Tips, ervaringen & aanraders #7

Wellicht kan je gezond bananenbrood maken en daar dan een laag pindakaas/amandelboter op smeren of door het beslag mengen? Dat is ook wel calorierijk. Of anders hummus met daarop dan een garnering, zoals pesto of iets anders?

3 likes

Het boek van Jacques Vriens?

Edit: te snel, had de berichten eronder nog niet gelezen☺️

Ik ga op zoek naar het boek, goede herinneringen aan de originele uit mijn eigen jeugd alleen jammer dat het inderdaad zulke ouderwetse denkbeelden heeft.

1 like

Mocht iemand het toevallig zoeken of overwegen te kopen: ik zie net dat de Sebra Kili in het grijs met dikke korting te verkrijgen is op Smallable. Is wel de laatste, dus geen idee of het er zo nog is.

2 likes

Misschien meer eetmomenten toevoegen per dag als het toch niet lukt om meer te eten per maaltijd?

En indd veel volle zuivelproducten, yoghurt, slagroom etc…
Nootjes erbij
Alles wat ze kaal eet zoals crackers, soepstengels whatever, iets meegeven om in te dippen zoals notenpasta of humus…

Als ze bleekjes uitziet, vaak moe is of een lage weerstand heeft, wordt volgens mij wel bloed geprikt maar als ik het zo lees heeft ze daar gelukkig! geen last van

1 like

Zo veel herkenning qua zorgen en aanpak. Die van ons (bijna 2) krijgt ook alles wat hij wil. Donuts, taart, appelsap, friet, maar eet overal naar weinig van. Hij was dysmatuur bij de geboorte en steeg wel naar de -1 lijn qua gewicht, maar inmiddels zit hij onder de -2 lijn qua gewicht tov zijn lengte. We hebben volgende week een afspraak met de diëtiste op aanraden van de kinderarts, al zegt die arts ook dat ‘hij waarschijnlijk gewoon zo is qua postuur’. Ik verwacht weinig van die diëtiste, maar als ze goede tips heeft zal ik ze hier delen! De dochter van een vriendin was ook tot haar 3e heel licht en klein en at heel weinig, dat is opeens helemaal omgeslagen en heeft een enorme spurt gemaakt. Die is nu net zo groot als haar leeftijdsgenoten en groeide supersnel uit haar kleren in die periode.

Wij zitten sinds kort hier ook mee. Laatst ook bij het ziekenhuis geweest en daar bleek dat hij een half jaar achter loopt qua groei en de aanmaak van het groeihormoon aan de krappe kant is. Voor nu geen reden tot paniek, maar over een half jaar weer terugkomen om te kijken of het achter blijft lopen of dat het nog verder afbuigt.
Ben heel benieuwd ook hoe dat allema verder gaat. Hij is ook wel echt een kleintje vergeleken met zn vriendjes van de zelfde leeftijd.
Op zich vind ik het wel fijn dat ze het al zo vroeg signaleren en in de gaten willen houden, maar toch ook lastig omdat je geen idee hebt hoe het verder loopt.

Ik ben zo langzamerhand naar tafelstoelen (v.a. 4 mnd) aan het kijken en omdat het binnenkort black friday is vroeg ik me af of er rond die tijd ook goede aanbiedingen zijn. Iemand een idee/ervaring mee?

Bedoel je een kinderstoel of zon verhoger die je op een standaardstoel zet?

De laatste heb ik via vinted kunnen kopen, staan er veel op.

Vervelend he, de oudste vind het nu heel vervelend worden. Zijn 2,5 jaar jongere broertje is inmmiddels even groot.

Als zijn groeihormoon echt te weinig zou zijn kan je kiezen voor zo’n groeihormoontest (dagopname met groeihormoon toedienen en paar x bloedprikken) mocht het echt te weinig zijn kan je er zelf voor kiezen tot/aan de puberteit elke avond groeihormoon te spuiten. Ik vond dat nogal wat dus wij hebben vooral die test nog uitgesteld omdat we er relatief vroeg bij zijn. Maar we moeten dus elk half jaar terug komen om hem te monitoren hoe zijn groei is.

