Ik gebruik van de Kruidvat een grote groene fles crème voeding, daily mild. Gebruik dit ook voor mijn krullenbol. Haar een beetje nat maken en dan dit in de haartjes doen. Wordt niet vet en spoelt er makkelijk uit onder de douche.
Wat leuk! Ik heb hem meteen aan mijn ouders getipt voor Sinterklaas en kreeg net al een foto vanuit de Aldi haha
Haha topp!! Het is echt heel leuk!
Ja onze zoon is ook echt een sprinkhaan. Zit sinds zijn 1.5 jaar (sinds hij echt loopt) op de -2 lijn, maar wel zowel lengte als gewicht. Hij is nu 3.5 en is 94 cm en weegt 12.7 kilo. Hij is mega actief en verbrandt dus heel veel, maar eet gewoon niet voldoende om echt veel aan te komen. Hij lust ook wel veel enzo dus dat is het niet. Maar hij volgt zijn eigen lijntje al 2 jaar dus het zal wel goed zijn denk ik dan maar. CB is ook niet verontrust gelukkig omdat zijn curves dus wel gewoon stijgen
Ja! Mijn oudste is ‘te klein’ (7 jaar en zit net in maat 116 en is rond de 18 Kilo)
Hij boog steeds meer af op de groeilijn, wij zijn op een gegeven moment doorgestuurd (rond 3 jaaar) naar de kinderarts en lopen daar nu nog steeds.
Mijn dochtertje is 2,5 en zit qua lengte boven de +1 lijn en qua gewicht in verhouding tot leeftijd zit ze goed. Maar in verhouding tot lengte zit ze onder de -1 lijn. Eigenlijk is dit altijd al zo geweest en het CB zegt er niks over. Ik zou haar niet omschrijven als mager, maar eerder smal. Ze eet goed (en veel) en is heel energiek. Ik maak mij dus ook niet zo heel veel zorgen. Volgt ze wel haar eigen lijn? Dan kan het natuurlijk zo zijn dat het gewoon haar bouw is. Als je ziet dat die curve afbuigt naar beneden kan je toch altijd de huisarts bellen.
EDIT: volgens mij kan je ook nog niet echt uitgaan van een BMI op die leeftijd.
Oh wat gek! Mag ik vragen welke dat dan zijn? Want ik lees online overal pas vanaf 6 jaar. Ben namelijk hier ook wel benieuwd. Ze is 96cm en weegt 13 kilo. Zegt het CB niks over de wisselende lijnen? Want tegen mij zeiden ze dat ze wel wacht licht is maar netjes haar eigen lijn volgt dus dat het waarschijnlijk gewoon haar bouw is.
Even afwijkend van de vraag, maar ik merk dat ik best vaak opmerkingen er over krijg. “Wat is ze mooi slank he? Hopelijk blijft dat zo!” Ik vind dat zo verdrietig om te horen. Moet zeggen dat het voornamelijk de oudere generatie is die zulke dingen zeggen. Ik heb zelf heel lang (en nog steeds wel eens) gestruggled met mijn figuur. Dat er tantes op verjaardag naar mij toekwamen om te zeggen dat ik wel moet opletten met wat ik eet omdat ik een buikje kreeg. Het is zo lastig om een kind mee te geven dat ze goed is zoals ze is, als de maatschappij daar niet aan mee werkt.
Hij is helemaal door de ‘molen’ geweest en uiteindelijk is er niks afwijkend gevonden. Wat we nu weten is dat zijn skeletleeftijd +/- 2 jaar achter loopt, alleen groeihormoontest hebben we niet gedaan (nog) omdat hij nu wel eindelijk lijkt te groeien, na stilstand. De kinderarts was eigenlijk altijd heel duidelijk; gewicht is minder belangrijk dan de groei, zo lang ze niet afvallen is het goed.
Mocht er meer ‘afwijkend’ zijn zoals misschien stoelgang of andere klachten kan je altijd een doorverwijzing eisen.
Ik lees momenteel het boek ‘Dag Sinterklaasje’ voor aan mijn kinderen en dat is een herziene druk waarin alle liedjes zijn aangepast, er geen zwarte pieten meer zijn (alleen Pieten en ook meisjespieten, Pieta’s) en ze worden omschreven als vrienden van de Sint uit allerlei verschillende landen. Vind het echt een verademing. En verder ook erg leuk en herkenbaar voor peuters en kleuters die met Sinterklaas bezig zijn.
Ik heb toen wel een tijdje van die flesjes voeding meegekregen van de diëtiste. Daar kwam hij wel van aan maar vond hij niet perse lekker, alleen de chocolademelk misschien is dat nog proberen waard?
Je kan ook vrij gemakkelijk wat extra calorieën toevoegen door een scheutje olie toe te voegen. Bv door de pap, groentepuree of een smoothie. Uiteindelijk kan dat ook maar beperkt natuurlijk, maar wellicht net wat extra’s?
Wel balen dat ze geen fan van fristi ofzo is haha want dat is ook wel makkelijk scoren natuurlijk. En iets van appelsap?
Wat bij ons helpt is pindakaas/chiazaad door yoghurt/pap doen. Het maakt het net iets calorierijker.
Hij kreeg een tijd lang deze ook
Misschien is zo’n snacktafel iets? Dan kan ze zelf onbeperkt pakken.
Dit doen wij ook idd! En avocado kun je ook prima door een smoothie doen. Wij kopen avocado blokjes uit de vriezer.
Van Jacques Vriends? Want zoiets lijkt me voor mijn dochter ook leuk.
Van Bobbi hebben we ook een herziene versie (qua tekst en tekeningen) van het Sinterklaasboek maar het blijft soms lastig. Zo zette ik laatst het nummer “Ik ben toch zeker Sinterklaas niet” op voor mijn eigen nostalgie, maar dan gaat het wel weer over zwarte piet.
Komen je ingewanden eigenlijk allemaal weer terug op hun oude plek na de zwangerschap of kunnen ze wat verschoven zijn? Mijn darmen voelen echt anders. Ik voel ze op andere plekken bewegen/zitten dan vroeger.
Maar misschien duurt het ook gewoon langer voor alles weer normaal is. Mijn buikspieren zitten na een half jaar ook nog niet helemaal tegen elkaar aan (vordert wel, maar langzaam). Of misschien duurt het langer als je “ouder” bent?
Ah ja, je woont in het buitenland natuurlijk. Niet bij stil gestaan. Ik snap je onzekerheid wel hoor, hier is het vanaf het begin ook al gedoe met haar gewicht. Hopelijk haal je wat rust en herkenning uit de verhalen hier!
Ja van Jacques Vriens inderdaad! En dan dus de herziene druk