Tips, ervaringen & aanraders #7

Het was meer de sweetspotpredictor ja. Ik had per ongeluk op de proefperiode gedrukt :joy:, denk met 2,5 maand ongeveer. Aantallen dutjes let ik ook niet op, ik volg mijn kind gewoon. Ze doet nu 4 dutjes met 4 maanden, dat werkt het beste voor haar. Lees net dat dat niet meer mag, ja nouja :woman_shrugging:
Met flesjes volgt ze ook haar eigen plan. Ze drinkt niet meer dan 120cc, dus we zitten nog op 7 flessen per dag. Dan lees ik op 24baby “hoe kan ik van 5 naar 4 flessen?!” :sweat_smile:

Wakker wegleggen lukt hier alleen als ik er naast lig en een hand op haar leg of liedje zing of beetje masseer.

5 likes

Haha ja, die sweet spot predictor van Huckleberry had het op een of andere manier steeds bij het rechte eind :sweat_smile: maar nu houden we ook de wakkertijden aan @Pheline, maar toen ze zes weken was sliep ze overdag als ze sliep, meestal op een van ons. Na de twee maanden werd het makkelijker en nu met drie maanden kan ik haar beter aflezen en dan wegleggen voor een dutje. Maar ze slaapt nog steeds het allerbest als ik ernaast blijf zitten/liggen.

2 likes

Als het echt niet lukt hier omdat ze te onrustig is, ga ik met mijn hoofd naast dat van haar liggen met mijn ogen dicht en dan zachtjes zingen. Zien slapen doet slapen.

2 likes

Dat probeer ik idd ook wel eens, maar ze trapt er niet altijd in. Dan wordt het stil en doe ik na een poosje mn ogen open en dan ligt ze met grote ogen mn gezicht te bestuderen haha :joy:

6 likes

Ze zijn ook eigenlijk al veel te slim he?! :joy:

Oh, dat ken ik helemaal niet. Ga me er eens in verdiepen!

Gebruikt iemand slipstops voor de kids? Ik twijfel over de maat. Zoon is bijna 1 jaar dus eigenlijk 19-20 maar ben bang dat hij daar heel kort mee doet. Vallen ze ruim/normaal?

NAV de tip van @Ovenschaal heb ik buitenpakken in de sale bij Wheat besteld voor mijn baby voor de herfst/winter/lente voor als ze kan kruipen en het buiten nat en vies is. Zijn echt mooie pakken! Deze als all-over pak: Rainsuit Mika - sealife – Wheat.eu en deze broek: Outdoor Overall Robin Tech - amber brown – Wheat.eu

Vooral die 2e heeft een heel fijne stevige stof. Er is nog het eea in de sale dus als je nog zo’n pak zoekt: go go go :slight_smile:

7 likes

Ja wij gebruiken ze ook. Ik vind ze wel goed op de maat vallen die erin staat. Onze jongste heeft qua schoenmaat nu 21 of als het klein valt 22 en draagt maat xs (21-23) en die zitten prima bij haar + nog ruimte om in te groeien. Oudste zit op maat 25 nu gok ik (der Nikes 25 worden krap maar die vallen klein) en maat s is prima inc groeiruimte. Gebruiken ze sinds dit voorjaar dus toen hadden ze allebei nog wel veel ruimte over erin, maar bleven toch goed zitten en liepen ook goed voor ze.

Wij gebruiken ze trouwens ook veel in de tuin en in speeltuinen, ideaal met de zon als zo’n springkussen warm wordt. En ze hebben net wat meer grip als ze op van die gladde softplay dingen klimmen.

3 likes

Ohhh hier verbaasde ik me ook altijd zo over haha. Ik zat nog zeker op 7-8 voedingen per dag en in die geboorteclub ging ‘t idd al over van 5 naar 4 flessen of over avondvoedingen laten vallen haha

4 likes

Het valt wel groot, maar prima, kan ze er lekker lang mee doen :smile:

1 like

Voor degene waarbij oudere kind(eren) ergens anders heen gingen tijdens de bevalling, hadden jullie van tevoren een koffer/tas voor ze klaar staan of op moment zelf gepakt? Wat vonden jullie handig? Net als bij de ziekenhuis tas briefje erop wat er nog op laatste moment in moet?

1 like

Ik moet nog bevallen, maar ik heb wel al een koffertje voor mijn dochter klaar staan. Mede omdat mijn vorige bevalling heel erg snel ging en ik bang ben dat ik er op het moment zelf geen tijd/rust meer voor heb. Ik heb inderdaad een briefje erop gelegd met wat er last minute nog in moet (knuffeltjes, slaapzakje, babyfoon, medicatie, etc.). Mijn dochter heeft nog nooit gelogeerd, dus ik vind het best spannend. Ik heb ook een heel dagschema en weekschema (wanneer ze naar opvang, etc. moet), met alle telefoonnummers van opvang e.d. erbij gedaan. Misschien overdreven :joy:…Ik vind volgens mij die hele opvang voor mijn dochter spannender dan de bevalling.

