Tips, ervaringen & aanraders #7

Deze kwam ik laatst tegen.

4 likes

Ja, echt een huissok-idee! Die die ik heb zijn deze: Ewers anti slip sokken Stoppi grijs | Slofjes.nl - Slofjes.nl

2 likes

Nu het toch over schoentjes/slofjes gaat: zijn de lodger leren slofjes ook geschikt voor buiten in de herfst/winter, bijvoorbeeld om door nat gras te kruipen/lopen of in het bos of op het strand? Of heb je dan toch eerder van die shoesme-schoentjes nodig? Ik heb ook van die over-slofjes zoals @Ovenschaal aanraadde maar daar kan mijn kind nog niet goed op staan of ze gaan uit.

Hm dan gaan we toch maar voor echtere schoenen. Verder hebben we goede kleren voor buitenspelen maar het kind kan moeilijk op sokken de winter door. Dankjewel!

1 like

Sorry voor het zoveelste klaag berichtje. Maar het is inmiddels dag 6, rond de 40 graden koorts. Een peuter die vrijwel niet kan slapen van het hoesten en echt elke zetpil, neusspray en andere medicatie is een strijd. Wat is dit slopend zeg, en mijn hart breekt nu ook nog 3 keer per dag als we de antibiotica moeten geven. Ik hoop echt dat we hier snel vanaf zijn :broken_heart:

3 likes

Ach wat naar zeg! Hopelijk gaat het nu een beetje bergopwaarts.

Heeft iemand een tip voor gel/wax o.i.d. voor een peuter? Mijn tweejarige zoontje heeft eindelijk een beetje haar (yay!) alleen het is nu zo pluizig/stijl en dat staat heel suf haha. Als het nat is ziet het er veel frisser uit vind ik, en lijkt er zelfs wat slag in te komen. Ik doe 's ochtends weleens wat gel van Zwitsal erin, maar dit is echt binnen 10 minuten weer verdwenen lijkt het. Is er iets wat beter blijft zitten maar nog wel ok is voor zijn haar?

1 like

Wat zielig voor je kindje en wat zwaar voor jullie! Wanneer zijn jullie begonnen met de ab, heb je het idee dat het wel iets begint te doen?
Heel veel sterkte!

2 likes

Gekocht bij kruidvat

Ik gebruik deze bij mijn baby! Verdwijnt uiteindelijk ook uit haar haar. Maar zeker niet zo snel als die zwitsal gel

1 like

@Ovenschaal Nee, dat niet. Verkouden en daardoor druk op de oren, met als gevolg koorts. En een hele vervelende droge hoest.

@Huismus sinds gister begonnen met de antibiotica, koorts zakt nu wel. Maar het hoesten is vooral nog heftig en de koorts komt meestal weer later op de avond/nacht op.

1 like

Ah thanks, ga daar even naar kijken! Dat het weer uit zijn haar verdwijnt na een tijdje is ook prima, hoef ook echt niet een strak gel-kapsel, dat is totaal niet mijn smaak, maar even iets in zijn pluishaartjes staat soms wel leuk haha.

Ja klopt! Dat vind ik hier ook wat leuker staan. Gebruik ook soms wat haarolie van mezelf.

Die pot heb ik bij kruidvat gekocht overigens

3 likes

Ik heb voor de lieve sint dus een jongetje van 7 toegewezen gekregen. Op zijn lijstje staat lego en zijn moeder gaf aan dat hij vooral van het huisjes bouwen is? Echt totaal geen verstand van lego en er zijn zoveel sets… iemand tips? Budget is max 100,-

5 likes

Misschien is deze leuk?

Of andere sets van Lego City

1 like

Lego City of Lego Creator en dan zo’n 3 in 1.

2 likes

Die 3 in 1 zijn ook echt leuk idd!

3 likes

Och arme jullie, beterschap dit klinkt echt zwaar :hugs:

Wat lief dat je zo’n duur cadeau geeft! Dat wordt een hele leuke sinterklaas voor hem.

2 likes

Edit: Sorry had niet goed gelezen. Z’n moeder had al aangegeven wat hij leuk vond.

Qua leeftijdsindicatie op de dozen kun je vaak wat ruimer zitten. Als ze veel Lego’n dan kunnen ze vaak wel een doos voor een paar jaar ouder aan.

3 likes

Wij gebruiken de gelwax van Hema. Dat blijft redelijk zitten maar niet zon gelkop.

1 like

Ja mijn dochter (bijna 5) speelt met lego voor 6+. voor jouw budget kun je echt een mooie doos vinden.

@Karl_Lagerfeld En ik wil nog zeggen dat ik het echt heel lief vind dat je dit doet!