Tips, ervaringen & aanraders #7

Bij mij iets van 2/3 weken. Maar de vorige keer wel veel sneller.

Vorig jaar had ik een grijs pak maar dit jaar ook een hysterisch pak. Mijn kind hoeft niet altijd stijlvol te zijn (of eigenlijk is ie dat nooit haha) en het deed me denken aan mijn eigen skipakken van de jaren '90.

3 likes

Goed om te weten! We zien het wel. Mijn Disney fan krijgt dit prachtige Moana pak. Vind hem oprecht wel leuk 🫢😂 hoewel hij op de site ‘Hawaiian girl’ heet, haha. Zal wel iets met rechten te maken hebben.

6 likes

Mijn kind is even oud maar klein voor zijn leeftijd. Wij hebben maat 92, wel een beetje baggy maar doordat die boorden elastisch zijn kan het prima en dan kunnen er ook warmere kleren onder.

1 like

Heb 86 net besteld :sweat_smile: en A is ook wat klein van stuk. Ach, anders kan haar zusje het later eens aan.

1 like

Ik check net wat reviews op facebook en instagram (heerlijk, die reclames die dan gewoon komen nu), maar die zijn echt verschrikkelijk. Tientallen mensen die niks krijgen, geen contact krijgen, verkeerde dingen krijgen of incomplete bestellingen. Het is dat jullie zo positief zijn :sweat_smile: hoop dat het goed gaat. Haha

1 like

Ik heb een vreselijk hysterisch ielm-pak voor mijn dochter, met roze unicorns. Via vinted, nog nieuw in de verpakking, dus ik heb de print voor lief genomen. En eerlijk: het staat echt heel schattig en je herkent haar wel makkelijk buiten.
Overigens zit ze qua kleding in 68/74 en heeft ze een pak in maat 80. Bij de handen en voeten zit strak elastiek waardoor ze hem nu ook al prima wel kan dragen.

4 likes

Ik had vorig jaar skibroek van de lidl. Donkerblauw de skijas was hysterisch roze.
Prima voor buitenspelen. Voor echte kou vind ik de ielmpakken te dun. Krijg jas er ook niet onder of boven.

Heb nu zo’n broek van ielm en een pak voor milder weer.
Roze broek met naam en blauw pak met hysterische print. Met zo’n print vind ik het ook minder storend dat het vies wordt.

4 likes

Haha nee is echt voldoende, ik had er ook 120 en had achteraf spijt dat het er niet meer waren :rofl:

Die ielm pakken zouden toch waterdicht moeten zijn? Kleine Kiwi had, toen die met ielm pak van de glijbaan afging bij miezer een natte broek en onderbroek.

Ik begon even te twijfelen, maar het is volgens mij toch echt de goede…
Screenshot_20221107-125138_Outlook

Misschien toch nog een keer uitprobwren, of is een (beetje) natte glijbaan iets te veel van het goede.

2 likes

Ik ben nu een verlang- en verjaardagslijstje aan het maken voor mn dochter die 1 wordt, maar ik vind alles zo duur geworden?! Ik heb al een dochter van bijna 3, dus heb al veel spullen in huis, maar ik kan echt weinig kleine (onder de €10) kadootjes vinden. Hebben jullie misschien tips?

2 likes

Softshell is in principe nooit helemaal waterdicht, zeker niet bij veel druk (bij je billen en ellebogen bv).
Daardoor ademt het ook beter dan een regenpak.

Maar als zij op de site hebben staan dat hij echt waterproof is, dan zou je daar wel vanuit mogen gaan.

3 likes

Bol heeft 3 prentenboek voor 20 euro. Wel geselecteerde aantal.

3 likes

Action misschien? Daar hebben ze nu heel veel speelgoed. Ook playdoh setjes!

1 like

Precies waar ik al een beetje bang voor was, maar ook wel logisch. T was sowieso geen succes met softshell van natte glijbaan, want hij ging echt 10 keer zo hard!

1 like

Ik heb even op ons lijstje terug gekeken:
-Bellenblaas machine (lijkt me heel leuk :joy:)
-Echo microfoon (staat altijd bij dat het vanaf 3 jaar is, maar ik denk ook leuk vanaf 1 jaar)
-Vingerverf + knutsel/verf sponsjes + kliederschort
-badkrijtjes
-voedingskleurstof (zodat je droge rijst/pasta/kikkererwten/scheerschuim een kleur kan geven, kunnen ze lekker met de handjes erin)
-tomy bright chicks
-muziek instrumenten (schud ei, tamboerijn, trommeltje, sambaballen, blokjes met een belletje erin)
-kinetisch zand of klei
-knutsel spullen die je kan gebruiken als ze net iets ouder is (Cellofaan folie, leuk om te scheuren en plakken Krasvellen dit kan denk ik ook met relatief weinig skills, met iets over het papier krassen)
-een sterrenprojectie lampje (als ik die in de speeltent of kartonnen doos zet dan worden mijn kinderen helemaal wild :joy: )

-vvv bon (ja dat vinden sommige mensen ‘saai’ om te geven, maar met een aantal bonnen kun je wel meteen iets groters kopen, je kan ook meteen aangeven waarvoor je het wil gebruiken, dan zijn mensen toch meer geneigd om het te geven)

En wij hebben aangegeven dat we juist ook het geven van tweedehands cadeaus willen stimuleren, en ik zag dat vrienden dat nu ook hadden gedaan bij hun lijstje. Met 10 euro kom je tweedehands echt heel ver, bijvoorbeeld duplo setjes of een wiebelplank, bilibo, wipwap, zandbak, ballenbak ballen, speel tentje/huisje, glijbaan etc… enkele dingen die wij zelf voor max 10 euro hebben gekocht en die tweedehands veel worden aangeboden.

2 likes

Mijn zoontje kreeg dit voor zijn eerste verjaardag en het is een enorme hit. Echt schateren van het lachen als hij de bubbels ziet.

2 likes

Mijn dochter loopt sinds een maand of 3. Ze heeft Shoesme schoentjes voor buiten, maar nu wil ik voor thuis iets om haar voetjes warm te houden. Ik heb voor sloffen met een stugge zool gekeken, maar dat is dan niet stevig genoeg waardoor ze scheef gaat lopen. Iemand ervaring met huissokken voor baby’s of andere slofjes?

1 like

Ik heb laatst op aanraden van hier Ewers-sokken gekocht met zo’n anti-slipplakkaat over de hele voet. Heel tevreden over! Blijven ook goed zitten over andere sokjes heen.

1 like

En die zijn ook echt dikker dan de Bambino/Kruidvat sokken?

1 like