2 likes

Ik denk aan een kinderstoel, denk ik. We hebben wat onhandige stoelen voor een losse verhoger en ik zoek iets waar ze wat half in ligt.

Ik weet niet of ik je vraag goed snap maar is de Tripp Trapp met newborn insert daar niet geschikt voor? Al heb ik die nooit met een korting hoger dan 10% gezien.

1 like

Hier een vrij klein kind, ze zit op de -2 lijn qua lengte. Ze is ook vrij tenger, maar zit in het groen in de TNO app iGrow (aanrader overigens als je het zelf een beetje in de gaten wil houden). Ik krijg over haar lengte wel eens opmerkingen van andere ouders, dat ze wel érg klein is etc. Ze is nu 102 cm en bijna 5.
We hebben hier een soort consultatiebureau en bij haar 4 jaar controle heb ik het aangekaart. Ik maak me geen echte zorgen omdat de hele familie klein is bij ons, maar ik heb een vriendin die al een paar keer over groeihormonen begon en dat ze echt wel héél erg klein is. En daar wilde ik een weerwoord op hebben. Ze hebben op het CB me toen een groeigrafiek laten zien die gebaseerd was op de lengte van mij en mijn vriend, en dat lijntje volgde ze perfect. Dus zij zagen geen probleem.

Het is natuurlijk geen oplossing voor het gewicht, maar als je je zorgen maakt over de groei in de lengte dan kun je de huisarts hier misschien ook wel om vragen. Ik vond het in ieder geval geruststellend en fijn om te weten dat haar groei geheel conform verwachting was.

2 likes

Er was hier een tijdje terug een website met een soort 2e hands kinderboekjes/outlet voor kinderboeken.
Wie weet die nog?

Boekenkraam?

Is het al leuk om met een bijna 1 jarige naar de intocht van Sinterklaas te gaan?

2 likes

Als je er zelf blij van wordt: doen. Maar dat vond ik een beetje met alles op die leeftijd, alles gaat nog zo langs ze heen.

2 likes

voor het kind niet per se lijkt me, die heeft er geen idee van wat er gebeurt
tenzij je het zelf leuk vindt en graag een foto van baby+sint wil oid

ik twijfel zelfs al om met mn 2-jarige te gaan

2 likes

Ik dacht dat ik wel duidelijk was, haha. Sorry! Ik zoek een stoel (of iets) waarmee mijn dochter bij ons aan tafel kan zitten. Ze kan nog niet zitten, dus iers waarin ze een beetje ligt zou fijn zijn. We hebben eettafelstoelen waar je niet een verhoger o.i.d. op kan zetten. De stokke met newbornset kan wat zijn, maar die is inderdaad wel vrij prijzig. Ik heb wat gegoogled, maar ik zag niet superveel verschillende opties. Vandaar mijn vraag of iemand goede tips heeft (van een merk met toevallig goede kortingen rond Black Friday).

De Tripp trapp vind ik wel een aanrader! Evt zou je de newbornset ergens kunnen huren (via Google wel meerdere sites voor te vinden) of lenen in je omgeving. Onze baby heeft tm 7mnd daar in gezeten. Heb nog geen aanbiedingen gezien, sorry.

Daarnaast zijn er ook een aantal bedrijfjes die 2e hands Tripp Trapp stoelen opknappen en doorverkopen (ook met newbornset), wellicht hebben die ook wel voordeligere opties.

1 like

Ik vind de Tripp Trapp ook echt een aanrader. Wij hebben hem tweedehands en zelf opgeknapt. Is echt een kutklus, maar scheelt wel veel geld. Newbornset heb ik ook via marktplaats en die kan ik hopelijk ook weer prima doorverkopen zonder al te veel verlies.

2 likes