Oh dat laatste herken ik hoor, had ik bij mijn 2e bevalling ook. Mijn moeder vroeg daar ook om dus ik had netjes uitgeschreven waar alles lag, breng en haaltijden vd opvang, nummers, slaapritueel etc. Nu was de oudste nog wel iets jonger dan de jongste nu en praatte ze echt nog weinig (vrijwel niet), dus dat scheelt ook wel. De jongste nu kan zich goed uiten en duidelijk maken en ze weten allebei haarfijn waar alles ligt enzo.
Bij ons zijn ze laatst voor het eerst wezen logeren en dat is prima gegaan gelukkig. Ze waren dag erna wel allebei gesloopt en de oudste wil niet meer (terwijl ze wel zegt dat het leuk was en we ook het idee hebben dat ze het leuk heeft gehad), maar die heeft dat sowieso minder, wilde toen ook niet maar uiteindelijk werden we door haar de deur uitgekeken bij opa en oma…nu zegt ze steeds “R. wil graag logeren, brengen we die samen naar opa en oma en dan ben ik daarna heel de avond alleen met papa en mama” 
Ga eens nadenken wat er allemaal mee moet maar denk dat het op luiers en slaapzakken na vooral een lange lijst wordt met wat er dan nog gepakt moet worden (en zet ik er gewoon bij waar dat ligt). Want zeker als het weer kouder wordt hebben ze ook weer niet zoveel kleding dat ik nu bv nog 2 weken 2 of 3 broeken kan missen.