mijn hormonen en blijft geduldig en lief. Wil hem tegen die tijd graag in het zonnetje zetten met een leuk cadeautje. We krijgen trouwens een dochtertje.

1 like

Ja het heeft inderdaad ook mijn voorkeur om het zelf te kunnen regelen als we zitten. Toch best druk voor het personeel als iedereen gaat instappen dan wil ik niet moeilijk gaan doen met mn fles

1 like

Oja hierover. Iedereen had mij ervan verzekerd dat de stewardessen zooo lief en meewerkend zijn als je met een baby (2 in ons geval) vliegt, maar dat was bij ons dus niet het geval.
Toen ze ons dat riempje kwam brengen vroeg ik of ze onze melk op wilde warmen voor tijdens het opstijgen. Toen kreeg ik een bot ‘ja straks, na het opstijgen’ (maatschappij Bulgarian air). Daar had ik dus precies helemaal niks aan. Toen maar overgegaan op plan b, appelsap, drinken is drinken.

3 likes

@turbs Oke dat is echt fijn als die gewoon mee mag. Dan doe ik daar gewoon het water in na de douane. En hapje heeft ze niet nodig tijdens de vlucht.

En tijdens het landen dan ook een fles? Ik krijg dan zelf namelijk altijd het meeste pijn ipv bij het stijgen.

Oh wat vervelend zeg
helemaal in jullie geval zou het toch wel handiger zijn als je een beetje hulp zou krijgen. Voor de rest wel fijne vlucht gehad?

Ik zie er ook wel beetje tegenop moet ik zeggen. Word altijd zelf enorm chagrijnig van de kleine ruimte die ik heb en ben bang dat ik haar niet zo lang kan entertainen en dat ze lastig word

@Karl_Lagerfeld je mag 100 ml water meenemen. Op Heathrow en Schiphol waren ze bij ons echt heel streng erin. Moest het fles echt afgieten tot aan het streepje van 100ml echt K. Wat ook helpt is de neus even sprayen net voor het opstijgen en dan laten drinken.