Misschien kleine cadeautjes voor onderweg?
Ik zou het valhekje inderdaad meenemen, is het peuterbed zelfde hoogte als een normaal bed?
Qua zwembandjes krijg ik zelf altijd de tip paddle jumper
Onderweg: snacks, speeltjes evt een tablet/filmpjes, iig speelgoed om bezig te houden als peuter niet slaapt.
Slapen: hebben ze daar misschien een hekje te leen /huur? Als niet veel ruimte in beslag neemt zou ik het anders meenemen.
Of als je het bed in kan bouwen.
Vrienden van ons namen een mega knuffel mee als evt. val breker maar dat neemt zoveel ruimte in beslag in de auto.
Zwemmen: bandjes of puddle jumper
En zou een uv pakje doen en een gewone. En hoedje. De zon kan echt ongemerkt fel zijn.
Heb zelf een pakje bij bonprix gekocht.
Is het een idee om zo’n pool noodle onder het hoeslaken te doen om vallen te voorkomen? Eerst even thuis uitproberen natuurlijk. Ik zag iemand op IG die dit doet.
Dat is echt slim!
Eigen campingbedje mee. Mocht de autoreis zo dramatisch zijn, dat je onderweg wilt overnachten, dan heb je voor haar altijd een bedje voor het geval het hotel het niet heeft. Mijn ervaring is namelijk dat niet elk hotel dat heeft.
Bellenblaas mee. Niet elke tussenstop heeft een speeltuintje en zo kan ze even lekker bewegen tijdens het bellenvangen.
De Ikea Mala draagbare tekentas. Om te tekenen onderweg en kan ook mooi als vlakke ondergrond dienen zodat ze bv. met duplo kan spelen.
Veel eten en drinken mee voor onderweg.
Een zonnescherm op het raam plakken.
In mijn ervaring kan je al je specifieke vragen best stellen aan de maatschappij zelf (vb via Facebook bericht). Dan ben je zeker wat meemag. Dan durft nogal eens verschillen.
Wat normaal sowieso meemag als je reist met baby is flessenwater, melk, vloeibare dingen zonder limiet van 100ml (een rexelijke hoeveelheid moet het zijn maar mag meestal best veel zijn hoor). En ik zou je aanraden echt meer mee te nemen dan je denkt nodig te hebben (incl extra voor reserve of om te ‘troosten’ of als je twijfelt of het honger is of iets anders…). Denk er ook aan dat je met dalen ook best iets laat drinken of tutje geeft.
Zou ook zeker voldoende pampers en extra outfit meenemen (eventueel ook voor jezelf). Zeker als je zou landen nadat winkels daar gesloten zijn zou ik voorzien dat je worst case ook zonder koffer even verder kan tot je naar de winkel kan (bij vb verlies bagage…). Risico is klein maar lijkt me echt we fijn dat je voldoende pampers, voeding en vb een slaapzakke bij hebt…
Dat heb ik voor reizen met baby (en dan bedoel ik echt minder dan 2j oud) nog nooit gehoord… hebben al enkele vluchten gedaan en was nooit een probleem.
Tja ik heb ik ook best wat gevlogen en dit heb ik meerdere keren meegemaakt. Kan zijn dat jij het anders hebt ervaren … maar neemt mijn ervaring niet weg. Moet wel zeggen ik een niet-Nederlandse achtergrond heb en sowieso bij vliegen ook uit de rij gehaald wordt enzo. Dus misschien wat strenger bij mij.
Oh wauw dat zou wel heel erg zijn als dat meespeelt. Maar goed dat je dan toch even waarschuwt dat het kan geweigerd worden. Normaal lees je ook overal op de websites van de luchthaven etc dat de uitzondering bestaat voor baby’s. Wr vliegen binnenkort weer en ik neem sowieso weer water, melkpoeder, brikje groeimelk, Knijpzakjes fruit etc mee. Hopelijk mag het weer mee
Klein zwembadje meenemen. Mijn dochtertje had ook nog nooit gezwommen vorig jaar en wilde echt dat zwembad niet in. Gelukkig had ik een bootje mee en die vulden we elke x met water voor haar.
Ik vond net een opblaasbaar valhekje online , maar dat is ook een slimme manier!
@spaties daar zat ik ook al aan te denken, we gaan de komende weken vast wennen door hier al naar een zwembad te gaan. Is er nooit van gekomen door Corona.
Thanks allemaal voor de tips!
Hoe oud is je kindje? Want er staat wel 6+ maar ik zou 'm zelf pas van een iets latere leeftijd aanraden. Zeker als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten, is de ondersteuning in een gewone kinderwagen met zitje wel beter.
De lengte van de kap is ook het enige wat van mij wat beter had gekund. Je kunt het inderdaad niet echt goed donker maken.
Daarnaast is het ook wel een buggy voor stedelijke omgeving hoor. Als je in je weekendjes weg veel in de natuur gaat wandelen, zijn er betere opties.
Dit is idd ook mijn tip voor alle ouders met kleine kindjes, ik kon vorig jaar lekker op m’n bedje een boek lezen terwijl m’n dreumes naast me in het opblaasbadje aan het spelen was
Ik ga het dit jaar weer meenemen! Ook al is ze nu een jaar ouder. Heb ik in ieder geval een klein badje als ze weer niet durft.
Misschien kunnen jullie mij helpen
Ik heb mijn oude poppenhuis gekregen en die wil ik opknappen want de vloer bedekking en behang die erin zit is niet mooi meer.
Ik wilde alles wat rood is zwart maken, maar welke kleur zou ik dat beige doen? Denk dat wit misschien zo wit is naast het zwarte
Heb ook al behang gehaald wat ik erin wil doen dus misschien een kleur daarvan?
Sorry off topic, maar wat een handige/leuke site is dit!
Onze baby (7 maanden) slaapt sinds vandaag ineens elk slaapje op haar buik, heeft ze hiervoor nooit gedaan. Vind het helemaal geen fijn idee, maar zodra we de deur dichtdoen na het in bed liggen draait ze om, ook als we haar weer terugleggen op haar rug. We leggen haar in bed in slaapzak en onder een dun lakentje (ze slaapt goed als ze zo ingestopt ligt). Overdag kunnen we het met babyfoon bog een beetje in de gaten houden maar ‘s nachts gaan we zelf natuurlijk ook slapen. Iemand tips of hier iets aan te doen is?
Ze kan overigens wel goed op haar buik rollen, maar terugrollen doet ze niet zo vaak.
Oh dat is een goeie! Past wel goed bij de andere kleuren.
@Konijntje wat is dit voor handige site haha. Ik dacht misschien ook weer aan beige inderdaad, deze is heel gelig en ziet er vies uit
@June88 zal ik doen! Gaat nog wel even duren hoor haha
Mijn zoontje doet dit al sinds hij 4,5 maand is (nu bijna 6mnd). Terugrolde hielp niet dus ga er vanuit dat hij gewoon lekkerder slaapt zo dus maar zo gelaten. In het begin vond ik het ook heel spannend maar zie op de babyfoon dat hij zijn hoofdje zelf van links naar rechts draaide, dus hij is sterk genoeg. In het begin was het vaak erheen moeten omdat hij niet zelf terug kon rollen (leuke fase ) maar dat is nu al stuk minder!
Denk niet dat hier echt een oplossing voor is, misschien zo’n Nunki lakentje proberen of heel strak instoppen als je het echt geen prettig idee vind dat ze op haar buik ligt?