Tips, ervaringen & aanraders #6

Hier ook beiden keren eerste keer na de bevalling alsof ik leegliep. Bij mij geen buikpijn, maar de hoeveelheid. Had na bevalling 2 trouwens wel iedere keer megapijn met mn ovulatie grrr. En dan met menstruatie geen buikpuin, maar wel de rest vd bingokaart vol: misselijk, pijn aan rug, benen, hoofdpijn etc.

Heeft er hier iemand een duidelijk stappenplan voor het maken van een buitenkeukentje? Ik wil wat handiger worden en dat lijkt me wel een leuk projectje.

1 like

Mijn dochter heeft ook berg op dr hoofd maar doe dr eigenlijk niks aan. Hoe werkt dat met die zalf? Erop smeren en dan er af krabben? En is dat haar dan niet mega vet of doe je ze daarna in bad?

ik ben haar niet maar heb dit ook geprobeerd bij mijn dochtertje aan het begin. Ik vond het een heel gedoe. Je smeert het erop en dan ongeveer een uur laten zitten, (heeel vettig spul) En dan kun je het er met het kammetje af krabben, da tis indd mega chill om te doen, maar alles blijft plakken in de haartjes, sowieso moet je het daarna met een shampoo wassen, wat bij berg dan weer wordt afgeraden geloof ik.
Een week later was alles terug bij mijn dochter, dus ik vond dat een hele klus (en niet prettig voor haar want het hoofdje was wel wat rood daarna) nu laat ik het maar zitten en zodra de babyhaartjes uitvallen en ze ā€˜echt’ haar krijgt, (nu zo rond de 6 maanden) wordt het vanzelf steeds minder. Je hoeft er dus niet perse iets mee te doen

1 like

@fullmoon
Mijn zoontje heeft niet mega veel haar. Ik heb het 2 uurtjes laten intrekken en toen ging het heel gemakkelijk af, dat kammetje zat bij de zalf
Dus met veel haar heb ik niet ervaring. Maar dat kammetje is wel handig.

@jahoor
Het wordt wel vet. Ik heb het dus 2 uurtjes in laten trekken en toen met dat kammetje eruit gehaald voorzichtig en daarna kan ze in bad.
Je hoeft idd niet per se iets mee te doen maar mijn zoontje had echt zn hele hoofdhuid eronder. Ik weet ook nog niet zeker of t weg blijft. Hij vond het niet pijnlijk. Ik vond het geen gedoe iig.

Hij is 3 maanden nu

1 like

Hier had de oudste echt tot z’n derde berg, die had ook veel haar maar vond het zo vies als ik dan boven z’n hoofd hing, dat daar allemaal korsten in hingen. Hier hielp de zalf bij allemaal heel goed, bleef ook weg. Maar snap ook dat je het te vies vond hoor, ik moest daarna 2 keer haren wassen voor het weg was

3 likes

Mijn dochtertje heeft er volgens mij ook nog last van met 13 maanden. Ik ben alleen bang dat als ik met dat kammetje en die berg zalf in de weer ga haar haartjes uitvallen. Maar ik denk dat het een irreƫle angst is en dat ik haar haren er heus niet mee uit kan, haha. Hoe was dat bij jou?

Mijn kinderen waren 0 (en kaal), 2 en 5. Die met haren dus iets ouder dan jouw kleintje, maar werd niet kaal hoor. Je gaat er met een luizenkam doorheen, die glijdt gewoon door het haar.

Bij 13 maanden is het geen echt fijn babyhaar meer denk ik, dus moet goedkomen lijkt mešŸ¤—

Edit: sommige haren zaten vast in het/de berg, die trek je er dus wel uit

2 likes

Over de berg: mijn zoontje had best veel haar. Ik deed er gewoon een bio-oil in en waste het daarna dubbel met shampoo. Zonder speciaal kammetje. Na enkele keren werd het veel minder en daarna was het weg. Kan je ook nog proberen als je dat in hiuis hbet.

2 likes

Ik heb een nachtje laten intrekken met een hydrofiel onder dr hoofdje. Volgende dag uitgekamd, haren gewassen en het is nooit meer terug gekomen. Wel redelijk veel haar meegenomen maar die zaten allemaal los.
Ik heb het wel weggehaald want ik ben een pulker en kon me niet beheersen en zat er telkens aan te krabben. Dat leek me voor haar ook niet fijn.

1 like

Is niet helemaal waar dat het vanzelf steeds minder wordt (in ieder geval niet hier in huis). Ik doe er bij alle 3 m’n kinderen niets aan, maar de oudste van 4,5 heeft het ook nog steeds. Ik vind her verder prima, want haar haar zit er gewoon over en ik weet niet 100% of wegkammen/schrapen nut heeft. Dus dan vind ik het het gedoe niet waard :grimacing:

1 like

Wij zijn fan van Centerparcs Erperheide.
Die hebben een mooi zwembad met glijbanen etc die ook voor peuters heel leuk zijn en een binnen speeltuin (krijspaleis). Qua animatie weet ik het niet, daar zijn we niet zo van. Er was wel een uitgebreid programma maar daar heb ik me niet in verdiept.

2 likes

@Sproetjes ah dan laat ik het denk ik maar. Het is niet mega veel en ze lijkt er geen last van te hebben ofzo.

1 like

Oh wat grappig, wij gaan al jaren daar in de buurt op vakantie (Montescudaio). Gaan vaak naar het strand bij Vada. Ik zal even nadenken welke kindvriendelijke dingen ik gedaan heb.

1 like

Mijn kindje van 18 maanden doet sinds kort nog 1 dutje tussen 12-14.30 om 19 valt hij echt om van de slaap en brengen we hem naar bed, maar hij wordt nu elke ochtend tussen 05.30-06.30 wakker en dat vind ik wel erg vroeg. Voorheen was het een goede uitslaper. Wat zou ik kunnen doen om het sochtends iets langer te laten slapen?

2 likes

Deze boy sliep hiervoor vaak uit tot 8, dus je snapt dat het voor ons even schakelen is :slight_smile: maar we gaan het proberen!

1 like

Ik zou m ook 18:30 naar bed doen dan.
Bij mij kwam dat uitslapen uiteindelijk wel weer terug

1 like

Wat is de logica hierachter? Je zou zeggen dat ze dan juist eerder wakker worden toch?

1 like

Tip: vanaf vandaag kun je het prentenboek ā€˜Ik zou wel een kindje lusten’ voor €2.50 kopen bij de meeste boekhandels.

19 likes

Nee, juist niet. Slapen doet slapen.
Goed overdag slapen = nacht beter slapen.
Te oververmoeid naar bed = ook slechtere nacht.
Hoe onlogisch het ook klinkt.
Hier is het dus echt niet zo hoe later naar bed hoe later wakker volgende dag. (uitzonderingen zijn er natuurlijk).

@Krekel 1830 zou mooi zijn inderdaad, dan is hij 4 uur wakker na de middagdut. Dat is ongeveer zijn wakkertijd. Maar het kan ook even een fase zijn dat ze vroeger wakker worden. Dan trekt het wel weer bij.

2 likes