Tips, ervaringen & aanraders #7

Sommige klasgenootjes hier deden het al met 5 worden, soms met ouders die er bij mochten blijven en vaak al wel zonder. Die feestjes gingen meestal meteen door op schooldagen, maar zou zelf weekend helemaal prima vinden.

Wij sloegen kinderfeestje nog even over met 5. Kwam wel vriendje op de gewone verjaardagsviering, maar die zette de boel zo op stelten dat het alsnog voelde alsof we een kinderfeestje hadden haha.

1 like

Hier met 5 wel een kinderfeestje, maar “gewoon” bij ons in de gymzaal (voordeel van gymdocenten zijn).

Qua verjaardag vieren hebben we het met familie gevierd en ook nog een paar vriendjes/vriendinnetjes uitgenodigd.
Bij de middelste, ze werd 3, hadden we 1 dag alle buurkinderen (wonen in een rijtje met 8 huizen en wonen +/- 12 kindjes van 0-7 jaar waar ze allemaal mee spelen) uitgenodigd en hadden we een springkussen gehuurd. Andere dag hadden we het gevierd met familie.

1 like

Deze in de herfst denk ik en dan in de winter nog een dikke voetenzak.

Oh wat een toffe serie is dit zeg, kende ik helemaal niet! Als ik zo het inkijkexemplaar bekijk ziet het eruit als iets waar ze grotendeels wel al iets mee kan.

Edit; yolo, we hadden al cadeautjes voor als de baby is geboren voor de meiden maar heb net via de site vd lokale boekhandel ook dit boek voor K. en een ander boek voor R. besteld. Krijgen ze die in de kraamweek :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Over kinderverjaardagen. Zoon word dus binnenkort 1 en er zullen kinderen zijn in de leeftijd van 1 tot 7. Wat voor hapjes/snacks maak/regel ik voor ze :grimacing:

Gewoon wat de rest ook eet?
Of een aparte tafel met wat bakjes: fruit, rozijntjes, chips (nibbit sopt lekker weg voor de kleintjes), rauwkost, etc.

1 like

Even weer een lastige fase hier, 10 maanden , overdag veel gillen (uit enthousiasme maar ook als ze het ergens niet mee eens is heel boos worden voor een paar seconden)
En ze wilt snachts/savonds niet meer goed slapen, wordt huilend wakker er dan wil ze vooral knuffelen en bij je liggen, maar niet meer slapen.
Ik denk combi tussen sprongetje, slaapregressie en verlatingsangst. Zijn er tips?
Zodra ik haar in bedje leg begint ze alweer te huilen. Liedjes zingen etc werkt maar een paar seconden. En 5 min regel huilen dan verlikt ze zich bijna van de paniek.
Even door de fase heen denk ik, maar wie weet heeft iets bij jullie geholpen?

Hij moest zo ‘plotseling’ weg dat ik alles in een wasmand had gemikt. Haha, kan hier nog steeds om lachen.

2 likes

ik zit naar van die ielmpakken te kijken, maar welke maat houden jullie daarmee aan?
ze heeft nu 98, 104 bij een baggy trui.
ik zou zelf zeggen een pak in 104 omdat je ook je kleren daaronder aan hebt, maar werkt dat echt zo??

Ik vond ze best klein vallen. Vooral de lengte van pak (tussen kruis en bovenkant) zit snel strak. Mijn zoontje heeft een pak maat 104 en qua kleding maat 86/92 nu. Pak valt een beetje ruim maar niet te.

1 like

Grappig dat het zo verschilt. Ik had een 92 besteld en die was echt veel te strak bij het kruis. Dus daarna omgeruild voor een 104 en daar nog voldoende ruimte in. Mijn kind heeft een heel gemiddelde bouw.

ligt dat niet ook aan wat ze er onder dragen?
ik denk dat ik voor een 104 ga, beter iets te ruim dan te krap

1 like

En @Unquestionable bedankt voor het meedenken!
Opa’s oma’s zijn dit jaar in het buitenland, weinig familie dus dit keer.

Zo een springkussen lijkt me echt geweldig, maar vind het te duur…
Ik maak me er denk ik te druk om haha… ga het toch maar doen en dan post ik later wel hoe ik het heb overleefd met schreeuwende meisjes :rofl:

1 like

@Suikerklontje en @Ovenschaal aabgezien jullie ervaring hebben met dilling, worden die kleren nog zachter? Ik vind het een beetje ruw aanvoelen eigenlijk.
En kun je het gewoon wassen voor de eerste keer dragen op wolwasprogramma? Want over het algemeen hoef je wol niet veel te wassen geloof ik. Dat is juist niet goed voor het materiaal.
Ik heb twee van die bivakmutsen en een kruippak (is mega groot?!!) besteld en sokken voor mezelf.

1 like

Heeft iemand ervaring met zo’n opvouwbaar peuterzwembadje? Dus niet opblaasbaar. Blijven die randen een beetje rechtopstaan als je m niet helemaal vol met water plempt?

Edit: zo n rond voor de lol badje bedoel ik, geen badje-badje

Yes! Mijn ervaring is er goed mee! Ik heb die van de decathlon. Vouwt ook heel klein op dus makkelijk mee te nemen in de tas die eromheen zit. Die is meteen waterdicht dus die zou je op een strandje ook weer als emmer kunnen gebruiken.

https://www.decathlon.nl/p/geel-tidipool-zwembadje-van-88-5-cm-diameter-met-een-waterdichte-draagtas/_/R-p-3817?mc=8384558&c=BLAUW
Deze, maar dan een maat groter.

3 likes

Ja deze hebben wij ook en ik vind het ideaal! Ik doe er maar een klein beetje water in (één emmer) en het blijft gewoon staan.

2 likes

Cakejes laten versieren aan een aparte tafel! Bij action hebben ze leuke strooisels (oa unicorn :upside_down_face:) die niet mega duur zijn. Slagroom erop en dan strooisels erover.
Knutselbakje van de Hema of action erbij en je hebt geen kind aan ze op die verjaardag :ok_hand:t2:

1 like

En @DahliaDavin thanks! Heb m net gekocht op Vinted :slight_smile:

3 likes

Ja wat @Ovenschaal zegt idd, het is niet heel zacht maar vind het ook niet ruw. Wij hebben er leggings en bivakmutsen van. Leggings heb ik wel eens per ongeluk met de gewone was mee gewassen en kwamen er prima uit weer (ik was kleding wel altijd op 30gr dat zal schelen).