Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik heb nog een tip waar ik zelf zeer content mee ben. Ik werd een beetje gek van al het speelgoed dat door elkaar lag in de lades en kasten, dus ik heb van die zakjes gekocht bij de Albert Heijn voor 30 cent per stuk. Nu heb ik al speelgoed dat bij elkaar hoort in 1 zak zitten en ligt het in de la. Met speelgoedroulatie haal ik een zak eruit en stop ik het speelgoed dat weg gaat erin. Zo heb ik dan meerdere zakjes in de kast liggen.
Handige vind ik dat het doorzichtig is, dus je ziet wat erin zit en het wordt minder een rommel. En ohja, je kan lekker stapelen in een lade.

29 likes

Dit is een goeie. Hier ligt ook alles door elkaar. En door het verhuizen nog meer.

1 like

Even dubbelpost.
Sterkher heeft nu 20 euro korting op de programma’s. Mocht iemand nog zo’n programma willen volgen.

Zelf de postnataal aangeschaft. Tijd om wat te gaan doen na de bevalling en dit voelt laag drempelig.

4 likes

Nog een vraag over wol wassen. Ik heb zo’n dekentje van Disana, maar ik durf die niet zo goed te wassen. Ik heb dat eerder bij mijn dochter gedaan (op wolprogramma), maar toen kwam er een soort gekrompen vilten lapje uit. Het dekentje is gewoon nieuw, wassen jullie dat nou wel (en hoe dan?) voordat jullie dat gebruiken? De andere babyspulletjes heb ik namelijk wel allemaal gewassen natuurlijk, maar over dit twijfel ik.

Iemand goede ervaringen met een programma van haar?

1 like

Ik had zelf eerst zwangerschap programma gedaan. Die vond ik wel fijn. Niet helemaal omdat ik rugklachten had en fysio even niks anders aanraadde.

Ik ben een beetje bang dat ik bij een online cursus de oefeningen niet goed uitvoer ofzo, of is het echt heel duidelijk? Misschien dat ik het als aanvulling op straks zwemmen en yoga nog erbij neem.

Edit ah zie dat ik voor thuis ook best wat spullen nodig heb. Mm denk dat het dan niks voor mij is. Wel een goede actie en sowieso cheap

1 like

@Unquestionable ?

1 like

@Zitzak

Hahahah o jee dus zwangerschapszwemmen was geen succes?! Wel goed dat je het een kans hebt gegeven. Dan maar lekker baantjes inderdaad. Was het ook niks voor de contacten?

En yoga lijkt me inderdaad heel chill. Ik ga denk ik volgende week kijken waar ik alles wil gaan doen.
Heb je daar een leuk groepje?

1 like

Ik was gaan zwemmen toen ik 40 weken was. M’n buik was echt meeeega zwaar toen ik het bad uit ging maar ik vond het zwemmen zo enorm lekker. Kan het iedereen aanraden om even lekker gewichtloos te zijn.

Toen ik het zwembad uit kwam zei ik tegen m’n vriend “jeetje, het voelt alsof ik 100 kg ben.”
En toen zei hij “dat ben je ook”. :cry::joy:

9 likes

Ik vind het wel duidelijk. Ze hebben ook support online.
Maar heb eerder van die oefeningen onder begeleiding gedaan.

Zwangerschapsyoga vond ik heel fijn. Ik wil nu weer beginnen.

1 like

Sterkher vond ik top maar ik zou het wel doen als je al enigszins bekend bent met krachttrainining. Als je bwvs geen idee hebt wat een squat is of hoe je die goed uitvoert, zou ik eerder iets doen waarbij je live begeleid word door een trainer.

1 like

M’n dochter is bijna elke nacht wel 1 a 2 keer wakker. Altijd tussen 11:00 en 01:00 en tussen 03:00 en 05:00 uur. Soms slaapt ze, soms een enge droom, soms wil ze een slokje water, en vaak als ik binnen kom en zachtjes zeg ga maar weer liggen, dan slaapt ze weer verder. Geen probleem verder, alleen slaap ik de laatste tijd zelf niet meer goed in, en lig ik soms een uur te malen. Ik slaap heel licht, dus zodra ik haar hoor zit ik zelf als een reflex rechtop in bed en ga ik naar haar toe. Zit er gewoon helemaal in gebakken, want ik ben bang als het te lang duurt dat ze dan echt wakker wordt en overstuur raakt.Ik vraag me af of ik het moet afleren en haar toch langer laten huilen?

1 like

Hoe oud is je dochter?

Bij mij begon zwangerschapszwemmen ook met een rondje bijpraten en er was een app groep en daarna in het bubbelbad met wie wil!
Vond dat ze dat heel leuk deed. Ze zei dan als je een jongen krijgt doe je de oefening met links en bij een meisje met rechts en als je het (nog) niet weet doe je 't zo. En ook met de termijn of met hoe je je voelde. En veel oefeningen samen zodat je ook elkaar wat sprak. Ik ben tot 38 weken gegaan en heb het zo leuk gehad.

3 likes

Eind deze maand wordt ze 3 jaar.

1 like

Hier werkt dat niet als ze snachts wakker wordt (in juli 3 geworden). Ze komt of naar ons toe if gaat huilen tot wij komen. En kunnen er beter meteen naar toe dan wachten, dan is ze echt flink overstuur en duurt het veel langer voor ze weer slaapt. Wij hebben wel een glas met een klein laagje water op haar nachtkastje staan, zodat ze dat zelf kan pakken en we in geval van dorst niet worden gewekt. Bij de jongste die nog in ledikant slaapt ligt zo’n munchkin 360gr beker in haar bed.

Bij onze jongste (20 maanden) werkt het trouwens soms wel, wakker worden gaat bij haar altijd gepaard met huilen maar 9 vd 10 keer slaapt ze binnen een paar minuten weer in. Als ze bij ons in bed slaapt en ze wil anders gaan liggen gaat dat ook gepaard met huilen en zodra ze dan weer lekker ligt is ze stil en meteen vertrokken.

Super irritant trouwens dat je dan zelf zoveel moeite hebt om weer in te slapen. Herken dat zelf ook wel van fases met slecht slapen.

1 like

Ja zeker goede ervaringen. Met de online fb ondersteuning kan je ook advies vragen mbt je uitvoering. Zelf niet gedaan ivm eigen sport achtergrond, maar het heeft bij mij wel heel goed werk gedaan voor m’n bekkenbodem.
Ik geef nog wel borstvoeding en dat schijnt ook invloed te hebben op een zwakkere bekkenbodem, maar ik heb eigenlijk nu ook weinig klachten.

Persoonlijk vond ik als sport liefhebber wel dat het echt heel traag ging, maar ik hield vast aan het idee dat het maar beter traag en goed kan zijn, dan snel en niet zo goed

1 like

Dat laatste herken ik heel goed. Daarom heb ik het persoonlijk niet afgemaakt. Was er een beetje klaar mee, haha.