Tips, ervaringen & aanraders #6

Maar waar ben je dan bang voor? Dat ze onder het lakentje komt? Dan misschien een iets dikkere slaapzaak?

Mijn zoon kon vanaf 3 maanden op zijn buik rollen, sindsdien heeft hij geen moment meer op zijn rug geslapen. Als ze kunnen rollen zijn hun nekspieren echt wel goed ontwikkeld hoor! (helemaal met 7 maanden)

2 likes

Ons dochtertje doet dit ook sinds kort. Bijna 6 maanden oud. Ze deed het soms maar sinds een paar dagen ligt ze ieder slaapje op dr zij of buik. Ze kan dr hoofdje inderdaad goed draaien en draait soms vooral als ze wakker is het hele bed door. Ondanks dat het spannend is, vertrouw ik erop dat het goed gaat. Maar herken je spanning wel haha.
Wij zijn daarom wel met het lakentje gestopt. Dat was met inslapen wat lastiger, maar ze valt nu dus juist heel goed in slaap omdat ze lekker ligt lijkt wel?

2 likes

Hier ook een Buikslaper. Ik vond het ook spannend, en in het begin ging hij nog wel eens huilen als hij terug wilde rollen maar het niet lukte, maar inmiddels denk ik hij slaapt gewoon lekkerder zo. Met 7 maanden zijn ze over het algemeen wel sterk genoeg om zelf te draaien of te huilen als het niet lukt.

1 like

Alle drie buikslapers. Vond het heel spannend, maar leerde ze snel vertrouwen. Ze sliepen ook beter als ze zelf konden liggen zoals ze willen.

3 likes

Bedankt voor alle reacties! Ben er wat meer gerust op nu :slightly_smiling_face: Misschien is zonder lakentje een inderdaad misschien ook nog een optie, dat ze nog wat makkelijker terug kan rollen als het nodig is.

2 likes

Wij gaan in juni een paar weken naar Toscane, in het gedeelte aan de kust ten zuiden van Livorno.
Heeft iemand tips voor restaurants, uitjes of ander kindvriendelijk vermaak voor 3-jarigen? We zullen veel op het strand te vinden zijn denk ik, maar ik wil om de paar dagen ook wel een dagje weg.

1 like

Wie kent een leuk vakantiepark / huisje in Nederland vlakbij het strand / een meer voor met een dreumes en kleuter voor in de zomervakantie?

wij zijn vorig jaar een paar dagen hier geweest, was echt prima
soort b-versie van een landal, het zwembad was weinig bijzonders maar goed genoeg en vlakbij het strand

3 likes

De Bongerd

2 likes

Vond de eerste paar keer na bevallen altijd vreselijk, heel erg en wat een meurlucht ook.

Is wel goed gekomen btw!

1 like

Ja had ik ook! Vreselijk! Is weer goed gekomen na een tijdje.

1 like

Mijn zoontje heeft (nu had) super veel berg op hoofdhuid en ik heb de bergzalf van dr leenarts gekocht. Het werkt echt suuper goed! Hier onder een foto met hoe makkelijk de berg eraf kwam (so satisfying haha). Maar miss te goor. Tip dus.

tmi maybe 😅

13 likes

Slik je al extra ijzer?

Floradix? Tri-ijzer van Orthica? Bietensap!

2 likes

Jaaa echt hemels met die zalf. Vond het jammer dat het daarna weg bleef, had die handeling elke week wel willen doen😅 ik kijk nu bij de jongste ook weer reikhalzend uit naar het moment dat zij ook flink wat berg heeft verzameld😆

3 likes

Haha same!

2 likes

Oh zo herkenbaar! Ik slikte t twee dagen en stopte dan weer een dagje. Dan ging het wel oke

Floradix drank werkt heel goed en zorgt niet voor verstopping

1 like

Heeft jouw zoontje ook veel haar?
Hier is hij bijna 13 maanden en heeft altijd al veel haar gehad waardoor de berg niet opviel. Wil het restje wat er zit nu toch weghalen en denk dat ‘t daarna niet meer terugkomt. Heb de zalf al in huis.
Maar hoe doe je dat dus met een baby met veel haar? Je moet ‘t best lang in laten trekken toch?

Ja van Lodger idd! Ook goed 2e hands te scoren.

5 likes

Vind die van de Hema ook fijn! En die zijn écht heel dun. En de helft goedkoper dan Lodger haha.

1 like