3 likes

Oh dat laatste herken ik hoor, had ik bij mijn 2e bevalling ook. Mijn moeder vroeg daar ook om dus ik had netjes uitgeschreven waar alles lag, breng en haaltijden vd opvang, nummers, slaapritueel etc. Nu was de oudste nog wel iets jonger dan de jongste nu en praatte ze echt nog weinig (vrijwel niet), dus dat scheelt ook wel. De jongste nu kan zich goed uiten en duidelijk maken en ze weten allebei haarfijn waar alles ligt enzo.

Bij ons zijn ze laatst voor het eerst wezen logeren en dat is prima gegaan gelukkig. Ze waren dag erna wel allebei gesloopt en de oudste wil niet meer (terwijl ze wel zegt dat het leuk was en we ook het idee hebben dat ze het leuk heeft gehad), maar die heeft dat sowieso minder, wilde toen ook niet maar uiteindelijk werden we door haar de deur uitgekeken bij opa en oma…nu zegt ze steeds “R. wil graag logeren, brengen we die samen naar opa en oma en dan ben ik daarna heel de avond alleen met papa en mama” :joy:

Ga eens nadenken wat er allemaal mee moet maar denk dat het op luiers en slaapzakken na vooral een lange lijst wordt met wat er dan nog gepakt moet worden (en zet ik er gewoon bij waar dat ligt). Want zeker als het weer kouder wordt hebben ze ook weer niet zoveel kleding dat ik nu bv nog 2 weken 2 of 3 broeken kan missen.

1 like

Ohja toiletspullen kunnen er idd ook wel vast in, die hebben we toch vaak ook nog op voorraad liggen.

Ik vond het de vorige keer dus veel minder lastig, maar denk omdat ze thuis bleef in haar vertrouwde omgeving ofzo? Nu kan ik echt al janken bij het idee dat mn man ze weg gaat brengen (mocht ik al weeen hebben voor we naar het ziekenhuis gaan heb ik niet zon behoefte mn schoonouders te zien met weeen en het is hier in het dorp) en dat ze dan waarschijnlijk 1-2 nachten daar slapen. Terwijl ze nu natuurlijk ook gewoon “elkaar” hebben.

Wist K. waarom hij weg ging?

3 likes

Tas stond al ingepakt klaar en op de tas een briefje geplakt met wat er nog in moest (fles, knuffel, schoenen). Je hebt altijd wel een reserve outfit of pyjama liggen die een paar weken in de tas kan.

1 like

Als de baby is geboren doen we denk ik even bellen en mijn man haalt ze daarna op (moeten sowieso 12u blijven ivm bloedsuikers baby en dikke kans dat de 12u dan middenin de nacht valt) om kennis te komen maken, dat hebben we ook al zo besproken met zowel K. als schoonouders in het kader van verwachtingenmanagement :wink:

Bij R. is mijn moeder met K. gekomen en hebben we eerst gevideobelt. Mijn moeder mocht eigenlijk niet mee (2e lockdown), mijn man moest ze ophalen bij ingang ziekenhuis maar de verpleging zei ze mag wel mee. Mijn moeder vroeg toen wil je dat ik op de gang wacht, maar heeft toen op ons verzoek het gefilmd, super waardevol ook. Alleen mijn moeder is gewoon rustig en houdt afstand op zo’n moment. Mn schoonouders ietsjes minder zeg maae. Dus lekker dat eerste moment met zn 5en zonder anderen erbij en dan mogen zij gewoon als 1 vd eerste thuis op bezoek komen als we gesetteld zijn.

Wat voor jas dragen jullie kindjes in de herfst als ze nog niet zelfstandig kunnen lopen? Mijn zoontje wordt in november 1, maar zal dan nog voornamelijk in de wagen zitten, hebben wel een voetenzak maar gebruik je dan zo een ski achtige jas of gewoon een mini winterjasje?

Volgende vraag; K. heeft momenteel heel veel interesse in hoe het werkt met dat het licht/donker wordt en de aarde enzo. Kent iemand boeken voor een 3-jarige die daarop inhaken?

Mijn man verteld nu iedere avond een verhaaltje aan haar ondersteund door een bal en lampje, super leuk maar denk misschien is er wel iets.

@Ishq herfst vaak een dik vest of zo’n jasje met teddy van binnen, zodra het kouder wordt berenpakje (tot mt 68-74 gebruikt ongeveer) en anders winterjasje.

Heb een vraag over kinderverjaardagen en ben benieuwd hoe t bij anderen is geregeld…

Mijn dochter wordt binnenkort 5 en wil graag met vrienden haar verjaardag vieren en niet met de familie zoals hiervoor… Wij zijn ook nog eens 3 mnd geleden verhuisd naar deze wijk + school dus ken de ouders nauwelijks…

Is het normaal om met 5 jaar een feestje te geven voor kinderen of is het logischer vanaf groep 3?

• Is zondag(middag) een handige dag om het te vieren?
  • moet ik nog iets schrijven aan de ouders dat ze evt iets eerder mogen komen om kennis te maken met ons als gezin?

Als er nog andere tips zijn hoor ik het graag haha

3 likes